Stel je persoonlijke vraag #59

Een vergiet voor wat?

In mijn straat heel saai, twee oudere mannetjes stonden op de hoek, niet echt een leuke plaats en in de buurt waren er verder mensen ongeïnteresseerd hun hond aan het uitlaten.

2 likes

Als jij op een weg rijdt met een viaduct en op het viaduct staat een ouder met een kind van die gebaren te maken dat (vooral vrachtwagens) je moet toeteren, wat doe jij dan?

• Niks
  • Toeteren, is toch leuk voor dat kind
  • Ligt aan de drukte op de weg
  • Nvt

0 stemmers

1 like

Eigenlijk meestal zwaaien. Doe dat sinds ik zelf een zoon heb die dat ook geweldig vindt. Oja en auto getoeter op de snelweg bij gewone snelheid hoort een andere automobilist vaak niet eens. Dus zie daar ook geen probleem.

4 likes

Ik krijg hier altijd stress van, als ik mensen op een viaduct zie staan denk ik altijd dat ze stenen gaan gooien en als ik zie dat het een kind is ben ik bang dat het toch op de weg valt.

32 likes

Jaa ik ook! En toeterende vrachtwagens als ik zelf in de auto zit krijg ik ook een hartaanval van, dus nee, is niet leuk even toeteren omdat dat kind daar zo blij van wordt :smiling_face_with_tear:🫠

11 likes

Een oudere collega noemt mij standaard “meisje”. Ze weet hoe ik heet (denk ik?) maar ik heb dezelfde voornaam als haar kleindochter. Ik denk dus soms dat ze daarom maar meisje zegt ipv mn voornaam? Wat zou jij denken?

• Ze weet je voornaam niet
  • Ze weet je voornaam wel maar ze noemt je gewoon nou eenmaal meisje

0 stemmers

Scenario: Je koopt een redelijk nieuw huis met een keuken, badkamer en wc van een paar jaar oud. Ze zijn helemaal goed, maar niet jouw smaak. Je hebt geld om het meteen te verbouwen.

• Maak ik het meteen of redelijk snel 100 procent naar mijn smaak
  • Misschien dat ik even wacht en het kamer per kamer doe, maar ik vervang het binnen een aantal jaar
  • Ik probeer kleine dingen doen om het meer eigen te maken (bijvoorbeeld keukenkastjes verven) en vervang het wanneer het niet meer goed is
  • Ik accepteer dat het niet mijn smaak is als het nog goed is

0 stemmers

Poll geinspireerd door een kennis die een huis heeft gekocht en een badkamer van 1 jaar oud met grijze tegels te vervangen met bijna exact dezelfde badkamer in het beige :skull:

1 like

Hier kan ik zo boos van worden hè, haha. Ik woon nu al 6 jaar met een grijze keuken (ik haat die kleur) maar ja ik ga geen prima keuken vervangen. Nu wel plannen om het binnenkort eindelijk te wrappen, roze :heart_eyes:

Maar om deze reden snap ik ook niet waarom zoveel mensen blij worden van een “instapklaar” huis. Toch juist fijn om een huis helemaal naar je eigen smaak te maken.

11 likes

Ik had een lelijke cottage keuken die op zich nog goed was. De vloer moest toch uitgebroken worden, dus ik heb de keuken vervangen maar de oude keuken tweehands verkocht dus die is gewoon nog in gebruik. Mijn “nieuwe” keuken is ook grotendeels tweedehands gekocht.
Gelijkaardig verhaal in de badkamer. Alleen de tegels zijn helaas niet gerecupereerd. Ze waren ook echt heel lelijk

Heb een hekel aan materiaal verspilling, maar wou m’n huis wel eigen maken

2 likes

Als alles functioneert boeit het me eigenlijk nul welke kleur ofzo het heeft.
Het interesseert me gewoon niet, het is namelijk niet zo dat ik uren in de badkamer/wc ofzo sta en de kleur van een keuken maakt me ook weinig uit als het maar werkt en schoon/goed onderhouden is.
Gewoon ook geen ruimte voor in mijn hoofd en ik weet nog steeds niet wat ik wel/niet mooi of fijn vindt aka mijn smaak is.

5 likes

Ligt eraan hoe erg niet mijn smaak.
Als de badkamer een graftombe is zou ik het wel meteen uitbreken, ik heb geen zin om elke dag huilend te douchen.

:sob::sob:

15 likes

Ik heb ooit een keer een verkeerd fotoboek gekregen bij zo’n fotoboekwebsite, Once Upon, en toen een kortingscode gekregen om het juiste boek te bestellen. Nu wil ik mijn jaarboek van 2025 bestellen, staat die kortingscode er weer als suggestie bij?! Dit voelt echt als stelen, als ik dit nog een keer gebruik, maar ga het wel doen denk ik, het is een groot bedrijf.

Zou je dit ook doen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Elke nieuwbouw in België momenteel

Haha ja hier word je direct depressief van.

Ik vond mijn badkamer een beetje sad beige, maar goed ik huur en het is wel super netjes. Dus ik heb er allerlei plantjes staan en wat gekleurde dingen om het gezellig te maken. Nu staat het appartement van mijn onderburen te huur en die hebben ook zo’n graftombe. Ik ben ineens heeeel blij met mijn sad beige badkamer.

5 likes

Badkamer en wc boeit me niet en zou ik zo veel naar mijn smaak maken/pimpen maar keuken zou ik wel vervangen.

4 likes

Ik vind dit echt kleinerend en hoop dat je haar erop hebt aangesproken. Je noemt haar toch ook geen oudje.

2 likes

Omdat je anders zo met het stof zit en al dat gedoe :sob:

1 like

Mhoaw hoeft niet per se kleinerend te zijn toch? Ik heb ook een oudere collega die me ‘meissie’ noemt, maar hij is rotterdams en dat is gewoon hoe hij praat. Of de plat utregse stukadoor die zegt ‘nee wijffie dat mot je niet willen’ Vindt dat in die gevallen wel grappig en leuk :joy:

Het is wat anders als het overduidelijk een soort powerplay is (die mannen heb je ook)

10 likes

Denk jij weleens “lefty loosey, righty tighty” of “links los”?

• Ja lefty loosey righty tighty
  • Ja links los
  • Nee ik doe dit en denk er niet over na
  • Nee ik heb geen idee wat dit betekent
  • Nee ik heb een ander ezelsbruggetje

0 stemmers

1 like

Ja ik had ook een oudere collega (nu met pensioen) die altijd meissie zei. Die sprak plat Amsterdams. Zei over zijn vrouw ook altijd ‘dat is me meissie’ en ik vond dat altijd heel cute juist

8 likes