Stel je persoonlijke vraag #59

Ik slaap wel, maar kwam er laatst wel achter dat ik veel dieper slaap als ik geen koffie meer drink na een uur of drie. Echt een hele stomme ontdekking want ik love een kopje koffie na het avondeten en decaf is net niet hetzelfde.

5 likes

Hahaha ik ben jouw moeder hierin

1 like

Dit zijn echt van die hartverscheurende ontdekkingen. Net als toen ik erachter kwam dat ik me dus écht beter voel als ik een paar keer per week sport. The haters are right.

34 likes

En dat je van even naar buiten gaan om een rondje te wandelen je écht beter gaat voelen :rage:

12 likes

Ja en don’t get me started on gezond eten?? Waarom gunt niemand ons

17 likes

vind jij mensen snel aanstellers?

• ja
  • eerder wel dan niet
  • eerder niet dan wel
  • nee

0 stemmers

zijn er mensen op dit forum die je aanstellers vindt? anoniem zodat mensen eerlijk zijn

• ja een aantal
  • ja één
  • nee niemand

0 stemmers

1 like

Ik vind dat echt heel studentikoos/corporaal, moet er ook echt aan wennen dat op mn huidige werkplek in Leiden iedereen alles met afkortingen benoemt? Ook “officiĂ«le” dingen zoals de communicatiecommissie (comcom). Nouja ik heb dat aan studentikoos/corporaal gelinkt maar misschien slaat dat nergens op. Ken dat zelf in elk geval niet uit Amsterdam en omstreken en uit de kringen waarin ik mij dan bevind :nerd_face:

2 likes

Niet per se aanstellers, dat vind ik weer zo fucked up ingesleten in de Nederlandse cultuur. “Niet aanstellen, doorgaan!” Eh nee als je pijn hebt, moe bent, moet huilen whatever dan luister ik daarnaar en dat kan ik ook alleen maar aanmoedigen/ruimte voor maken bij anderen. We kunnen het wel weer wegstoppen en dan 24/7 apathisch afgewisseld met boos (alle boomermannen) of 24/7 gestrest afgewisseld met angstig (alle boomervrouwen) worden, nee dankje.

Ik vind wel sommige mensen gefixeerd op het slechte in situaties/hun leven, soort dopamine kick bijna.

9 likes

oh ja ik zie dat ook wel als aanstellers haha. idd niet op een ‘doorgaan’ manier maar van die mensen die altijd wat hebben en dan helemaal in die klaagzang blijven hangen. ‘pff en nu dit weer, altijd ik’. zulke mensen.

8 likes

Of een dubbele espresso of een koffie verkeerd

weet jij uberhaupt wat al die koffiesoorten zijn (espresso, ristretto, lungo, koffie verkeerd, flat white, cappuccino enz)

• ja ik weet dit allemaal precies
  • zo ongeveer wel
  • nee ik ken er 3 ofzo en verder is het voor mij gewoon koffie met/zonder melk
  • nee ik ken al deze termen niet

0 stemmers

ik heb echt geen idee en wanneer mensen dan vragen of ik ethiopische of vietnamese bonen oid wil krijg ik al helemaal een beroerte. ik wil gewoon iced americano (of cold brew want dat verschil proef ik ook niet) weet ik veel??? ik ben echt het tegenovergestelde van een koffiesnob

Ik ben totaal geen koffiesnob maar heb er wel 1 in mijn leven, dus deze informatie onvrijwillig vergaard.

2 likes

Ik bestel koffie gewoon op gevoel. Echt totaal geen idee en interesse wat nou het verschil is tussen een flat white en een cappuccino. Ik wil gewoon koffie met wat welk.

Flat white of een zwarte koffie.

Zwarte koffie ≠ americano

2 likes

Espresso macchiato :100:

4 likes

Ja en coldbrew ≠ iced americano (looking at you Starbucks :angry:)

Voor de liefhebbers
Americano = espresso + heet water
Latte = koffie verkeerd = espresso + melk + heel klein laagje schuim
Latte macchiato = precies hetzelfde maar dan eerst de melk en dan gooi je het shot espresso erdoorheen
Espresso macchiato= espresso + dot melkschuim
Cappuccino = espresso + 50/50 melk en schuim
Flat white = 2 shots espresso, melk iets ‘romiger’ gestoomd, laagje schuim in een kleinere beker (dus sterker)

Of nja, zo heb ik het geleerd in de 80uur cursus die we moesten doen voor de opening van een van de eerste Starbucks filialen in Nederland :sob: Helft daarvan ging over hoe een perfecte fake Amerikaanse corporate werknemer te zijn maar heb er ook daadwerkelijk wel iets geleerd tbh

16 likes

Ik heb in mijn studententijd gewerkt als barista, ook allemaal cursussen voor gedaan, latte art, dat allemaal, dus ik weet het zelf wel (denk ik althans).
Maar voor mijn gevoel doet het grootste deel van de mensen in de horeca maar wat met die koffie. En dan snap ik ook heel goed dat de gemiddelde Nederlander het niet precies weet, want als je 15 verschillende dingen hebt gekregen als je een latte besteld dan weet je het ook niet meer.

10 likes

Dat vind ik dan meer self centered zonder enig gevoel van eigen regie haha ik vind ‘aansteller’ meer iets zeggen over de interpretatie dan de ervaring zelf.

1 like

Als je heel eerlijk naar jezelf kijkt. Ben jij dan een aansteller?

• Ja
  • Nee
  • Beetje

0 stemmers

1 like

Hahaha ja “lichaamsbeweging is goed voor je mentale gezondheid” :cry:

1 like