nah komt dat even goed uit
zou dit technisch gezien kunnen in jouw straat? Opvang voor zoveel mensen?
- Ja dat zou kunnen
- Nee dat kan niet qua ruimte maar wel in de buurt
- Nee dat kan niet qua ruimte en ook niet in de buurt
0 stemmers
Ik vind het net als @McApple een beetje flauw om te stemmen 100% ja terwijl het gewoon nooit gaat gebeuren hier, is juist makkelijk vind ik.
Hahaha maar jongens het is toch niet alsof de gemeente morgen je straat binnenkomt om een paar huizen neer te gooien en een AZC te bouwen als je ja stemt. De vraag is gewoon wat je er van zou vinden ALS er een AZC in jouw straat zou komen.
Ik werk naast een pand waar tijdelijke opvang is voor asielzoekers, echt de mensen helemaal prima hoor, je merkt er niks van, maar het is inderdaad wel een enorme zooi eromheen met overal ratten. Mensen hebben buiten tegen het pand aan ook allemaal hoekjes met slaapplaatsen gemaakt tussen het afval. Ik weet niet waarom ze niet gewoon binnen kunnen of mogen slapen? Iedere keer als ik met de hond ga lopen is het een soort mijnenveld van etensresten, verpakkingen en dooie ratten. Kan 'm geen seconden uit het oog verliezen. Ik snap niet dat de gemeente of de organisatie die het pand huurt daar niet eens wat aan doet.
Mwah ik vind het een makkelijk antwoord om achter te schuilen juist omdat het in de meeste buurten zo hypothetisch is. In geen enkele buurt is een grootschalige opvang ideaal, maar bij veel mensen komt het wel heeel makkelijk uit.
En als je beste argument is dat het in jouw villawijk zo zonde is dat er huizen gesloopt moeten worden (gechargeerd) dan heb ik al zo een donkerbruin vermoeden dat het zonder die belemmeringen op zich ook een nee was. En dat is ook oké hÚ, ik zit op zich ook niet te wachten op een pand vol mannen, maar dan ga ik eerder bij mezelf te rade of dat aan komt op seksisme dan het puur op een vastgoedkwestie gooien.
Het is gewoon zo typisch weer, met al die culturele verschillen argumenten etc etc.
Ja tuurlijk is het nooit ideaal maar ik woon bijvoorbeeld in het centrum in een straat met alleen maar oude huizen die allemaal in eigendom van de bewoners zijn, er zijn geen lege kavels of iets. Er is no way dat ze die huizen gaan onteigenen en er dan vluchtelingen in zetten, dat is gewoon niet iets dat ooit zou gebeuren.
Het is toch elke keer sporthal, oud bedrijfpand, etc. Ik kan dan wel zeggen ja hoor prima maar dat is toch nog flauwer als het nooit gaat gebeuren.
Woon zelf dan weer niet ver van een junkenopvang, niet in mn straat maar in de buurt waar wat ruimte is, en daar heb ik nul last van en van mij mogen ze daar ook vluchtelingen zetten heb ik ook geen moeite mee.
Maar eerlijk, ik vind jou ook niet een persoon die het wel okĂ© zou vinden als 1 van de buren in zân testament wel het zou schenken voor zo een doel bijv. En dat is mijn punt. Dat is niet het enige argument.
Mss bouwen ze bijv ooit die opvang om bijv. Het is gewoon best ironisch toch, want al die rellers hebben niet heel andere argumenten hĂš.
ik heb lang vrijwilligerswerk gedaan bij een opvang met ongeveer 500 vluchtelingen (allemaal mannen trouwens) en ik vond het over het algemeen zulke lieve mensen, de sfeer was meestal best wel goed. zou het echt geen probleem vinden als dat in mijn straat zou zijn.
daarentegen is nu in mijn straat een nachtopvang voor dak- en thuislozen en daar hebben we wel echt overlast van. zoveel mensen helemaal van 't padje aan de drugs die rond dat pand zwerven. maar goed ook die opvang moet ergens zitten en zolang er geen structurele oplossing is voor het grotere probleem mag ook dat best in mijn straat.
Ik denk dat niemand super blij wordt van een grote groep getraumatiseerde mensen die vast zitten in een kutsysteem en geen fatsoenlijke hulp krijgen in hun straat. Maar ja, betekent dat dat je ze maar moet laten rotten? Ik zou wel denken, probeer het maar. Ik zou wel heel nieuwsgierig zijn hoe het zou uitpakken in mijn buurt. Met van die alleenreizende jonge mannen helemaal kut denk ik, want er is in mijn buurt al best veel gedoe met drugs en criminaliteit onder jonge mannen. Maar op het gebied van gezinnen is er juist veel hulp onderling in de buurt en veel initiatieven. Afval op straat en ratten hebben we al. Idk misschien is mijn buurt hier wel ideaal voor??
Je kent mij niet eens?
En als mn buurman zân huis zou schenken aan een vluchteling prima hoor. Hij heeft niet zoân groot huis dat er meer dan 6? Mensen zouden kunnen wonen denk ik maar prima hoor.
Nou ja, dan klopt mijn beeld niet van jou. Kan. Dan nog denk ik dat een groot deel hier echt niet die uitzondering is.
Nou ja, ik vind het wel logisch om naar je eigen straat te kijken. Ik vind dit zelf wel een belangrijk onderdeel van de context van waarom je iets wel of niet zou willen. Sommige straten zijn er gewoon niet geschikt voor omdat er letterlijk geen geschikt pand is of geen ruimte voor een nieuw pand. Ik vind het heel flauw om te doen alsof dit geen valide argument is. Staat wat mij betreft los van of je voor of tegen asielopvang bent (in je straat of elders).
lol ik ben duidelijk de enige stemmer die niet in Nederland woont met als enige plek :â)
En dan we hebben we ook al de politieacademie, Ronald McDonald huis en het lokale Pieter Baan Centrum in deze straat
Ja dit. Ik reageerde vooral op de kwestie âin mijn straatâ. Wat voor gebouw dan ook met 500-600 mensen zou in mijn straat echt absurd zijn (slaperig doodlopend wijkje met bejaarden)
Verderop in de buurt/omgeving in een oud kantoor of nieuw gebouw, prima.
Ik heb een lange tijd gewerkt op een locatie met 50 amvâers en dat zou ik echt geen probleem vinden om naast mijn huis te hebben. Het mag zelfs in mân tuin komen.
Dat is nog kleinschalig, de jongeren kenden de buurt en de buurt kende hun. Het was altijd erg gezellig en er waren bijna nooit incidenten (op de locatie zelf bedoel ik dan, in de buurt is er in 3 jaar tijd 1 een incident geweest). We hadden erg veel buurtbewoners die regelmatig iets kwamen doen met de jongeren en andersom. Hierdoor was de band onderling ook heel goed.
Maar 600-800 is echt te groot. Daar wordt de buurt niet beter van maar ook zeker de vluchtelingen zelf niet. Het grote probleem is ook verveling. Ze mogen in het begin nog niet werken, er is nog niets opgestart qua school etc. Hoe meer je op een plek hebt hoe erger dit wordt. De vrijwilligers kunnen ook geen 600-800 mensen onderhouden.
Ik ben het met @Zemraluani eens, ik kan nu stemmen dat het mij helemaal niet uit zou maken, maar dat is idd wel makkelijk want in mijn ministraatje met koopwoningen gaat het toch niet gebeuren.
Puur hypothetisch: ik zit niet per se te wachten op honderden getraumatiseerde mannen die op een te kleine plek met teveel man bij elkaar worden gezet zonder dat ze weten waar ze aan toe zijn. Maar ja, ze moeten ergens heen en misschien is een enigszins gemoedelijk dorp (? stadje, whatever, ik weet het niet meer hier) en een gezellig straatje wel the place to be waar het helemaal goed gaat komen.
Hoe belangrijk is het voor jou of een merk een mooie, stijlvolle goed over nagedacht Instagram feed heeft? 1 onbelangrijk, 10 heel belangrijk
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
0 stemmers
En check jij een feed alleen op mobiel of ook vaak web?
- Alleen mobiel
- Alleen webbrowser
- Allebei
0 stemmers
Wel belangrijk om tot koop over te gaan. Als er alleen maar glitterplaatjes met Comic Sans op staan zou ik niet snel iets kopen.
Ik heb geen Instagram, dus het maakt mij niks uit.
Ik volg sowieso geen merken en ik kijk nooit op de feed, alleen losse Posts