Stel je persoonlijke vraag #59

Ja lijkt me. Was vooral benieuwd naar hoe er gestemd zou worden. Het lijkt in de discussie hierover vaak gezegd te worden van niet, misschien aangezien de toegevoegde waarde aan de maatschappij vaak wel een beetje tragisch is in veel gevallen denk ik? Alsin zo varend op individualisme & kapitalisme/meuk aanprijzen?

Zou je het erg/jammer vinden als er geen influencers meer zouden zijn?

• Ja
  • Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Maar ik vind daarin influencer zijn eigenlijk niet heel anders dan sommige andere banen in marketing of reclame die er alleen op gericht is om mensen meer spullen te laten kopen. Terwijl ik dat wel banen noem, maar dat staat los van of ik vind dat het maatschappelijke waarde heeft (los van economische).

19 likes

Eigenlijk zijn influencers ee eenmans-reclamebureau. Dus als je het zo bekijkt is het wel een baan.

2 likes

Ja klopt! Maar mensen moeten dan eigenlijk niet zeggen ‘influencen is geen baan’ maar ‘influencen is geen baan met maatschappelijke waarde’ ofzo. Maar dat geldt voor veeel meer banen. Fashion model zijn heeft ook niet per se maatschappelijke waarde, maar vinden denk ik veel mensen wĂ©l een ‘echte’ baan.

Het heeft er denk ik ook mee te maken dat veel mensen van influencen denken ‘ik kan dat ook wel’ of ‘het kost nul moeite’ dus dat het dan niet echt het stempel ‘baan’ zou mogen krijgen ofzo.

4 likes

Zou jij een goede (succesvolle) influencer kunnen zijn? Los van of je het wil.

• Denk het wel
  • Denk het niet
  • Twijfel
  • Sowieso
  • Sowieso niet

0 stemmers

Als influencer moet je toch een bepaald soort charisma hebben. Ik heb het charisma van een natte kartonnen doos. Dus dat gaat hem niet worden

11 likes

In het grotere geheel heb je vast gelijk en is mijn beeld allicht vertekend maar ik heb zo vaak juist zoooo erg het gevoel alsof er een totale wildgroei van influencers is met duizenden mensen die allemaal dezelfde luxueuze leefstijl hebben en de allemaal elke dag dezelfde kiekjes in Amsterdam delen etc etc etc. En dan tienduizenden tot tonnen volgers, hoe dan, wie zĂ­jn die mensen die dat allemaal volgen? Eigenlijk vooral een error in mijn hoofd dat ik heel grote cijfers niet kan verwerken hahah

7 likes

Ik ben echt snel enthousiast over dingen, kan redelijk goed editten en ben graag aan het woord. Snap eigenlijk niet waarom ik nog geen bekende influencer ben :joy::joy:

6 likes

Ja same, ik zou nog geen volgers aan me kunnen binden als mijn leven er vanaf hing denk ik.

1 like

Zou jij influencer willen zijn? Als in iemand die dat fulltime doet en geld eraan verdient.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ben jij influencer (betaald of onbetaald)? Of heb je influencerachtige accounts?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja: verdien je eraan?

• Ja, in de vorm van geld
  • Ja, in de vorm van tegoeden
  • Ja, in de vorm van goederen/diensten
  • Nee

0 stemmers

Aan de mensen die ja stemmen op de laatste vragen
 Ik ben wel benieuwd wat voor soort accounts jullie hebben. Dus waar het over gaat. :smiley:

1 like

Als ik al zie hoe er hier over influencers gepraat wordt, is dat voor mij reden genoeg om het nooit te willen. En dan is het hier nog “light” als je het vergelijkt met Reddit of Tattle.

Los van dat ik geen digitaal uithangbord wil zijn.

4 likes

Het ging hier laatst over spelende kinderen in de tuin die lawaai maken. Ik werd vanochtend wakker omdat de buren al vóór 8u aan het klussen waren :sob: Wat vinden jullie een geschikte tijd om te beginnen met klussen (ongeacht of het vakantie of weekend is)?

• 7.30
  • 8.00
  • 8.30
  • 9.00
  • 9.30
  • 10.00
  • 10.30
  • 11.00
  • 11.30
  • 12.00

0 stemmers

Nee, ik zou helemaal panisch worden van het algoritme en hoe ik mijn engagement kan verbeteren

Gefeliciteerd je bent influencer geworden. Wat is jouw niche?:

• Diy/creatieve meuk
  • Eten/eten recenseren
  • Juice en ongevraagd mijn mening over anderen verkondigen
  • Politiek/ call outs
  • Mentale gezondheid
  • Lifestyle (kan luxe zijn, maar het kan ook over je rijtjeshuis bestaan gaan)
  • Anders, namelijk

0 stemmers

Ik krijg sporadisch boeken en met enige regelmaat ebooks

2 likes

Beauty

2 likes

Katten, mogen hun geld voor mij verdienen haha

5 likes

Echt geen idee maar ik ben weer gaan borduren en breien dus ja. Lijkt me ook wel leuke volgers ipv die lege dozen tbh.

Heb je wel eens van Bridey Drake gehoord?

• Nee
  • Ja lijkt me wel een leuke meid
  • Ja ik vind haar content niet leuk

0 stemmers

Ik dacht ah wat een schattig kind!

Ik dacht altijd dat ik herfst was (diepe en donkere kleuren als donkergroen, bruin, donkerblauw, bordeauxrood). Maar zag laatst bij een kleurenanalyse op insta dat herfst meer gedempt is (oftewel meer gemixt met grijstinten) en winter dus meer deze diepe kleuren heeft.

Heb ik al die jaren dan verkeerd gedacht dat ik herfst was, of lult deze analist gewoon maar wat vraag ik me dan af.

Ik vind dat dus echt zo’n misplaatste arrogantie

21 likes

Nou er zijn toch behoorlijk wat influencers die echt 0,0 charisma hebben waarvan ik me oprecht afvraag waarom mensen die in godsnaam willen volgen, dus dat zou geen probleem moeten zijn!

1 like