Ik heb ooit een flat white besteld toen een collega dat aanraadde, maar ik vind die te sterk, een cappuccino vind ik dan lekkerder. Sterke koffie drink ik liever gewoon zwart.
Ik heb soms zin in zwarte koffie, soms in een melkerige latte, soms in een cappuccino met lekker veel stevig schuim en soms in een wat sterkere en minder melkerige flat white. Ligt dus echt aan mijn mood.
En flat white vind ik eigenlijk op de meeste plekken niet zo lekker, de barista op mijn werk zet hem heeeel goed dus daar bestel ik het wel altijd.
Welke koffie bestel jij meestal?
- Espresso
- Americano
- Cappuccino
- Flat White
- Latte
- Ik drink/bestel geen koffie
- Ik bestel iets anders namelijk
0 stemmers
Ik heb nog nooit een Flat White op en ook nog nooit iemand dit horen bestellen ![]()
Ik drink standaard een cortado!
Ja ik denk echt wel dat dit een regio ding is want ik hoor dus zelden nog een cappuccino hier (behalve in dus bepaalde etablissementen (meer old school) en bepaalde mensen (vaak ook old
).
Edit: ik ga het denk ik ook even vragen als ik langs wat koffiezaakjes kom haha.
Vanaf april alleen iced lattes hahahaha
Ik weet niet eens wat het is, voel me echt heel dom nu
Hier juist veel cappuccino’s. En oude mensen drinken gewoon zwarte filterkoffie dacht ik haha. Met een zoetje!
Dit is vast vloeken in de baristakerk, maar volgens mij komt het neer op cappuccino, maar dan met een shot meer espresso.
Bestaat koffie verkeerd ook nog? Is dat hetzelfde als een flat white?
Ook wel grappig hoeveel varianten er bestaan van iets simpels met 2 ingrediënten (koffie + melk)
Dit verschilt zo per plek! Dat vind ik het stomme aan een flat white. Ik vind flst whit ook echt een aussie drankje.
Maar hoe hij gemaakt werd bij starbucks: kleinste beker (short), 2 shots, volle melk, schuimlaag vergelijkbaar met een latte
De cappuccino is echt zo’n classic, dat gaat echt niet “uit”. Ik bestel naast de cappuccino ook gewoon zwarte koffie dus zal wel de ultieme boomer zijn ![]()
Haha ja dit, toen ik in Aus en NZ woonde bestelde ik altijd een flat white (ook omdat je op je cappuccino altijd kaneel of chocopoeder kreeg en dat wilde ik niet), maar in NL eigenlijk altijd een cappuccino (havercappu)
hoe vind jij koffie lekkerder? en dan bedoel ik niet van die starbucks dingen met twee pompjes karamel en slagroom blabla maar gewoon zwarte koffie of met (plantaardige) melk. ik drink dus ook gewoon iced americano met 3 graden buiten omdat ik de smaak koud lekkerder vind
- warm
- koud
0 stemmers
Hahah ja ik ook! Maar ik had wel het idee dat ze hem dus niet zo speciaal maakte zoals dat bij starbucks gebeurde. Gewoon een soort latte.
Het voordeel aan nz was ook dat in wat voor klein gehucht je ook kwam, het plaatstelijke cafe had altijd een hele goede koffiemachine (pistol) en 4 sorten plantaardige melk (haver, soja, amandel, kokos). Echt gewoon overal!!
oh en die drankjes waren vaak niet eens 3 euro!
Dit hangt echt van het moment van de dag af. Als het mijn eerste is een cappuccino, of flat white. De rest van de ochtend/middag zwart. Eind van de middag nog wel eens een cortado of een espresso en 's avonds espresso na het eten.
Officieel wel en toch kan ik me dan niet inhouden en lig ik weer en nacht wakker haha. Vooral de combinatie alcohol met koffie doet het hem bij mij.
Geen koffie na 20:00
Decaf ![]()
Jaaa dat mis ik echt
zo’n giga beker lekkere koffie voor $5 NZD.