Stel je persoonlijke vraag #59

De miljoenenvilla’s/panden die hier verderop staan en in veel steden op die manier te zien is, hebben hun tuin vol hortensias . Is echt 0.0 kitch aan. Het bloeit lang en geeft afscherming aan een gigantische tuin naast vaak de binnenstad. Jeetje wordt nu alles ineens kitsch. Wat is dit voor onzin haha. Dat een fuckin plant al kitsch kan zijn. We zijn niet in st willebrord met grijze kiezelstenen en 1 palmboom.

32 likes

Bol hortensia:

• Is kitsch
  • Mooi
  • Geen mening

0 stemmers

2 likes

Een palmboom in je tuin?

• Leuk, waarom niet!
  • Dit vind ik kitsch
  • Ik heb zelf een palmboom in mn tuin
  • Nmsvpe

0 stemmers

1 like

Dit vind ik echt gelijk staan aan zon vinyl tuinposter met een buddha erop

7 likes

Hoe kitsch woon jij? Dus je woning met alles erop en eraan, dus ook interieur/tuin/balkon/etc. Op een schaal van 1 t/m 10 met een 10 voor extreem kitsch.

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

Heel klein beetje kitsch hier door de souvenirs die mijn man door de jaren heen heeft verzameld.

1 like

Niet kitch, wel lelijk

5 likes

Ik krijg altijd een error van een palmboom in Nederlandse tuinen, dat hoort gewoon niet in mijn hoofd.

10 likes

Ik ben er ook niet zo van, maar vrienden van me hadden toen ooit zo een kleintje gekregen. En die is nu over de jaren echt enorm aan je toerden inclusief vaak echt prachtige bloemen. Die vind ik dus wel weer leuk haha.

Ik heb drie van die bomen en 5 witte bol hortensias. En kunstgras (om te voetballen) :flushed::flushed:

1 like

Ik woon in een straat met twee heel grote eikenbomen voor de deur. Daglicht is in de zomer en winter idd bijna hetzelfde.
Maar wel stukken koeler in de zomer dan om de hoek (50 meter verderop) waar geen bomen staan.

2 likes

Dat miljoenenvilla’s dit hebben, wil toch niet zeggen dat het dan niet kitsch is? Juist nieuw geld is heel erg kitsch.

8 likes

Oke

4 likes

De vorige bewoners hielden enorm van kitsch en we hebben (nog) niet alles ont-kitscht. Wij hebben een soort grieks tafereel in badkamertegels.

voor de liefhebber

69 likes

Ik associeer hortensia’s echt met oude mensen en symmetrische actiontaferelen in de vensterbank. Hier in de buurttuin, waren twee oudere bewoners het ook niet eens met de biologische, inheemse, insectvriendelijke tuin die in plaats van een versteende binnenplaats kwam. Ze wilden gewoon gras. Of hortensia’s. Ze hebben het afgelegd tegen de 47 andere bewoners, maar nu moet een vlinderstruik eruit omdat het in hun uitzicht zit.

5 likes

Joh wat een zuurpruimen hier jullie zelf! Dat is het grappige, stop misschien met klagen op anderen?

Ben jij tevreden met je tuin/balkon?

• Ja hoor maar het kan altijd beter
  • Ja
  • Nee
  • Ik heb dit niet
  • Ik ben tevreden met wat ik heb

0 stemmers

Ik twijfel hier echt tussen totaal niet of eerder niet dan wel, eigenlijk is zijn kledingstijl wel een beetje Jeroen-ish maar voor de rest komt hij helemaal niet in de buurt gelukkig.

2 likes

‘Kan altijd beter’ alleen vanwege de kapotte schutting die volledig moet worden vervangen (en waar niemand zin in heeft).

4 likes

Nee het is een tegeltuin met betonnen schutting maar over 2 weken gaan we er eiiiiiiiiiindelik iets aan doen.

2 likes

haha ik heb een tibetaans tijgerkleed uit nepal in de gang hangen en daar krijg ik heel veel commentaar op uit twee verschillende hoeken. iedereen vindt het of heel leuk of kitsch (snap ik ook wel haha). ik vind het leuk om dingen te verzamelen uit allerlei landen die ik heb bezocht. verder is mijn interieur best basic dus ik vind het zelf niet heel kitsch of schreeuwerig. maar als anderen dat wel vinden boeit het me ook niet, is mijn huis en ik moet er wonen

zoals dit

27 likes

Ik weet niet, wel een leuke vraag, doe een poll met elementen die kitsch zouden zijn

Hortensia’s blijkbaar, ramen met roedes, zinken teil in de tuin, wat nog meer? :smiley:

1 like