Ik heb door deze reactie op ‘heeft gelijk’ gestemd.
Who is the B in apartment 23, Buffy the vampire slayer of Notting Hill of Imagine me & you. Oja, en Kiss mig. Romantische dingen vooral eigenlijk dus.
Ik vraag me wel af of handhaving van 23 cm te hoog op de hoogte van een huis niet onevenredig is. Ik zou iig niet willen handhaven (heb niet alles gelezen dus sorry als ik belangrijke informatie mis in mijn beoordeling)
Ja en daarom hebben gemeenten regels en krijgt hij steeds weer gelijk. Anders zijn burgers afhankelijk van willekeur waarbij on the spot wordt bepaald wat redelijk is.
Klopt, heel verdrietig maar ook hele grappige momenten. Dat vind ik zo knap door het onderwerp (holocaust).
Nav een burengedoe in mijn omgeving. Vanaf welk tijdstip vind je dat kinderen buiten in de tuin mogen spelen?
- 7 uur
- 8 uur
- 9 uur
- 10 uur
- Anders
0 stemmers
Bewust hier, omdat ik ook benieuwd ben naar de mening van kinderlozen.
Uitgaande van gillende kinderen met een bal ofzo denk ik dan he?
Want mijn buurmeisjes zijn heerlijk rustig aan het krijten en in de zandbak aan het spelen en dat kan dus al om half zeven bijvoorbeeld prima
Uitgaande van gillend baltrappen ofzo: vanaf 10 uur 's ochtends. Voelt wel eerlijk symmetrisch met de regel dat je 's avonds na tienen niet meer grote herrie maakt voor je buren
Ja precies dan geldt dat dus niet voor jouw stille buurtkinderen
Ik heb geen kinderen en 8 uur gestemd, ik vind zeiken over geluid van spelende kinderen echt gezeur. Doe oordoppen in als je er wakker van wordt.
Geluidsoverlast in de vorm van luid bellen in de tuin, filmpjes op speaker kijken, versterkte muziek etc vind ik echt aso maar spelende kinderen?? ![]()
Als kinderloze heb ik hier echt totaal geen mening over
M.i. horen gillende kinderen sowieso niet buiten te spelen. Voed je kind op, en belast de buurt niet met je onopgevoede kinderen, omdat je er zelf binnen niet mee wilt dealen.
Nou dit. Vind speelgeluiden of lachen/praten heel anders dan gegil.
Krijsende kinderen vind ik na 10en ook kut haha. Gewoon normaal lachen of pratenen en zelfs wat harder is prima. Alleen sommigen komen gewoon boven een brandweerauto uit qua decibellen. Donder op.
Doet me wel denken aan dit trouwens haha
Toen ik nog thuis woonde hadden mijn ouders buren die hun kinderen om half 7 loslieten in de tuin en die dan gillend en krijsend met stokken op ijzeren prullenbakken gingen rammen. Vind ik geen geluid van spelende kinderen meer, maar geluid van onopgevoede rotjong. Maar goed zulk geluid zit ik na 9 uur overigens ook niet op te wachten. Een kind hoeft niet in doodse stilte te spelen en kan/hoef je ook zeker niet van een kind te verwachten, maar het kan zeker wel op een normaal volume en zonder ijzeren prullenbak als drumstel
Ik heb 9 uur gestemd en heb zelf een kind, maar vind dat ze tot 10 uur wel zachtjes moet doen. Al heb ik een enthousiaste dochter die dat snel vergeet. Dus ze is echt niet stout, maakt geen lawaai met spullen etc maar kan in kinderlijke onschuld heel hard roepen “oh mama WAAAUUUWWWW KIJK een regenworm!!” En tja, daar gaan de buren niet dood van, maar mijn kind gaat er ook niet dood van dat ze niet om 7 uur mag buiten spelen en eventjes moet wachten.
Omg ik moet wel kijken. Mn vader heeft blijkbaar net een eclipsbril door de brievenbus gedaan met een zelfgeschreven brief erbin. Hoelaat het begint en hoelang je hem op mag etc. Haha ah gossie
![]()
Ik vind met oordopjes in slapen echt kut, hoezo moet ik oordopjes indoen als we ook gewoon een beetje rekening met elkaar kunnen houden en je kinderen liefst niet voor 9 of 10 uur buiten laat spelen (doe ik ook) plus ik wil mijn eigen kind ook graag horen en wil ook helemaal geen oortjes in.
Ik hoef op zaterdag of zondag echt niet van andwrmans kind wakker te worden om 8.00 uur.
Wij hadden in ons vorige huis, twee huizen verderop, buren met drie kleine kinderen tussen de 0 en 4. Die lieten ze ook om 6.15 naar buiten, tuin was een soort gezamenlijke binnentuin achter herenhuizen. Ons huis stond er achter ergens, slk aangrenzend aan die tuin.
En ze vonden het vooral leuk om te ‘drummen’ met stokken oo emmers en picknickbanken of te zeikaanstelhuilen.
M’n vriend heeft om 6.20 een keer aangebeld voor hij naar t werk ging, gek genoeg vond ze dat wel raar zo vroeg. Hij heeft gevraagd waarom ze die kinderen zo vroeg buiten lieten en dat wij er wakker van werden. Reactie: ja t zijn kleine kinderen en ze zijn vroeg wakker, wat moet ik dan, ze de hele ochtend binnenhouden lukt niet. Ik kan ze moeilijk de hele ochtend voor de tv zetten.
Ehhhh. Echt kut voor je dat je drie kinderen zo kort op elkaar hebt, maar maak jou voortplantingsdrang en slechte opvoedskills niet mijn probleem alsjeblieft.
Ik heb nu zelf een kind en mede daardoor is hij niet voor 9 buiten. En hij is niet eens heel luid, maar damn ik lag altijd zo kwaad in m’n bed als ik dan een keer uit kon slapen op zaterdag. Maar ook door de week hoeft niet iedereen om 6 uur z’n nest uit.
Was het maar buiten
Het is boven mijn hoofd: springen, gillen, schreeuwen, timmeren, huilen, gooien met spullen. Als je probeert te slapen rond middernacht. Vroeg in de ochtend. De hele dag door. En dat is geen pretje in een naoorlogs appartement. Ik snap echt wel dat kinderen geluid kunnen maken, maar die ouders leggen die kinderen daarbij ook geen strobreedte in de weg.