Stel je persoonlijke vraag #59

Ik ben geen influencer fan maar ik vind het ook altijd zoooo irritant als mensen dat zeggen. ‘Haha ik heb echt het verkeerde beroep gekozen’ of ‘ik had ook influencer moeten worden’. Het zijn altijd saaie dozen die dat zeggen ook. Ok ja willen mensen jou volgen denk je? Ben je een beetje knap, fotogeniek, charismatisch, zie je er leuk uit op film? Kun je goed babbelen, heb je wat te vertellen, heb je de drive om elke dag content te maken? Je kan ervan zeggen wat je wil maar niet dat iedereen dat kan (en je moet er natuurlijk zin in hebben en een beetje op jezelf geilen en geluk hebben maar dat moet wel bij meer dingen).

29 likes

ben het wel eens met de algehele opmerking maar dat zegt weinig

16 likes

Ja en vooral deze. Gross van de mensen heeft die eerste factoren al niet, maar je maakt vaak dus ook maanden tot een paar jaar content voor een paar bioscoopzalen vol zonder te weten of het wat wordt. Je schiet echt niet zomaar van nul naar leefbaar inkomen met gesponde alles. Groetjes van mij en alle gefaalde blogspots/tumblrs waarmee ik 15 jaar geleden met nul doorzettingsvermogen net zo succesvol als Teske en co wilde worden.

@Vuile_bitch maar er is saaie doos en saaie doos. Willemijn is een nmsvpe saaie doos a la lottelovesbeauty en bijbonnie, maar ik snap wel helemaal wat hun aantrekkingskracht is. Er is gewoon een doelgroep voor wat ze maken. De meeste mensen hier hebben zelfs die aantrekkingskracht niet.

12 likes

hahaha love die ‘hier’

ik vind wil en tien wel een gradatie saaier nog dan lotte en bonnie (al volg ik alleen bonnie) maar ik vond het vooral gewoon grappig om dat te reageren omdat zij echt het stereotype saaie muts is voor mij. op tiktok heb je trouwens wel veel van die nietszeggende, doodsaaie influencer-tryhards. die dan wel een following hebben van een paar duizend maar niet echt groot worden. van die mensen die heel duidelijk als doel hebben ‘influencer worden’ ipv gewoon video’s maken omdat ze het leuk vinden. dat vind ik echt saaie mutsen, ik herken ze altijd aan ‘ugc creator’ ofzo in hun naam

6 likes

Bookstagram! Dus krijg boeken, mag naar events van uitgeverijen, soms een filmscreening, en auteurs ontmoeten. En soms wat andere dingen of betaalde campagnes. Is wel echt een hobby, ik zou het niet fulltime willen

13 likes

Ik zat net weer te kijken en ik heb dus geen beenhaar op de achterkant van mn benen. Ik ben daar zelf soms nog verbaasd over.

Heb jij haargroei op de achterkant van je benen?

• Nee
  • Nauwelijks
  • Ja heb ik

0 stemmers

Ik weet nog dat mn ex ooit vroeg of dat normaal was lol

Heb je vrienden die in het buitenland wonen?

• Ja, één
  • Ja, meerdere
  • Nee

0 stemmers

Zijn dat Nederlanders/Belgen, locals of anders?

• Nederlands/Belgisch
  • Locals
  • Geen locals, maar ook niet uit Nederland of België
  • Ik heb geen vrienden buiten Nederland of België

0 stemmers

Wat doe je als ze bijvoorbeeld trouwen / baby krijgen en jij kan er niet bij zijn?

• Ik bel ze of stuur ze een bericht
  • Ik stuur dan een cadeau op vanuit Nederland
  • Ik laat dan een cadeau (of bloemen of eten oid) bezorgen vanuit het land waar ze wonen
  • Ik stuur een kaart
  • Ik stuur of stort geld
  • Ik geef ze iets als ik ze weer zie of vier het dan met ze op een andere manier
  • Ik doe dan eigenlijk niks
  • Nogmaals, ik heb geen vrienden in het buitenland maar wil graag stemmen
  • Anders, namelijk

0 stemmers

1 like

Ja als ik een paar jaar geleden was begonnen wel. Een na het andere bizarre overkwam ons en daar tussen maakte we nog keuzes die mensen wel leuk vinden om naar te kijken en goed in trek zijn (4 kinderen, 2 keer verbouwd). Dus als ik bereid zou zijn al m’n privacy overboord te kiepen en bijv mn bevalling ook te filmen enzo zou ik best een eind komen denk ik :stuck_out_tongue_closed_eyes:

@Schaakmat oh en m’n onderwerp zou dan obviously m’n kinderen zijn die met en met weinig kleding de shows stelen. Vanaf conceptie zo ongeveer!

2 likes

Ik denk dat het met TikTok shop alleen maar sneller gaat, ik zie de laatste tijd steeds filmpjes van mensen die makkelijk € 200 commissie per dag verdienen, en dat is dan naast hun andere inkomsten

3 likes

Ja er zijn influencers die goed verdienen, maar het merendeel is denk ik wel fake it till you make it. Social media is niet het echte leven en al helemaal niet dat van een influencer. Ze proberen een droom te verkopen.

2 likes

Ja en niks mis met saaiheid he, maar niet iedereen heeft de x-factor. Het grootste deel van de mensen is helaas voorbestemd om zo’n influencer-tryhard te blijven.

2 likes

Ik vind het bij influencers vooral jammer dat alles zo ‘gemaakt’ is omdat alle content op een bepaalde manier moet voor engagement (+ betaalde promo vertrouw ik niet, natuurlijk zijn ze positief over iets waarvoor ze betaald krijgen)

Ik keek als kind heel veel youtubers vroeger die echt content maakte voor de lol en niet om eraan te verdienen, dat was zo’n andere vibe

2 likes

Ik heb ja gestemd puur voor het geld dat sommigen ermee verdienen.

2 likes

Op een maandag? Dan vind ik 7u30 wel een normaal eigenlijk. Kut met peren, maar wel normaal.

6 likes

kan je klokkijken?

• ja duh
  • alleen analoog
  • alleen digitaal
  • nee

0 stemmers

ik kwam er pas achter dat mensen dat niet kunnen maar ??? dat leer je toch in groep 6 (ff mn judgement na de poll zodat mensen eerst stemmen)

2 likes

Mijn moeder heeft bij haar vrijwilligerswerk een stagiaire van begin 20 die het dus niet kon. Toen heeft ze haar een klokkijken spelletje gegeven dat ze altijd met mijn kind van destijds 4 speelde om het te leren. Inmiddels kan ze het zolang er cijfers op de klok staan.

2 likes

Ja een collega van mij kreeg voor zijn huwelijk een analoog horloge en zei daarover dat hij nog wel moest leren hoe het werkt??

Ik kan het maar het duurt wel teringlang vergeleken anderen (vooral als er geen cijfers staan)

7 likes

k vind t zielig om jou huilemoji te geven dus k like gewoon oke

3 likes

Ik wou dit tot mijn pak hem beet 22e graag maar blij dat ik er nooit iets mee gedaan heb lol.
Alleen mentale gezondheid is een onderwerp wat me ooit van gedachten zou kunnen doen veranderen.

3 likes