Stel je persoonlijke vraag #59

Lijkt me niet ondenkbaar dat ook degene met wie de affaire plaatsvindt geregeld wordt voorgelogen.

Ik snap dat dit voor jou allemaal heel persoonlijk is hoor, maar ik denk dat mensen nou eenmaal oogkleppen op hebben als er gevoelens/liefde bij komt kijken.

Edit: ik had vroeger een vriendin bij wie dit jaren geduurd heeft en rationeel kun je je afvragen waarom je zo lang blijft geloven dat die vent bij zijn gezin weggaat, maar ik heb gezien hoe overtuigend en charmant hij kon zijn en zij was nou eenmaal heel verliefd. Uiteindelijk heeft ze er wel een punt achter gezet en ik vind het niet ethisch, maar ik had wel te doen met haar.

4 likes

Ik heb heel lang ook zo gedacht als jij hoor. Alleen door zelf in deze situatie als vrouw met kinderen aan de andere kant te staan is mijn mening anders gekleurd. Ik heb hierdoor in de afgelopen periode ook gebroken met een vriendin van mij die dit in het verleden gedaan heeft, waar ik toen niets van vond of me toch niet echt druk om maakte omdat ik de impact niet besefte.
Nu heb ik het besluit genomen dat ik zelf geen tijd heb voor mensen die dit soort dingen voeden. Niet veroorzaken, want het is de vreemdganger die het veroorzaakt, maar wel voeden door het niet af te kappen wanneer ze beseffen dat er anderen (waaronder kinderen) nog bij betrokken zijn en hij het niet correct afhandelt. Zonder kinderen zou ik er misschien ook nog anders naar kijken, maar ik zie momenteel het hart van mijn kinderen breken door wat zo’n situatie veroorzaakt heeft.

1 like

100% dat daar ook gelogen wordt. Je zal als vreemdganger niet 100% open zijn over alle leugens die je je gezin ophangt want dat is niet het beeld wat je bij een nieuwe partner wil neerzetten.

2 likes

Ik heb lastig ingevuld maar ik heb dit al eens meegemaakt en ik was 100 % voor mijn vriendin, dus ik mket mijn antwoord aanpassen.

1 like

Ik snap ook helemaal dat het anders ligt als je zelf een keer bedrogen bent, maar mijn vriendschappen zijn mij echt te dierbaar om iemand om zoiets de deur te wijzen. Ik heb vriendschappen waarin allang bewezen is wat we aan elkaar hebben als het leven even helemaal off the rails gaat. Die draai ik niet zomaar de rug toe als zij een fout maken. Sterker nog in een situatie met een man die ook nog de boel verdraaid is de kans dat ik achter hen sta nog groter, want dan zijn zij net zo goed slachtoffer.

13 likes

Oh ik ben het hier zo niet mee eens :sweat_smile: zodra je weet dat de ander een relatie/gezin heeft en je doorgaat met die relatie stap je doelbewust in een dynamiek waar uiteindelijk mensen heel erg veel pijn gedaan wordt. In het beste geval ƩƩn van allen, in het slechte geval iedereen. Je gaat ermee akkoord dat er een situatie ontstaat waarin wordt gelogen en bedrogen. Een relatie gaat twee kanten op en je hebt beide verantwoordelijkheden en gezond verstand dus vind het heel makkelijk het op ƩƩn van de twee te gooien (zowel de getrouwde man als de single vrouw).

Los daarvan snap ik echt niet dat mensen iemand die dus doelbewust liegt en bedriegt aantrekkelijk kunnen vinden, maar ik ben al eeuwig single dus tja wie ben ik :sob:

Edit: Ohja om terug te komen op de vraag, dit zou voor mij inderdaad een reden zijn om een vriendschap te verbreken. Stel iemand verbreekt toch de relatie en heeft er spijt van, prima, kan gebeuren. Maar als diegene de relatie doorzet terwijl die dit weet ben ik er klaar mee.

16 likes

Ik zie dit momenteel van dichtbij en qua ethische kant denk ik: jullie zijn allemaal volwassen, ik heb er weinig over te zeggen. Maar ik ben inmiddels het gehannes wel een beetje zat eerlijk gezegd, jarenlang zo’n broken record van ja hij vindt mij eigenlijk leuker hoor en die andere vrouw is gewoon een heks etc etc. Het zijn natuurlijk situaties vol problemen die totaal te voorkomen zijn. Beetje puberaal allemaal. Dus het is wel iets waar ik inmiddels niet zoveel geduld meer voor heb en ook geen zin in heb om over te praten alsof het allemaal normaal is. In die zin schaadt het de vriendschap wel.

34 likes

Pff jarenlang al? :no_mouth:
Haar leven staat dan ook soort van stil lijkt me.

2 likes

Ja wel echt meer dan 2 jaar inmiddels. En in het begin natuurlijk spannend enzo maar inmiddels gewoon een beetje delulu en sad en een eindeloze herhaling van zetten. En idd, zelf maar moeten afwachten en niet verder kunnen.

1 like

Mensen zonder kinderen, zou jij sowieso eerder gaan voor iemand zonder kinderen?

• Ja
  • Nee maakt niet uit

0 stemmers

En mensen met kinderen? Als het dus uitgaat etc

• Liever iemand die al ouder is
  • Liever iemand zonder kinderen

0 stemmers

Zat na te denken en niemand van mijn single vriendinnen is überhaupt geïnteresseerd in mannen met kinderen. Vroeger toen we twintigers waren was het misschien nog wel een beetje pick me leuk om voor een bezette en oudere man te gaan, omdat je dan zelf ook denkt van wow groots leven spannend etc, maar nu als dertigers zie ik echt nul interesse. Dus de klassieke oudere man en naïevere jonge vrouw is niet meer van toepassing.

Gebaseerd op niks denk ik dat als dertiger of ouder ik het meer likely vind dat het tussen twee mensen met gezin is dan tussen single dertiger vrouw en bezette man. Omdat mensen met gezin elkaar gewoon overal tegen komen, weet ik veel schoolpleinaffaire en single dertiger vrouwen niet zo in die wereld hangen en de appeal niet zien

• Nee dit is dom
  • Ja ik zie hier een theorie in

0 stemmers

1 like

Ik zit momenteel in zo’n situatie; vriendin die haar man bedriegt met een ander, die overigens ook getrouwd is en kinderen heeft (mijn vriendin heeft geen kinderen, wel een enorm fijne echtgenoot).
Ik vind het zó lastig. Zij is me enorm dierbaar en ze is na een aantal traumatische gebeurtenissen de laatste jaren ā€˜zoekende’ maar dit is denk ik zoeken de verkeerde kant op.

Al een paar keer heb ik het voorzichtig aangekaart, maar ze is verblind door liefde voor een gast die een lopende rode vlag is. :pleading_face:

6 likes

Als je met kinderen een man ontmoet zonder kinderen ben ik bang dat hij of geen (bonus)kinderen wil of mij zwanger wil maken (wegwezen!). Dan iets liever een andere ouder, met de mogelijke drama die erbij komt.

3 likes

Ik heb sowieso echt nul zin in een samengesteld gezin, veel te hard werken.

22 likes

Ja same, zou als mijn relatie over zou gaan of lang single blijven of een lat-relatie hebben met co ouderschap. Ooit gaan we dan samen wonen als de kids uit huis zijn als we dan nog willen. Een samengesteld gezin lijkt mij gegarandeerd problemen geven.

6 likes

Er zijn zoooo veel dingen helemaal kut aan kinderen die je als ouder accepteert omdat je nou eenmaal van je kind houdt maar om dan ook nog de kutte dingen van je partners kinderen erbij te hebben? No thanks

6 likes

Ik date liever iemand die ook kinderen heeft zodat hij dat begrijpt en de dynamiek die daarbij komt kijken. Ik wil sowieso niet meer samenwonen dus een samengesteld gezin zou het dan niet worden.

10 likes

Ga jij kijken naar de zonsverduistering op 12 augustus?

• Ja, natuurlijk!
  • Nee, niet boeiend
  • Eh geen idee nog

0 stemmers

Wist jij dat er een zonsverduistering aan zat te komen voordat ik de vraag stelde? Het is de grootste gedeeltelijke zonsverduistering in Nederland sinds 1999.

• Ja
  • Nee, ik had geen flauw idee
  • Ja, vaag

0 stemmers

Ga je naar een speciale plek toe om het te bekijken?

• Nee, kijk gewoon thuis
  • Ja, naar…
  • Ik ga niet kijken
  • Weet ik nog niet

0 stemmers

Heb jij eclipsebrillen in huis?

• Ja, nog van eerdere verduisteringen
  • Ja, net gekocht
  • Nee, maar ik ga ze meteen kopen
  • Nee

0 stemmers

Herinner jij nog de zonsverduistering in 1999?

• Ja, memorabele herinnering
  • Ja, vaag
  • Nee
  • Nee, ik was te jong/niet geboren

0 stemmers

Ging je toen kijken op een speciale plek?

• Ja, we gingen naar BelgiĆ«/Frankrijk
  • Ja, ergens anders dan thuis
  • Nee
  • Nvt

0 stemmers

1 like

https://www.nu.nl/buitenland/6405500/brit-verkleedt-zich-als-magere-hein-en-staart-vanaf-ziekenhuisdak-naar-patienten.html

Is dit grappig?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik zat toen op de BSO dus daar heb ik toen gekeken :sun_with_face:

1 like

Nee maar ik moet er wel om lachen

21 likes