Toch nog 1x dit jaar, ik hoorde stoelen beneden schuiven. Dus ik dacht er is iemand binnen, in dit geval was het mijn dochter van 3 die vol trots zei: “Ik kan het hekje open maken, ik was zo zachtjes dat Zazu niet wakker is geworden!” Dus een te vroege insluiper in dit geval. (Zazu is haar slaapklok).
In mijn vorige huis wel af en toe als ik een gek geluid hoorde, maar dat was ook gewoon een huisje bereikbaar vanaf de begane grond. Met een slecht slot en verrotte kozijnen. (Dus voor mijn gevoel zou een inbreker daar met weinig moeite naar binnen kunnen)
Ik woon nu in een appartementencomplex met goede beveiliging en meerdere deuren waar je met een sleutel doorheen moet voordat je bij mijn appartement kunt komen. Dus hier zal dat wel meevallen.
Dit was de flyer! Als jij dit niet had geschreven, dacht ik nog steeds dat dit het rapper-bewijsstuk was. ![]()
Je hebt onterecht geld gekregen van een ziekenhuis. Je had namelijk een borg betaald en dat werd teruggestort, maar daar zat 1000 euro teveel bij. Wat doe je?
- Ik stuur het ziekenhuis een bericht om het terug te storten
- Ik wacht tot ze er zelf achter komen en anders houd ik het geld
- Anders
0 stemmers
Dit klinkt waarschijnlijk een beetje gek qua procedure, maar dit is niet in NL gebeurd.
Zou jij een langdurige vriendschap kunnen verbreken omdat diegene doelbewust een verhouding begint met iemand die getrouwd is en kinderen heeft? En die ander dus vreemdgaat
- Ja daar zou ik niet mee om kunnen gaan
- Nee dat zou me niet uitmaken of zijn mijn zaken niet
- Vind ik lastig / ligt aan de context
0 stemmers
ik neig wel naar ja verbreken omdat ik vind dat het ook gewoon veel zegt over hoe iemand met zijn naasten omgaat maar als het opeens een goede vriendin is (wat ik me niet kan voorstellen maar je weet het nooit) piep ik waarschijnlijk wel anders
Ik heb het andersom gehad: een getrouwde vriend met kinderen die een affaire begon. Heel ingewikkeld vond ik het, ik had echt een loyaliteitsconflict. Maar de vriendschap is niet verbroken.
Gaat dit om een vriendin die met een getrouwde man gaat? → zou ik zwaar afkeuren en enorm veel gesprekken met haar over hebben omdat ik nu aan de andere kant van die getrouwde man sta met mijn kinderen.
Of een getrouwde vriendin die vreemd gaat? → kan ik niet mee omgaan en verbreek contact direct en sta klaar voor de man en zijn kinderen, zoals ik heel dankbaar voor ben dat zijn vrienden dat ook voor mij gedaan hebben.
Ik vind doelbewust hier wel lastig. Niemand zoekt bewust iemand in een relatie met gezin om mee vreemd te gaan.
Helaas is de werkelijkheid anders en zijn er helaas vrouwen die dit wel doelbewust doen. Of toch op zijn minst nadat ze weten dat het zo is doelbewust doorzetten.
Laat ik het zo zeggen: mijn vrienden zijn allemaal sane. Die hebben betere dingen te doen.
Doelbewust is dan misschien niet helemaal het goede woord. In dit specifieke geval van de poll was het in ieder geval wel bekend voor de verhouding begon.
Ja ik hoop dat 99,9% zo sane is en het verstand heeft om een getrouwde man de deur te wijzen zodra ze er achter komen dat het zo is. Mijn vriendinnen ook. Ik denk dat het ethisch kompas van ons allen hier op dit forum zo zou werken, maar dat is kennelijk niet de realiteit als we kijken in bepaalde andere kringen. Maar oké n=1 in dit geval natuurlijk voor mij.
Dat is niet wat ik zeg he. Doelbewust is in mijn ogen zoeken naar zodat je homewrecker kan zijn. Dat soort mensen heb ik niet om mij heen. Maar ik zou er geen vriendschap om beëindigen als iemand echt verliefd wordt en er een gezin bij betrokken is. Zou er echt wel wat van vinden en ga niet jarenlang naar affaireverhalen luisteren, maar dat gezin is niet de verantwoordelijkheid van mijn vriend(in).
Ik had eerst ingevuld dat ik het lastig vind, maar hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik denk: nee, dat zijn mijn zaken niet. Het is de man met verantwoordelijkheden richting zijn gezin/partner, niet mijn single vriendin. Ik vind het niet sjiek en ik zou er wel vragen en vermoedelijk ook een mening over hebben, maar ik zou er zeker niet een vriendschap om verbreken.
Mwah, ik denk over dat laatste wel anders. Je hoeft niet te acteren op die gevoelens, en als je echt elkaars soulmates ben whatever dan nog hoeft het niet met een verhouding te starten. Eindig het dan gewoon (eis dat op).
Maar vind het een lastige kwestie. Niemand is perfect en ik moet zeggen dat het als het op mijn eigen vrienden aankomt ik graag oogkleppen op heb mbt hun gedrag.
Ik heb echt te lang met roze bril achter gare mannen aan gezeten om te geloven dat het zo simpel is als je smoorverliefd bent. Zou voor mij ook echt wel uitmaken hoe iemand er verder mee omgaat, maar ik heb denk ik ook te lang lopende goede vriendschappen om om zoiets de deur dicht te doen.
Op zich ben ik het hier wel mee eens. Ik denk dat ik ook gekleurd ben door mijn ex-man die de knoop niet doorhakte om het thuis dan af te breken en bleef liegen en de affaire doorzetten in plaats van gewoon na het uitkomen ervan een keuze te maken. Daar heb je als affairepartner natuurlijk geen invloed op.
Verliefdheid kan gebeuren, maar als je blijft hangen aan een man die zijn vrouw blijft beliegen en ook niet voor jou (als affairepartner) kiest, dan denk ik wel dat je als affairepartner zelf die knoop hoort door te hakken in plaats van actief mee te werken aan een aanhoudend bedrog van een gezin wat daar onder lijdt. Zoals @Bunnyslippers zegt: eis dan dat de boel beëindigd wordt en ga verder als de soulmates die je denkt te zijn. Maar actief meewerken aan aanhoudend bedrog vind ik een no-go. En aan een vent blijven hangen die zelf die knoop niet wil doorhakken zou je zelf niet eens moeten willen.
Ja, ging mij puur om dat ik het niet eens ben met het verantwoordelijkheidsargument. Is voor mij gewoon een andere discussie, want zou er alsnog geen vriendschap om verbreken. Hoogstens eentje die niet zo sterk is of nieuw, maar bepaalde vrienden zijn echt zussen/ familie voor mij. Is denk ik echt weinig wat ze kunnen doen om die band te verbreken.
Misschien als ze een verhouding met de mijne beginnen haha.
Ja eens, maar dat is dus none of my business. Ik zou als vriendin prima zeggen dat ik vind dat je dat zou moeten doen, maar ik ga dan echt niet als vriendin “jij bent hier niet meer welkom tot je stopt met seksen met Pietje” zeggen. Heb daar eigenlijk ook echt geen tijd voor.
Ik zou wel voorstellen dat ze Pietje niet als +1 meeneemt naar mijn verjaardag als ze niet wil dat ik hem zelf vraag wat de bedoeling is, maar verder. Nmsvpe.