Ja, maar ik ben een softie. Vind alles leuk wat mijn nichtje nu “maakt”.
Voor iedereen met haar tot op de schouders of langer tijdens een hittegolf:
- Haar los
- Haar vast
0 stemmers
Binnen vast, buiten los want anders heb ik gegarandeerd een verbrande nek aan het eind van de dag
Denk je dat er bij jouw werk deze week een hitteplan komt waarbij je minder of niet hoeft te werken? Dus iets officieels vanuit de directie, niet dat je zelf beslist thuis op je balkon te e-mailen of vrij te nemen.
- Lol nee
- Ja zou kunnen
- Ja dat verwacht ik wel/weet ik zeker
0 stemmers
Mijn werk doet hier niks mee (is ook niet nodig vind ik) maar ik ben bijv nog aan een uni verbonden die na 13 uur stopt met werken op hete dagen en de school van mijn kind gooit de deuren ook nogal ruimhartig dicht als het warm of koud is
. Maar mijn vriend in een snikheet café mag gewoon door natuurlijk want je moet wel een biertje kunnen krijgen op het terras. Zoveel verschil overal.
Zelf toevallig een tijdje geleden gemaakt, geen overbodige luxe.
Bij een vorige baan vielen alle servers uit als het warmer was dan 27 graden ofzo, dus dan was je automatisch na een uur of 14 vrij. Nu zit ik gewoon in een kantoor met airco.
Voor de mensen buiten 100% zeker. Kantoor waarschijnlijk niet maar daar is geen airco dus er is vorige week wel gevraagd om als het kan thuis te werken.
Mijn werklocatie is een metalen constructie zonder airco of ventilatie. Wordt gebruikt als kantoor, maar daar totaal ingeschikt voor.
toen ik vanochtend om 7 uur binnenkwam was het al 32 graden
, vanaf 13 moet iedereen het pand uit.
Nee bij mij zouden ze eerder zeggen ‘kom maar in de bloedhete trein extra naar kantoor zodat het nog een beetje koel is waar je werkt!!’ want ze hebben ons het liefst weer fulltime op kantoor.
Ons kantorencomplex heeft wel airco maar die werkt niet zo goed in onze ruimte, het is alsnog warm en benauwd
dan zit ik liever thuis voor m’n ventilator met m’n voetjes omhoog en af en toe even sprayen met water.
We krijgen hooguit een ijsje ![]()
Nee dan had ik docent moeten worden blijkbaar! Ik mag helaas dementerende ouderen niet naar huis sturen.
Ik heb net een tropenrooster mail gekregen van school en ik ben ![]()
![]()
![]()
Ik heb geen idee, maar ik heb hoop! Werk voor een hbo/uni en jou bericht en dat @Shaaar ja stemt geeft mij echt goede hoop.
Gisterenavond ging ik pizza halen bij een mediterraans restaurant in de buurt en toen vroeg de vrouw voor mij aan de mensen die daar aan het werk waren: poeh hebben jullie het niet warm?
Een serveerster zei toen ook gewoon: ja natuurlijk wel.
Alsof mensen in de horeca imuun zijn voor 33 graden ![]()
Was natuurlijk gewoon smalltalk maar omg stel je voor dat je helemaal kapot gaat van de hitte bij die ovens en dan krijg je elke 5 min deze kutvraag van een klant
ik werkte vroeger bij een hema zonder airo met een plat dak en daar werd het zooo heet. en dan kwamen er mensen heel vaak klagen ‘hebben jullie geen airco??? dat is echt niet fijn voor de klanten hoor!!!1!’ ja kut voor je maar jij staat na 15 min weer buiten
Wow mijn uni could never. Wij ploeteren gewoon door in de taffeshitte zonder airco. Mogelijk wel een raketje van de baas
Het wetenschappelijk instituut in Nederland zonder airco waar ik werk ook niet hoor. Dit is nog mijn oude Belgische uni waar ze tevergeefs op mijn proefschrift blijven wachten. We kregen vorig jaar wel een mini ventilator voor op ons bureau!
Geen hitteplan, thuiswerken kennen ze niet (wAnT dAN GaAn MeNSeN nIEt 8 uUr wErKen!!) en ik krijg zojuist een mail van de school van mijn kind dat ze het hitteplan nog de hele week doorvoeren en school stopt om 13:00 uur of 12:00 uur hoezee.
Mijn nichtje heeft laatst een tekening van lades gemaakt voor mij. Geen idee wat het concept hiervan is, maar creatief is het wel.
Heb je wel eens wat meegenomen/meegekregen van je werk toen je er weg ging?
- Ja namelijk
- Nee
- nvt
0 stemmers
Ik moet eraan denken omdat ik naast de ventilator zit die ik heb gehouden/gejat toen we die met covid naar huis mochten meenemen.
Ja een scherm en een bureaustoel waar ze nooit meer om gevraagd hebben. Die staan nu nog steeds boven op m’n kantoortje.
Een computerscherm ook net voor de lockdown want we gingen maar drie weken moeten thuis werken. Na vele maanden thuis werk durfde ik het niet meer binnen brengen.
Ik gebruik het scherm nog altijd.