Stel je persoonlijke vraag #59

Ik leef deze dagen op dingen als couscous/pastasalades, springrolls en koude borrelplankjes met kant en klare dingen. En AH heeft gazpacho in een fles die best oké is, dus die haal ik ook graag.
Plus wat vaker thuisbezorgd dan normaal, maar dan ook koude dingen zoals sushi of pokebowl.

Edit: dit recept is trouwens ook een aanrader Fresh and Easy Vietnamese Noodle Salad (Vegan Bún Chay) - The Wanderlust Kitchen

8 likes

Ik kook buiten op een plaatje als ik zin heb, wil geen extra hitte in huis. Maar eet wel vooral salades.

6 likes

Paint shop pro!

1 like

Simpele dingen ja; broodje hamburger met simpele salade en aardappelkroketten oid, wraps met avocado/mango en chicken tenders Vivera, salade met ciabattacroutons en vegakipnuggets, pita gyros/shoarma met rauwkost enz.

3 likes

Toen het wat koeler was, heb ik van alles voorbereid voor een Mexicaans en mediterraans geïnspireerde bowl. Soort van ingredient mealprep

Voor de Mexicaanse: kip, refried beans, salsa’s, chargrilled maïs, ingemaakte rode uien en tostada. Voor de bowl: geroosterde bloemkool, broccoli, gegrilde kikkererten, zoete aardappel falafel etc. Op de dag zelf maak ik nog de koude toppings. Zo kunnen me mix en matchen.

Verder heb ik alles in huis voor een Vietnamese salade die hierboven gepost is, een sobanoedelsalade en deze salade. https://cookieandkate.com/raw-beet-salad-with-carrot-quinoa-spinach/

Overweeg wel een airfryer, maar heb er geen ruimte voor.

3 likes

Op dagen als deze maak ik gebruik van maaltijden die ik al voorbereid heb en ingevroren, die hoeven dan alleen in de oven of magnetron.

Verder veel koud eten; zelfgemaakte salades, brood met dip of smeersels, wraps met groenten en/of vlees er in. Of ik kook in de ochtend al een pan soep die ik alleen maar hoef op te warmen.
En makkelijke maaltijden uit de slowcooker.

3 likes

Hier eten we graag gazpacho als het warm is (wel al eerder preppen dat ie nog lekker koud kan worden in de koelkast). Maar van de week panzanella gemaakt, was ook goed geslaagd en precies wat je wil met dit weer.
En nu heb ik zin in springrolss dus die gaan op het menu voor aankomende week.

4 likes

Ik heb echt geen enkel probleem met warm eten als het warm is, ik wist niet eens dat dit een ding was. Enige dat ik niet doe is de oven gebruiken want dan wordt het warm in huis.

16 likes

Het warme eten is op zich geen probleem, maar juist het koken. Ik kreeg gisteren al een opvlieger toen ik een ei stond te koken.

3 likes

Die mealprep vooraf op koelere dagen is echt slim!

Ik zoek het echt niet om in die warmte nog bij warme pannen te staan. Het warme eten vind ik niet eens het probleem :joy:

4 likes

Wij “borrelen” veel. Stokbroodje of flatbread, meloen+feta, wat gesneden groente met hummus erbij etc.

4 likes

Ik heb echt 0,0 trekt in warm eten met dit weer. Het weekmenu bestaat uit wraps, pastasalade, couscoussalade, bbq, en 1 avg wat ik ga omzetten in een aardappelsalade en ik denk dat er nog ergens een tosti bij komt kijken

4 likes

Ik eet twee keer per week op mijn werk dus dat was donderdag&vrijdag; gisteren heb ik een restje uit de vriezer opgewarmd, en ik maak vanavond denk ik een soepje (kant en klaar) met stokbrood en een dipje. Ben op het moment ook super blij met alle restjes uit mijn vriezer! Daar kan ik nog wel vier of vijf keer van eten de komende dagen.

1 like

Ja ik had er zelf vroeger helemaal geen behoefte aan of interesse in dus ik stond er ook niet voor open en m’n relaties met m’n huidige (goeie) vrienden zijn “dus” gewoon niet zo (geworden). Maar sinds ik meer in touch ben met mijn eigen gevoel sta ik denk ik ook meer open voor bepaalde intimiteit/heb ik daar meer behoefte aan. Wat jij beschrijft over naast een vriendin kruipen die haar baby aan het voeden is bijvoorbeeld vind ik echt heel mooi en zou ik graag willen, of gewoon op de bank hangen tegen elkaar aan? Ik ken op die manier knuffelen met vrienden eigenlijk alleen maar in combinatie met drugs en zelfs daarbij had ik daar vroeger 0 behoefte aan :sweat_smile:

Ik probeer wel zelf een actievere rol te hebben in bevorderen van intimiteit in vriendschappen (vooral in termen van nabijheid maar ook soms een beetje fysiek maar het is toch moeilijk hoor :joy:)

7 likes

Ja dat gezicht trok ik ook na 1 likje

2 likes

Zou jij het leuk vinden dit te krijgen ‘van’ je 7 maanden oude baby?

  • Nee want een 7 maandige baby heeft nul gedachten en nul creatief proces dus waar slaat dit op
  • Ja maakt mij niet uit dat een volwassen iemand doet alsof ze mijn 7 maandige baby zijn, dat is heel leuk en normaal

0 stemmers

Ah, vind dit soort dingen kneuterig leuk, met zo een voetafdrukje ook. Dit zijn van die typische kinderopvang creaties. Altijd lief dat ze daar moeite insteken.

23 likes

Ik heb wel altijd gelachen om alle creatieve manieren waarop voetafdrukken van baby’s door die arme pedagogisch medewerkers omgetoverd moesten worden in Moederdag en Vaderdag kunstwerken. Ik heb er eentje, de allereerste, waar ik toevallig ook de bijbehorende foto van heb waarop mijn baby van 5 maanden krijsend in een wipstoel ligt met verf op zijn voet terwijl de stagiaire probeert de voet op een mini canvas te drukken :sparkling_heart:

43 likes

Ik vermoed dat ze dat zelf heel leuk vinden eigenlijk, ken ook zo iemand.

2 likes