Stel je persoonlijke vraag #59

Situatieschets: er hangen de laatste tijd regelmatig jongens rond het huis aan de overkant van je straat, met “te warme kleding” voor het weer, je ziet regelmatig cash geld over en weer gaan, er rijdt op zo’n dag meerdere keren per dag een auto langs waar pakketjes uit komen en er wordt met cash betaald en dan gaat de auto weer weg.

• Niet mijn zaken
  • Ik meld misdaad anoniem
  • Ze zijn waarschijnlijk een surpriseparty aan het organiseren of iets anders verrassends
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Ik heb een paar jaar een interieur blog gehad, maar vond het echt veeeeel tijd kosten.

1 like

Er zijn heel veel kinderen die het niet goed kunnen. Je leert het inderdaad, begint al eerder dan groep 6 trouwens, maar het is best ingewikkeld en niet een onderwerp dat binnen rekenmethodes heel veel aan bod komt. Dat in combinatie met dat veel kinderen (bijna) alleen maar in aanraking komen met digitale tijd, maakt dat analoog klokkijken voor steeds meer kinderen lastig is.

3 likes

Wel grappig, in de screenende testjes voor neurocognitive stoornissen (zoals dementie) zit een kloktekentest. Dan moeten ze een cirkel tekenen (1 punt), de cijfers op de klok zetten (1 punt) en de wijzers op het geinstrueerde tijdstip zetten (1 punt). Ben benieuwd wanneer we op het punt komen dat we niet meer weten of het beginnende dementie of een generatieding is :joy:

57 likes

Over 50 jaar vragen we om een pizza in 8 gelijke delen te tekenen en plakjes salami op bepaalde pizzapunten te tekenen

7 likes

(Off-topic maar blijft “mooi” hoe mensen zo’n simpele klok totaal kunnen verprutsen en hoeveel je daar uit kunt halen.)

23 likes

ja kinderen oke maar ik hoor het ook gewoon van mensen van mijn leeftijdscategorie, eind 20 begin 30

2 likes

Ja zeker!! Echt fascinerend wat ze er van maken. Had ook een keer iemand en die ging zo’n staande koekoeksklok tekenen haha, toen dacht ik wel ‘fair enough, dit had ik beter moeten uitleggen :sob:

12 likes

Ik ga er erheen? Haha

2 likes

Ben geen nsber
Zolang ik er geen last van heb geen ze hun grandioze gang maar

4 likes

Ja ik heb dit gedaan omdat ik vaak terugval op donkere kleuren.
Uiteindelijk kreeg ik dus het resultaat soft summer, maar dan alleen de donkere kleuren🙄. En groentinten weer van soft autumn en nog een paar tinten weer van winter.
Kortom; ik ging vrij verward naar huis met een kleurenkaart van soft summer waarbij ik de helft kon wegstrepen.

Ik zou het alsnog aanraden maar wel bij een kleuranalist die iets meer op “maat” werkt. Ik vond het wel echt heel leuk om te doen en meer inzicht te krijgen.

2 likes

In groep 3 leren ze hier al de hele, halve en kwart uren. Daarnaast ook analoog.

2 likes

Mijn “favoriete” klok is de neglect klok omdat ondaks dat ik weet hoe het werkt. Ik steeds denk maar hoe dan

7 likes

Ja dat is ook een beetje mijn idee. Tegelijkertijd is het wel héél opzichtig op straat :grimacing: en er is in de afgelopen twee jaar al drie keer een bom in de straat ontploft

Maar dan weet de politie er toch al lang vanaf?

4 likes

Een collega (36 jaar?) vertelde gisteren dat ze een eerste ontmoeting aan het plannen is tussen haar ouders en haar schoonouders. Ze heeft bijna een jaar een relatie. In mijn omgeving vindt zo’n ontmoeting doorgaans pas na jaren plaats, dus ik vind binnen een jaar zelf vrij vroeg. Ik ben nu dus wel benieuwd of dat aan mijn bubbel ligt of niet.

Je ouders binnen een jaar van je relatie voorstellen aan je schoonouders. Zou jij dat doen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Kijkende naar je huidige of je laatste relatie. Wanneer vond het moment van voorstellen plaats?

• Eerste half jaar
  • Na 6 maanden, binnen 1 jaar
  • Na 1 jaar, binnen 2 jaar
  • Na 2 jaar, binnen 3 jaar
  • Na 3 jaar, binnen 4 jaar
  • Na 4 jaar, binnen 5 jaar
  • Na 5 jaar, binnen 10 jaar
  • Na 10 jaar
  • (Nog) niet gebeurd

0 stemmers

Hoezo?

Maar ja ik ben ook eigenlijk niet van plan er iets mee te doen, maar een buurman maakte zich zorgen over de “levendigheid” daar - en toen was ik zo van ja leven en laten leven!! ik hou niet van dit soort sociale controle het werkt alleen maar angst en gevoel van onveiligheid in de hand!! en toen zei hij ja maar ik zie heel de tijd deals gebeuren etc en toen ging ik er letterlijk 3 minuten naar buiten kijken om 15:00 's middags en toen dacht ik oja dit is wel heel obvious “niet pluis”. :woman_shrugging: en ik was gewoon benieuwd of mensen daar op handelen in zo’n geval

@lix oh lol ik las eerst heel de tijd ouders en je partner en ik dacht NA VIJF JAAR haha dat is toch absurd :joy: mijn ouders en de ouders van m’n partner hebben elkaar ontmoet toen we aan het klussen waren in ons nieuwe huis. Als dat niet was gebeurt was een eventuele geboorte van een eventueel kind waarschijnlijk het moment geweest.

3 likes

Nooit echt een ontmoeting gepland. Op een bepaald moment gewoon de verjaardagen met beide families gaan vieren.

24 likes

Ik vind dat helemaal niet raar, het hangt zo van de omstandigheden af. Bij mij duurde het heel lang omdat ik heel jong was en onze ouders sowieso erg op hun eigen kringen gericht zijn en we geen verjaardagen echt groots vieren met familie.

Maar hoe ouder je wordt, hoe sneller relaties ook gaan. Mensen gaan sneller samenwonen, trouwen, en beginnen sneller aan kinderen etc. Ik vind het dan helemaal niet heel gek of snel om dan dit soort dingen ook versneld te doen. Ik vind een jaar sowieso niet echt bijzonder kort als je 30+ bent.

12 likes

Ik woonde nog thuis toen, dus dat ging vrij snel :woman_shrugging:t3:

2 likes