Stel je persoonlijke vraag #59

Ik heb echt de meest geweldige herinnering uit die van 1999 nog en dat kan niets overtreffen, dus fomo mag lekker fomo hebben in dit geval.

1 like
  • Schepijs
  • Softijs

0 stemmers

2 likes

Ja maar dit vind ik wel heel moeilijk. Ik denk dat ik net zo vaak softijs met discospikkels eet als schepijs, maar als ik nog maar één ding mocht eten dan schepijs want meer smaken.

4 likes

Kom je wel eens in Den Haag? Dan is de nieuwe Piet ijssalon iets voor je; daar hebben ze dus softwijs met smaken (als vind ik het wel iets meer sorbetstructuur dan romig softijs)

3 likes

Nee eigenlijk bijna nooit. Ik vind het niet vies maar het staat me ook niet echt aan ofzo.

Vind dat iets heel middeleeuws hebben, in een appel bijten.

3 likes

Keep dancing on that bar SLUT :rage: :rage: :rage:

Ik was Kirsten of Kristen idk fan want zij was het knapste en dat vond ik op m’n 14e het belangrijkste aan een persoon haha. En ik vond Stephen echt een zielige loser toen ie dat tegen haar riep en ik vond Lauren ook heel triest in Laguna Beach omdat zij weer helemaal verliefd op Stephen was en hij haar eigenlijk helemaal niet zag staan en alleen op haar terugviel als Krirsten hem negeerde of iemand anders had.

Lauren had altijd een beetje Annika vibes vond ik.

4 likes

Welke pls

1 like

Ja ZO lekker, ik had hazelnoot en dat was net kinderbueno vulling :heart:

2 likes

Ja dat ijs is zooo fantastisch vooral na paar minuten wachten dat het een klein beetje zacht is geworden pff die structuur

1 like

Ik had passievrucht! En toen ik er was hadden ze ook nog pistache, kokos en kers geloof ik. Misschien dat de nootsmaken wel meer romig zijn, als ik de reactie van Winnie ook lees.

1 like

Vind de balans tussen me bezig houden met dit nieuws en (het privilege hebben om) dit niet te doen heel lastig

4 likes

Het lastige vind ik nu ook dat bij elke stap buiten je het ziet: bruine grasvelden/weilanden, droogvallende rivieren/beekjes/opgedroogde drinkpoelen voor dieren in het bos. Bomen waar de bladeren al bruin worden, dode planten, dieren die het moeilijk hebben, temperaturen die niet kloppen. etc etc
Voor klimaatangst hoef ik niet het nieuws wel of niet te volgen, ik merk het constant.

31 likes

Ik had er voorheen echt slapeloze nachten van, in een periode dat ik veel demonstreerde ook. Toen heb ik de knop omgezet en bedacht wat ik voor positiefs zou kunnen doen om iets bij te dragen waar ik wel blij van werd. Ik ben toen bij een vogelopvang gaan werken (vrijwillig) en zoiets concreets doen voor alle arme wilde vogels heeft me enorm veel goede energie gegeven. Het blijft allemaal kut, maar ergens iets bijdragen kan echt een verschil maken, al dan niet voor jezelf. Het liefst zou ik een stuk grond kopen en een voedselbos aanplanten om biodiversiteit terug te winnen. Als ik geen kinderen krijg is dat een toekomstdroom van mij en mijn vriend.

25 likes

Als ik er erg veel mee bezig ben dan leid mezelf af met dingen die tijd en vooral concentratie kosten

2 likes

Ik huil echt voor de natuur en de dieren en ik kan zelf ook echt slecht tegen de warmte dus zie erg op tegen de komende 2dagen extreme hitte.
Veel planten en stukken van de heg in mijn tuin zijn dood door de droogte. Ik heb me om nu iets te kunnen doen maar gefocust op 1 jonge boom in de tuin, die geef ik water zodat die hopelijk niet doodgaat. Voor mij helpt het me druk te maken om dat boompje in positieve zin (dus om die wél te kunnen redden) dan alleen druk te maken over al het andere dat dood is of dood aan het gaan is.
Maar alsnog ellende :sob::sob:

8 likes

Nee, dat is echt vet belangrijk.
Veel mensen hebben veel te weinig binding (of geen binding) met de natuur. Die zijn compleet de basis kwijt.

Mijn lievelingsuitspraak is deze: Thuis is niet waar jij de bomen kent, maar waar de bomen jou kennen.

Ik kom ook zoveel in ‘‘mijn’’ bos dat reeën en herten mij herkennen en rustig door eten/chillen waar ik bij ben (deze dieren kunnen mensen herinneren: echt iets wat weinig mensen bewust van zijn) en ik voel me echt weinig verbonden met mensen maar voel wel verbinding met mijn bos.

60 likes

Als je je weer wat beter voelt een tip: ivn.
Deze bieden cursussen aan, maar ook wandelingen met natuurgidsen (heel laagdrempelig: aanmelden hoeft niet dus je kan op de dag zelf beslissen te gaan en gratis/enkel op giften) en zo kan je veel leren over de natuur in je directe omgeving. Ze zitten ook bij Den Haag/Wassenaar, dus zal vast iets naar je smaak tussen zitten.

Deze tip is voor iedereen (ook met kinderen want natuureducatie begin je het liefst zo vroeg mogelijk): volg eens een cursus bij IVN, doe eens mee aan wandeling, ga naar een verdiepingsavond.
Leer over de natuur in jouw buurt, ook natuur in de stad komt aan bod btw.

32 likes

Heel af en toe!

1 like

Af en toe komt er paniek naar boven, maar dan stop ik het weg en dat werkt eigenlijk best wel goed?

1 like

Ja! Krijg meteen flashbacks naar mijn tienercrush op Brody Jenner. Als ik hem nu google snap ik het nog steeds, echt een hotte man.
Vind jij Brody Jenner hot?

• Ja!!
  • Nee, niet mijn type
  • Wie is dat?

0 stemmers