Stel je persoonlijke vraag #59

Ja vind hem echt hot, maar volgens is zijn innerlijk echt kut

3 likes

Leuke tip!!! Helemaal iets voor m’n man die wandelingen en workshops

3 likes

Welke is dat?

Dit helpt mij best wel! Sowieso vind ik het heel rustgevend en fijn om sommige natuurgebieden zo goed te kennen.

Verder probeer ik te demonstreren als ik dat kan en op de momenten dat ik dat niet doe sta ik het mezelf wel toe om er zo min mogelijk aan te denken. Dus dan zet ik het heel bewust uit mijn hoofd. Aan mijn piekergedachten heeft toch niemand iets.

3 likes

Ik denk wel: oh ja, dus zo komt de mensheid waarschijnlijk aan zijn einde, we fikken gewoon een keer af met z’n allen. Als ze hier al een week bezig zijn met een stuk van 1 bij 1 km blussen en nadien vuur-vrij houden, dan kan ik me wel indenken wat er gebeurt als zoiets op meerdere plekken tegelijk gaande gaat zijn. Dat krijgen we echt niet gefixt. Ik voel daar alleen niet zo veel bij, het is heel erg, maar “we” hebben het er zelf naar gemaakt denk ik. Het voelt voor mij een beetje als een logische onvermijdelijke consequentie en ik kan dat toch niet verder beïnvloeden, los van alles wat ik wel al “goed” doe. Maar ik heb dan ook geen kinderen, dus na mij de zondvloed.

Ben zelf overigens ook best “verbaasd” dat ik hier zo kalm over ben, want ik kan best een piekeraar zijn. Dit voelt “te groot” denk ik, waardoor ik alleen maar denk “it is what it is”.

28 likes

Ga jij naar de eclipse kijken?

• Ja heb een bril
  • Ja maar zonder bril via iets oid
  • Nee boeit me nul
  • Nee heb geen bril anders zou ik kijken

0 stemmers

1 like

Is toch echt een de ultieme intrusie om dadelijk VOL in die zon te willen kijken zonder bril. :joy::joy::joy:

Edit: zal m’n AOV vast inlichten dat ik vanaf vandaag arbeidsongeschikt ben door blindheid.

14 likes

Hahaha ja stom hù alleen omdat je niet zo’n domme papieren bril hebt.

Ja ik herinner me ergens vaag van ‘99 dat ik het kut saai vond en als ik filmpjes zie dan boeit het me eigenlijk ook niet, en het is niet eens een complete hier dus waarom heb ik het gevoel dat ik het had willen zien?

2 likes

Als ik het me goed herinner vind ik dat het zo vreemd donker wordt interessanter dan de zon zelf bekijken. Nu wel jammer dat het niet echt meer licht wordt erna!

2 likes

Hahaha ja om zo ff snel te spieken en vervolgens de rest van je leven ene zwarte vlek te hebben :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ik heb echt het idee dat ik elk jaar wel naar een bijzondere zon of maan kijk, dus ben niet zo gevoelig voor de heisa.

4 likes

Ik weet ook vrij zeker dat ik in 1999 nog door een cd “mocht” kijken. Mag nu ineens niet meer.

6 likes

Ik heb net een camera obscura gemaakt :joy: maar dan zie je maar 1 stipje, misschien kan ik toch beter het op tv gaan kijken

1 like

Mijn man heeft de vorige niet kunnen zien en wil nu zo graag. Brillen vertraagd bij de post dus ik heb vier dozen gemaakt en we gaan zo naar een toren om te kijken, terwijl ik het eigenlijk helemaal niet boeiend vind. Vond het de vorige keer ook niet speciaal ofzo.

Heb toen als twaalfjarige wel met het blote oog gekeken en ben niet blind. Ik ben wel mega nachtblind, met sfeerverlichting aan zie ik vrijwel niets :smiling_face_with_tear: Wellicht daardoor, geen idee.

4 likes

Ik vraag me nu af of ik toen al mijn ogen heb verpest

1 like

Ja ik ook en heb eigenlijk geen zin om voor één wazig stipje naar een plek te gaan waar er nog zon is. Maar heb wel fomo

2 likes

Als je toen schade had opgelopen dan merkte je dat toch aan een permanente wazige vlek toch?

Volgens mij wordt het vanaf ongeveer nu steeds donkerder, en dan weer vanaf 20:10 lichter maar als de eclipse klaar is is de zon bijna onder. Dus een paar uur wat schemerig denk ik?

3 likes

Hoe moet ik trouwens de hond uitleggen dat die niet in de zon mag kijken? Moet die ook een brilletje op?

9 likes

Lol op de website van het Parool:

In een pop-upwinkel aan de Kastelenstraat 261 in Buitenveldert zijn woensdag nog duizenden gecertificeerde brillen te koop, meldt ondernemer Chagai Elburg woensdagochtend aan Het Parool . Haar man kon op het laatste moment nog de hand leggen op duizenden brillen.

Is “Chagai Elburg” de nieuwe alias van Sywert?

15 likes