Stel je persoonlijke vraag #59

De uitspraak: “Je kan niet moe zijn als je geen kind hebt”

• Hoe krijg je het je strot uit, ik heb zelf ook een kind
  • Hoe krijg je het je strot uit, ik heb zelf geen kind
  • Ja snap ik wel, zelf geen kind
  • Ja snap ik wel, zelf ook een kind
  • Geen mening

0 stemmers

2 likes

Dat is waar, ik had nog niet aan die context gedacht

1 like

Pff ik vind die Nina Iris en Sophie zo irritant en kan echt niet naar hun luisteren. Helemaal met dit soort uitspraken

2 likes

Alleen dan moet ik daarna weer nadenken wat links en wat rechts is. Dat krijg ik er gewoon niet in.

Het verschil tussen links en rechts:

• Weet ik direct
  • Moet ik over nadenken

0 stemmers

2 likes

ik vind het vooral irritant wanneer mensen altijd moeten benadrukken dat alles zwaarder is met kinderen. als ik bijvoorbeeld een keer zeg dat ik vroeg wakker was, en iemand reageert dan ‘ZES UUR? nou lekker uitgeslapen!!!’ of wat die manon pas zei van ‘mensen zonder kinderen hebben altijd vakantie zonder dat ze het weten’. zo irritant. ik geloof echt wel dat het vaak zwaar is (daarom wil ik ze niet lol) maar je hoeft me niet altijd te overtreffen hoor

39 likes

Wat een top psychiater

2 likes

DROL.
dicht rechts open links

8 likes

Ik ben echt een interieurfanaat, ook heel veel bezig met mooie vintage spullen uitzoeken etc maar ik heb alleen in huurhuizen gewoond dus nog nooit een keuken of badkamer naar eigen smaak kunnen inrichten: altijd de standaard bruynzeelkeuken en gevangenisbadkamer van de woningbouwvereniging. Mijn huis is echt hartstikke leuk ondanks dat. Kan me niet voorstellen dat ik een hele verbouwing zou doen omdat ik het aanrechtblad niet mooi vind o.i.d. Als je verder een leuke smaak hebt dan vallen die kastjes echt niet op, en in de badkamer ben ik max 20 minuten per dag dus who cares.

Heb in mijn huidige flat wel de keukengreepjes vervangen, dat geeft super veel effect voor een half uur werk + een paar tientjes

9 likes

Nee en ik vind echt dat je soms wel mag klagen over ouderschap, maar dat kinderen een vroeg ritme hebben is algemeen bekend of zo te googlen en de meeste mensen kiezen vrijwillig voor een baby. En ik ben meer moe geweest toen ik overspannen was dan nu met baby dus ik vind die uitspraken sowieso nergens op slaan.

5 likes

Haha ja dit is ook mijn ezelsbruggetje

1 like

Ik snap wel dat je het denkt (‘je kan niet moe zijn want je hebt geen kind’) want sinds ik kinderen heb is mijn relatie tot vermoeidheid en slaap volledig veranderd (slaap is meer een luxe en vermoeidheid voel ik eigenlijk altijd denk ik) maar ik geloof heilig in ieder zijn eigen referentiekader dus als je gewend bent om altijd wel ongeveer aan je slaapbehoefte te komen en dan één of meerdere slechte nachten maakt ja dan voel je je ook gewoon kut dus logisch dat je daar last van hebt en daarover praat.

Dus ja ik snap dat iemand met een kind het denkt maar snap niet hoe je het je strot uit krijgt.

16 likes

Maar… denk je dan dat mensen die geen kinderen hebben hun enige referentiekader met vermoeidheid is “één of enkele nachten slecht slapen”? Er zijn nog zoveel meer oorzaken waardoor je echt heel vermoeid kan raken, en nog wel een stuk ernstiger dan mensen die voor babies zorgen ook.

54 likes

Je kan zeker wel echt moe zijn zonder kinderen, maar ik vind het voor mezelf wel anders moe met kinderen omdat er nooit meer een moment is om echt bij te komen. Je beschikt gewoon niet meer geheel over je eigen tijd.

Ik vind vergelijken wie het “erger” heeft altijd zo flauw en nutteloos, de een heeft nu eenmaal een groter draagvlak dan een ander en een ander referentiekader. Beetje vergelijkbaar met gepensioneerden die het heel druk hebben als ze op 1 dag naar de kapper moeten EN naar de supermarkt > het referentiekader verschuift en zij ervaren het echt als druk, dus dan is dat zo.

4 likes

Nou dat. Mensen die denken dat je alleen met kinderen moe kan zijn zouden eens een week in de schoenen moeten staan van iemand met ernstige gezondheidsproblemen.

13 likes

Ok ik had er niet eens bij stil gestaan dat er mensen zijn die zo’n opmerking maken tegen iemand die kampt met het soort vermoeidheid of het soort oorzaak waar jij over spreekt. Dat is echt absurd en niet ok.

2 likes

Komt Viktor ook voorbij op jouw fyp op TikTok?

• Ja, hoe kom ik hier van af
  • Gelukkig niet
  • Viktor???

0 stemmers

If not, zoek het op en lees de reacties want die zijn wel echt hilarisch

1 like

ja hier gaan we natuurlijk niet intrappen want dan komt wat het ook mag zijn ook op onze fyp

6 likes

Een content creator die je graag volgt viert dat zij een bepaald aantal volgers heeft met een toegewijde emotionele post, reel en story.

• Jeej, wat goed van je! Gefeliciteerd!
  • Neutraal
  • Cringe, maar vooruit
  • Direct ontvolgen

0 stemmers

Ja ik ben een Viktim. Maar het is mijn eigen schuld want ik blijf hangen omdat ik de comments zo hilarisch vind.

3 likes

Die van Gert (van Samson)?

3 likes