Stel je persoonlijke vraag #59

Ik doe dit uit mezelf al.

17 likes

Ja? Ik heb echt heel vaak dat er expliciet gevraagd wordt dat niet te doen, zo ook bij mijn vakantie vorige week.

Laatst vertelde iemand waar ik best goed mee ga dat ze in haar eentje een huis had gekocht. Toen vroeg ik wat ze had betaald en werd ze helemaal ongemakkelijk!? Ze vertelde het wel, maar ik snapte niet zo goed waarom dat geheim zou moeten zijn.

9 likes

Is deze site van een man?

• Sowieso
  • Nee
  • Kan je niet weten

0 stemmers

1 like

Oh echt? Nog nooit gezien!

1 like

Ook bijzonder. Ik vind het op zich ook wel prima om even te doen, maar aan de andere kant: ik laat een appartement echt al best wel netjes en schoon achter. Het bed afhalen zou van mij dan ook wel tot de taken van de eindschoonmaak mogen behoren. Ik betaal ook al een godsvermogen aan weekhuur.

Maar goed, kleine moeite, maakt ook allemaal niet zoveel uit, maar vond het in eerste instantie toch een beetje raar.

1 like

Oh ik snap hier dan wel dat ze ongemakkelijk werd eigenlijk. Die informatie is toch niet relevant voor jou? Tenzij jij in dezelfde plaats voor hetzelfde budget een huis aan het zoeken bent en wil weten hoeveel ze heeft overboden etc. Maar anders is het toch gewoon nieuwsgierigheid, en dat is prima natuurlijk, vragen staat vrij, maar daar zou ik zelf ook wel ongemakkelijk van worden. Als ze had gezegd: mijn partner heeft een nieuwe baan, had je toch ook niet gereageerd met ‘oh leuk zeg, wat is z’n salaris?’

Ik vind praten over geld op zich prima, maar liever wel met een bedoeling/reden. Dus bijvoorbeeld om te checken of je salaris een beetje marktconform is, of je hetzelfde verdient als vergelijkbare collega’s, om een vriend te helpen met salarisonderhandelingen, bij hoeveel spaargeld je je comfortabel voelt, wat je een prettige inkomsten/uitgaven verhouding vindt, hoe je beter kunt sparen, hoe je geld moet sparen voor je pensioen, hoe je moet beleggen, nou ja weet ik veel, gewoon dat soort dingen. Maar gewoon praten over hoeveel geld je al dan niet hebt, vind ik niet leuk of interessant en voel ik me ongemakkelijk bij.

3 likes

Nouja, in lijn van je tweede alinea: begrijpen hoe iemand in deze markt op 1 inkomen een huis kan kopen kan voor sommige mensen toch ook interessante informatie zijn?

10 likes

Een groot bedrijf als Landal vraagt het ook. Vind het niet zo heek vervelend.

4 likes

Vinden jullie Infantino ook net een Mike Myers-typetje?
  • Ja, nu je het zegt, inderdaad!
  • Ik zie het niet
  • Wie is Mike Myers?

0 stemmers

2 likes

Ja, en ook een soort Humpty Dumpty senior. Lijkt in ieder geval meer op, een slecht zittend nog ook, masker.

15 likes

Maar dan is “hoe heb je in je eentje een huis gekocht” een relevantere vraag dan “hoe duur was je huis”

2 likes

Ik zit nu in een vakantiehuisje op een luxere camping in het buitenland en in plaats van een folder met ‘leuke’ activiteiten kreeg ik een folder met alle eisen voor de schoonmaak. Zelfs de binnenkant van de kastjes en alles dweilen. Echt irritant want eindschoonmaak afkopen kon niet, kan ik om 7u opstaan om die hele hut te deepcleanen đŸ«  Alleen beddengoed afhalen zou ik heerlijk vinden in dit geval :joy:

4 likes

De binnenkant van de kastjes? Die doe ik bij mezelf niet eens jaarlijks, volgens mij :smile:

27 likes
Hoe oud is Infanto?
  • 76
  • 66
  • 56

0 stemmers

Edit:

Infantino is 56

3 likes

En @Victoria ik ben idd benieuwd wat ze dan alleen kan kopen + wat dat huis in die wijk (vlakbij mij) zou kosten. Ik ben ook alleen en in mijn prijsklasse waren er maar weinig huizen beschikbaar en alles doet af vergeleken bij mijn huidige huurhuis.

En als ik het met vriendinnen over hun nieuwe baan heb vind ik het ook niet gek dat het loon besproken wordt.

5 likes

Hahaha nee bizar he, ik dus ook nooit, maar heb hier net de bestek la al even lekker gepoetstđŸ„Č

2 likes

Ik vind het dus best wel wreed om in goede vriendschappen momenteel niet radicaal open te zijn in wat je voor je huis betaalt. Het is echt raar dat wat een huis werkelijk kost informatie is die achter allerlei betaalmuren staat en dat kost ons dan allemaal weer geld. Het weten zegt ook nog niks over je financiering of maandlasten.

33 likes

Grappig, ik zie het dus juist eerder andersom. Ik ging net nog ff googlen waarom en de meeste mensen met bijv een airbnb willen liever dat je het niet doet

Redenen waren omdat ze dan makkelijker kunnen checken of het vervangen moet worden vanwege slijtage of gaten, en ze checken of er vlekken zijn die eerst voorbehandeld moeten worden. En het beschermt het matras tegen viezigheid.

Ik doe het daarom nooit behalve als het in de instructies staat.

2 likes

Ja als het relevant is voor je eigen situatie op zich wel, maar exact hoeveel meer dan 1 miljoen mijn vriendin heeft betaald voor haar huis drie provincies verderop is om meerdere redenen (:smiling_face_with_tear:) niet per se relevant voor mij. Als ze het wil delen, prima, maar zou het haar niet kwalijk nemen als ze dat niet doet.

1 like