Echt zo’n Tupperware classic uit de jaren 80/90 volgens mij
Dit was wel 20 jaar geleden minstens
maar ik zie dat ze nog te koop zijn, 100+ verkocht afgelopen maand, zou dat kloppen?
Hahaha bespaar 24% als je er 6 koopt!!
Haha die had ik nog niet eens gezien
leuk om cadeau te doen misschien? ![]()
Wel benieuwd nu, heb jij een aardappelbak?
- Ooit wel gehad, nooit gebruikt
- Nee en m’n moeder ook niet
- Ja
- Nee maar mijn moeder wel
0 stemmers
Mijn vader wel
Mijn moeder heeft een rieten mandje met een oude krant erin dat ze al sinds de jaren tachtig gebruikt geloof ik. De oude krant is om de aarde op te vangen (want: aardappels per 5-10 kilo van de groenteman met aarde eraan, niet die laffe dingen die wij in de supermarkt kopen haha) en wordt wel regelmatig vervangen natuurlijk.
Taizé
- Ben op zo’n kamp geweest
- Wat ?
- Ken mensen die gegaan zijn
0 stemmers
Edit: is een soort internationale hippie christen zomerkamp ofzo, heel veel liedjes
Taizé was 16 jaar geleden in Rotterdam, ben toen bij meerdere bijeenkomsten geweest.
Ik ken diverse mensen die er ook nu nog helemaal gek op zijn en jaarlijks gaan ‘om op te laden’, maar voor mij is het niks.
Ik ken veel mensen uit verschillende landen die elkaar via Taizé hebben leren kennen en nu getrouwd zijn, het is ook een soort speed dating voor vrijzinnige papen.
Ik ben er wel eens geweest als kind, maar niet op een kamp. We sliepen er in de buurt en zijn 1 of 2 dagen daar geweest naar een paar diensten. Veel zingen idd, ik vond het wel leuk. Mijn moeder kwam uit een moderne katholieke familie, we keken ook elke pasen de film Jesus Christ Superstar, haha.
Is toch een plek in Frankrijk? Ben er wel eens langs gefietst. Beetje hippie achtige christenen daar.
Klopt, maar er worden ook jaarlijks internationale ontmoetingen georganiseerd in grotere steden door heel Europa, door de geloofsgemeenschap die ooit in Taizé (de plaats) is gesticht.
Ik had op m’n zestiende een vriendje die hierheen ging, ik kende het uiteraard niet (opgevoed zonder greintje religie) en toen mijn moeder dat hoorde wist ze al dat dit niet de vent voor mij was ![]()
Zijn jullie anti-Ikea?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Als je in een groepsapp zit van bijvoorbeeld de straat of je werk en je verhuist of gaat ergens anders werken:
- Ik stap dan direct als het zover is uit de groep
- Ik stap dan na een tijdje uit de groep
- Ik wacht tot iemand me verwijderd uit de groep
- Ik vraag of ik in de groep mag blijven
- Ik onderneem geen actie en heb geen gedachten hierbij
- Ik doe twee verschillende dingen in deze situaties
0 stemmers
wel tegen cheap ass ikea bedden
stel iemand maakt zo’n sentimenteel ai-liedje voor jou
- dat zou ik heel lief en leuk vinden
- beetje cringe maar ook wel lief
- extreem ongemakkelijk en cringe en ik zou het ook echt niet leuk vinden en er regelmatig aan terugdenken terwijl de rillingen over mijn rug lopen
- ik weet niet wat ik daarvan zou vinden
- anders
0 stemmers
En ik zou boos zijn dat iemand water heeft lopen verspillen voor zoiets achterlijks
Niet anti ikea, wel anti ikea huizen.
Toen ik voor het eerst uit huis gung naar wooncomplex studios, had de helft van de mensen (mannen) een velledig ikea huis. Zo lelijk
Zwaar teleurgesteld en boos. Dan heb ik nog liever dat Yes-R aan mn deur komt en voor me komt rappen.