Volgens mij waren ze me voor en hebben zij aangebeld/of even praatje gemaakt toen ik aan het verhuizen was
Ik woonde er net 3 dagen toen er een grote high tea met de buurt was dus toen ben ik gegaan en heb ik ze allemaal in 1 klap ontmoet.
Ik heb dit gehad en je hebt inderdaad gelijk contact en kunt elkaar goed helpen. Da’s fijn als het klikt!
Wij kwamen hier allemaal tegelijk wonen, dus ik ken eigenlijk iedereen en we doen ook veel voor elkaar (pakketjes, huisdieroppas, boodschapje hier en daar)
Twee boten liggen er nu zelfs! En idd erg afgelegen, behalve als je naar de mac of kfc wil
Ja, op de dag dat we de sleutel kregen maar vooral omdat we al snel startten met verbouwen en ik het wel zo netjes vond om ze daarvan op de hoogte te brengen. Anders had ik misschien niet op dag 1 al aangebeld.
Dat spastische snap ik eigenlijk nooit. Je kan ook over geld praten zonder evt. bedragen te noemen.
Praat jij weleens over je financiën met mensen buiten je eigen huishouden?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zo ja, noem je bedragen?
- Ja
- Soms
- Nee
0 stemmers
Doe jij spastisch als het onderwerp geld wordt aangesneden? Of voel je je ongemakkelijk? Of voel je je opgelaten? Etc. Etc.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Als je niet over geld wil praten, wat zijn de redenen?
- Privacy
- Veiligheid
- Gewoonte
- Taboe
- Schaamte
- Wil niet dat mensen hun beeld van mij veranderen
- Wil niet dat mensen mij anders gaan behandelen
- Anders, namelijk…
0 stemmers
Ik ben er zelf vrij open in, maar vind het niet echt nodig er altijd heel open in te zijn op het niveau van bedragen noemen. In gesprek met mensen die verder van mijn staan zou ik bijvoorbeeld niet zeggen hoeveel spaargeld ik heb.
Wat bedoel je met spastisch, onwillekeurige bewegingen en spier samentrekkingen? Want ik ben zelf deels spastisch en snap niet goed wat je hiermee bedoeld.
Ik weet niet, het ongemak begint bij mij al bij de vraag: wat voor werk doe je?
Komt er in deze context volgens mij op neer dat je je ineens anders gaat gedragen. Bedoelde er niks verkeerds mee, maar bedenk mij nu dat het niet echt een handig woord is om zo te gebruiken. Dus excuses.
Ik vind iets op een forum zeggen waarbij je geen idee hebt wie er achter de accounts zitten en/of mensen je herkennen uit het echte leven wel iets anders, dan met mensen in je omgeving praten over geld. Waar je bij die laatste dus weet tegen wie je wat zegt.
Ik vind het geen interessant onderwerp om gesprekken over te voeren.
Mijn buurman belde zelf al aan toen ik nauwelijks voor het eerst binnen was in mn huis met het verzoek dat de afzuiger van de badkamer zoveel lawaai maakte en dat hij met de vorige bewoner had afgesproken dat die hem niet aan deden, en of wij dat ook even konden afspreken.
Was een gezellige eerste ontmoeting.
Haha wat, helemaal niet? Of wel tijdens/na het douchen maar niet langer dan nodig?
Ja dit vind ik soms wel vervelend, omdat ik niet werk (niet uit onwelwillendheid). Kan het steeds beter van me af zetten. Dan zien mensen me maar als golddigger. Ik had persoonlijk dan wel een rijkere vent gekozen.
Voor de rest noem ik met liefde bedragen als ik mensen daarmee kan helpen. Nooit ongevraagd. Altijd toch klein beetje schaamte bij dure dingen mss? Vooral als je met iemand zit met een grote inkomenskloof.
Golddigger is nog wel beter dan ‘‘luie uitkeringstrekker’’
Ff lekker een burger klappen ![]()
Verder kan je niks daar. Of je kamer inrichten met de karwei/kwantum
Vooral met collega’s is het volgens mij NODIG om over geld te praten. Ik heb zowel schandalig méér als minder verdiend als rechtstreekse collega’s en die kennis hebben we uiteraard gebruikt om dat verschil recht te trekken.
Nope, niet. Ik heb dat genegeerd, en hij heeft een periode aangebeld omdat hij dan vond dat de afzuiger te lang aan stond. Inmiddels belt hij niet meer aan.
Maar goed, dit is ook de man die boos uit zn raam schreeuwde toen we met oud en nieuw om half 1 even in de tuin stonden te kletsen. Dus ik neem m sowieso niet heel serieus.
In de uitcheck-informatie van je vakantieappartement dat je het beddengoed moet afhalen en naast de handdoeken moet neerleggen
- normaal
- raar
0 stemmers
Appartement van een grotere organisatie die appartementen verhuurt met schoonmaakbedrijf voor de wisseldagen.