De journalist zelf vindt het niet eens kwetsbaar, aan de haakjes te zien
Las net het artikel en hij is hakken-over-de-sloot level hoogbegaafd, echt gĂȘnant dit hele gedoe voor een IQ van 130
Verklaart wel veel dat hij zoân miskende hoogbegaafde is
Alle Joris/Matthijs type intellectuelen zijn altijd zo bezig met die champions league he!
Denken jullie dat Teun en Gijs zichzelf ook hoogbegaafd vinden? Ik denk dus van wel, precies dit type man ook.
- Beiden ja
- Beiden niet
- Teun wel Gijs niet
- Gijs wel Teun niet
0 stemmers
Een vriend van mij is hier een beetje de jongere versie van (maar verder wel leuk) en die heeft ook echt nog nooit iets gezegd of gedaan waarvan ik echt dacht âwow! wat een gedachte!!â
En het zijn ook altijd mensen die dan hoogbegaafd zijn op het verbale en leuk kunnen babbelen en schrijven en nooit de mensen die echt meetbaar begaafd zijn in tyfus moeilijke dingen als Wiskunde en Natuurkunde. Vind dat je pas echt hoogbegaafd ben als je echt ziek moeilijke wiskunde met je vingers in je neus kan doen. En dat kunnen ze dus nooit! Joris zegt ook dat ie slecht is in wiskunde, hoe ben je dan bijzonder intelligent.
Nou jij simpele ziel beseft dus niet dat er nog een niveau bĂłven de Champions League is
Het is dit jaar wel heel extreem, je ziet alles om je heen gewoon verleppen. Ik was gisteren op de veluwe en werd er gewoon verdrietig van. Het is echt erg. En al die bosbranden ![]()
In Maleisië haha, was echt een bizarre promotie ivm Hari Merdeka (onafhankelijkheidsdag).
En ex van me zei ooit dat hij hoogbegaafd was. Hij dacht ook dat draken vroeger echt bestonden maar zijn uitgestorven. En dat Thor ook echt bestond.
Als je je in de hoogbegaafdheid niche op instagram begeeft dan snap je meteen het isolement.
Vast niet alle hoogbegaafde mensen, maar wel de mensen die de behoefte hebben om hun hele persoonlijkheid eraan te hangen op instagram of in dit geval nrc.
Ik vind het wel een slim (misschien wel hoogbegaafd???) frame:
Ik ben hoogbegaafd maar houd het geheim want het wekt zoveel agressie op
Nee Joris je bent gewoon een lul
ZIE JE WEL NIET METEEN ZO AGRESSIEF
omg dit doet me denken aan zon twitter meme die ik nu ff niet kan vinden van âecht vermoeiend dat jullie tegen mij praten alsof mijn iq gewoon 120 is ofzoâ. is dit te niche? haha
omg gevonden
Was hij toevallig zeven jaar?
Lol even los van de poll, mn neven heten joris en matthijs haha. Ik zie dat niet als een type intellectuelen ![]()
Hmm misschien vind ik joris heel lichtelijk een bekakte naam. Wat vind je meer een bekakte naam?
- Joris
- Floris
0 stemmers
Jemig ik had niet gedacht dat er nog eens een dag zou komen dat ik het ook maar enigszins op zou willen nemen voor Joris Luyendijk maar hier zijn we dan.
Een isolement vind ik schromelijk overdreven maar wat wel zo is is dat veel mensen denken hoogbegaafd = super slim en thatâs it. Terwijl hoogbegaafdheid een stuk meer kenmerken heeft dan alleen een hoog IQ en er veel overlap is met bijv. ADHD en autisme. Alleen waar dat vrij geaccepteerde verklaringen zijn voor waarom bepaalde dingen in je hoofd anders werken voel ik me absoluut niet vrij om te zeggen ja sorry ik ben hoogbegaafd. Ik zou dan het idee hebben dat mensen denken ja je loopt gewoon te flexen met je hoge IQ en dan meteen ook verwachten dat je extreem slim bent (en dat voel ik me echt helemaal niet, tenminste niks bijzonders) en ook super hoge verwachtingen hebben.
Dus ja isolement zou ik het absoluut niet noemen maar ik herken wel dat je neurodivergent bent maar dit nooit echt als uitleg wil gebruiken. Ik heb wel regelmatig gedacht van had mij maar het labeltje ADHD of autisme gegeven.
Heb je wel eens een (echte, fysieke, niet via ChatGPT ofzo) kleuranalyse gedaan?
- Ja, en het bevestigde wat ik al wist
- Ja, en het verraste mij
- Ja, en ik kleed mij/koop (nu) naar mijn kleurtype
- Ja, maar ik draag toch liever andere kleuren dan volgens mân kleurtype
- Nee, wil ik niet
- Nee, zou wel willen
0 stemmers
Ik overweeg het toch want ik weet steeds beter wat ik draag/ben steeds stijlvaster en het lijkt mij zo chill om een goed idee te hebben van welke kleuren dan goed staan en waarschijnlijk altijd goed zullen blijven staan.
Ik heb een keer een hele korte ergens gehad en die conclusie was volgens mij dat ik alle blauwtinten goed kon hebben en dat is toevallig mijn lievelingskleur, dus mijn kast is gewoon erg gevuld met blauw ![]()
Ja en het bevestigde wat ik al dacht, maar het is ook helemaal geen exacte wetenschap dus ik sluit ook niet uit dat je bij een andere âanalistâ een ander kleurtype krijgt. Sommige kleurtypes lijken ook op elkaar. Als je het gaat doen zou ik goed kijken naar de ervaringen, want soms zit er zoân MLM constructie achter en willen ze je van alles aansmeren zoals een kleurenwiel voor thuis en make up die bij je kleurtype past ed
Ik heb dit 8 jaar geleden eens gehad voordat het heel hip was haha, en ben er nog steeds blij mee! Ik droeg veel felle kleuren (knalrood, knalroze etc) maar eigenlijk staan diepe, koele kleuren me beter. Heb zoân kleurenkaartje gekregen toen waar alle kleuren uit mijn palet opstaan die ik op kleren kan leggen zodat je snel kan zien van: ah ja dit past, of dit past niet. Inmiddels heb ik zoân getraind oog dat ik het wel direct kan zien of iets wel of niet past (maar draag af en toe ook nog steeds een knalkleur hoor, vind ik ook leuk)
ik draag alleen maar zwart en af en toe wit en die kleuren bleken ook goed te staan gelukkig, maar anders had ik er toch niks aan veranderd. sommige andere kleuren verbaasden me wel en ik hou daar vooral rekening mee met make-up omdat ik het daarmee vaak lastig om te bepalen vond welke kleuren me wel en niet staan