Stel je persoonlijke vraag #59

Iemand kwam er laatst mee dat het onderzocht is waarom sommige mensen het slecht onthouden en het betekende gewoon dat ze niet genoeg ermee geoefend hebben. En ik ben zo onredelijk boos om dat resultaat want ik doe zo m’n best en waarom kunnen m’n broer en zus het dan wel??

2 likes

Dit is echt het enige wat mij helpt :sweat_smile: Alle andere trucjes niet. Ik oefen het nu best wel veel voor/met mijn kind en ik merk dat het voor mij nu langzamerhand iets meer vanzelf begint te gaan, maar als ik moe ben of stress heb, heb ik een ezelsbruggetje nodig. En soms heb ik gewoon een error

3 likes

Dat jij het niet snapt betekent niet dat het voor iedereen zo werkt hè

12 likes

Ik heb ooit gehoord/gelezen dat het komt omdat je hersens niet uitermate rechts of links gedomineerd zijn. Waar je ene kant creatief zou zijn is en je ander analytisch. Ik ben ook zeker creatief en analytisch, dus ik gebruik dat argument altijd en zie het als iets moois. Mogelijk slaat het helemaal nergens op, maar who cares :joy:

6 likes

Ik ken het trucje! Gaat me er meer om dat sommigen instinctief direct weten wat links en wat rechts is, terwijl anderen dus dit soort ezelsbruggetjes nodig hebben.

3 likes

weet jij uit je hoofd wat noord, zuid, oost en west is? dus gewoon dat noord boven is, zuid beneden, oost rechts, west links op een rechte kaart

• ja en ik ben ook zo iemand die buiten meteen altijd weet waar het noorden is
  • ja ik weet dat
  • ik weet het wel maar moet soms 1 sec nadenken over oost en west
  • nee geen idee
  • anders

0 stemmers

Ik moet altijd even 1 seconde nadenken over zuid en west haha

1 like

Ben jij (ooit) bevriend gebleven met een date of ex?

• Ja, met een date en nu nog steeds bevriend
  • Ja, met een ex en nu nog steeds bevriend
  • Ja, met een ex, maar vriendschap is toch over
  • Ja, met een date, maar vriendschap is toch over
  • Nee, nooit een date of ex gehad
  • Gewoon nee

0 stemmers

Ben wel benieuwd als de vriendschap toch over is, of dat te maken heeft met een nieuwe liefde?

Twijfel beetje tussen nog steeds bevriend en vrienschap is over, we zijn echt nog steeds wel friendly en zien elkaar in bepaalde groepscontexten en dan is het allemaal goed, maar hebben te weinig 1 op 1 contact om het echt vriendschap te noemen wmb, is gewoon beetje verwaterd met de jaren

2 likes

Met meerdere exen een poging gedaan maar dat was dan toch altijd een soort uitstel van executie. Is later gewoon verwaterd, soms door een nieuwe liefde, soms gewoon omdat je elkaar niks meer te melden hebt. Met een date trouwens nog wel een tijdje bevriend geweest

2 likes

Ja, dit is een pijnlijk onderdeel van mijn leven, maar ik ging ooit op date met een jongen waarna we besloten om fwb te worden. Maar hij wilde echt friends with benefits zijn, met misschien 1 keer seks op drie keer afspreken. Dus toen werd het een soort van beste vriend!? Ik zag hem vaak en we appte de hele dag door. Hij is mee geweest naar vrienden in het park, spelletjes bij mijn zusje en hij kwam op mijn verjaardag. Toen kreeg hij een vriendin en gingen we niet meer afspreken, maar bleven we de hele dag appen. Hij reisde veel voor werk en ik ging toen naar dezelfde plek, dus we besloten een weekend samen te spenderen (in Seoul). Ook dat was weer ontzettend gezellig en leuk! Hij zij dat zn vriendin het niet erg vond en vanaf daar was hij nog bloemen aan het regelen omdat ze 6 maanden samen waren, haha.

Maar 2 maanden daarna werd het ineens stil. Toen heb ik eerst nog een keer geappt en toen daar na dagen geen reactie op kwam maar een berichtje op insta en toen kwam de aap uit de mouw: zijn vriendin had niet echt gerealiseerd wat onze achtergrond was en vond het toch niet chill. Maar ik was zo boos dat hij dat na al die jaren (denk dat de hele periode 2 jaar was) niet gewoon eerlijk vertelde, maar dat hij me negeerde en ik het uit hem moest trekken. Ik snapte die vriendin ook wel, maar had het gewoon gezegd! Ik had die maand daarvoor nog mee gedacht over een cadeau voor haar verjaardag?
Toen stuurde ik iets van: als je zo doet hoeft vriendschap van mij ook niet.

En toen nooit meer wat van die jongen gehoord ??? Ik heb me er echt heel rot om gevoeld, en me lang afgevraagd of hij ook nog wel eens aan mij dacht en spijt had hoe hij het had aangepakt.

Oh waar ik net nog aan dacht is wel dat hij de standaard voor daten wel heeft gezet, want na een leuke eerste date appte hij me al toen ik in de trein zat en toen hebben we de hele avond nog doorgeappt tot we gingen slapen. Ik vond het zo leuk dat hij gewoon al appen ipv bang te zijn dat je te overkomt alsof je teveel wilt.

13 likes

Nee maar helaas wel eens gehad dat ik jarenlang bevriend was met een jongen en ik en hij er verder echt niks bij zocht voor mijn gevoel en op het laatst hij toch hoopte op meer. Dat vond ik ook echt heel jammer. Nog steeds weleens benieuwd hoe het met hem gaat.

1 like

Ik was goed bevriend met mijn ex en vertelde hem vrijwel alles. Ik dacht dat dat wederzijds was, maar hij bleek expres al zeven of acht maanden achter te houden dat hij aan het daten was met iemand. Toen heb ik de vriendschap opgezegd omdat ik dat super oneerlijk vond, had achteraf veel meer afstand willen nemen en veel minder met hem willen delen. Denk dat dat ook precies de reden is dat hij het me niet had verteld.

3 likes

Ik was vanaf mn dertiende bevriend met een jongen. Elke dag msn-en enzo. Op onze 17de samengekomen en ook samengewoond enz. Toen op onze 21ste zijn we heel goed uit elkaar gegaan en vrienden gebleven. Deelden alles met elkaar, heel vaak afspreken, elke dag appen/bellen, gewoon hele innige vriendschap. Kwamen ook bij onze families thuis etc. Hij kreeg een nieuwe vriendin, die ik ook heb ontmoet. Dat leek in orde. Maar op een gegeven moment, 7 jaar nadat wij zelf uit elkaar waren gegaan en zo’n 6 maanden nadat hij een nieuwe relatie kreeg, appte bij me opeens dat hij geen vrienden meer wilde zijn, dat hij me eigenlijk helemaal niet leuk vond, dat hij mijn humor stom vond en van alles. Daarna nooit meer gesproken. Hij heeft ontkend dat het met zn vriendin te maken heeft, maar dat weet ik nog niet zo zeker. Hij heeft me echt ontzettend gekwetst.

5 likes

nav een reddit post die ik zag. stel, je hebt een nieuwe partner en diegene zegt 100 bedpartners gehad te hebben. vind je daar iets van? anoniem

• hier zou ik iets positiefs van vinden
  • boeit me 0
  • hier zou ik iets negatiefs van vinden
  • anders?

0 stemmers

1 like

Ik zou wel super benieuwd zijn naar hoe en wat allemaal maar ik heb er geen oordeel over

4 likes

ik zou zelf ook niet echt een oordeel oordeel hebben maar ik zou er wel een negatief gevoel bij hebben. ik zit zelf ergens op het aseksuele spectrum en als iemand dan veel casual contacten heeft gehad dan zou ik denken/bang zijn dat we geen match zijn. terwijl dat natuurlijk niet per se hoeft

5 likes

Ligt er echt aan of dat ook mensen zijn met wie er langere tijd contact is geweest. Ik denk dat als je 10/15 jaar single bent het niet eens een heel gek getal hoeft te zijn. Maar als het 100 one night stands waren vind ik dat wel een red flag en ga ik er ook vanuit dat iemand rampzalig is in bed

8 likes

Voor mij persoonlijk - vind ik het wel heftig dat iemand diens energie op die manier met zoveel mensen heeft gedeeld/wil delen.

6 likes

Ik zou er helaas erg onzeker van worden denk ik.

5 likes