Stel je persoonlijke vraag #59

Home is where the heart is

3 likes

Ja dat snap ik, want wat is een betonnen schutting? Een soort berlijnse muur 2.0?

2 likes

IMG_7280
Zoiets maar dan nóg lelijker. De Berlijnse muur was bijna gezelliger denk ik

13 likes

Haha ok, ik snap de reacties wel. Maar kitsch hoeft wat mij betreft niet lelijk te zijn. Het gaat toch wel om de balans in huis, denk ik. Ik heb in mijn huis ook van die kitscherige items uit verschillende landen. Ze zijn wel allemaal klein en vallen daardoor niet heel erg op.

3 likes

Omg ja ik word gelijk depressief

Ja van een beetje kitsch en ordinair gaan we niet dood. Ik heb vriendinnen met allemaal verschillende stijlen maar ik vind het altijd juist wel leuk als het heel eigen is. Ipv zo neutraal gestyled met random accessoires van de Karwei.

19 likes

Ja, dat vind ik ook veel leuker dan zo’n showroomwoning. Al een beetje persoonlijkheid in een huis doet al een hele hoop.

3 likes

Roedes?! Wat :sweat_smile:

Stel, je zou een totebag kopen met een leuke opdruk (of je er 1 wel of niet wil vind ik ff niet belangrijk dus dat is niet de vraag :stuck_out_tongue: ), heb je dan liever een standaard formaat totebag (37x41cm) of liever een shopperformaat (50x40x12)? Oftewel gebruik je 'm liever voor kleine dingen (bijvoorbeeld als gewone tas met wat spulletjes er in), of voor boodschappen?

• Ik gebruik liever een normale tote bag
  • Shopper

0 stemmers

1 like

Hahaha ik vind zo’n teil ook altijd heel kneuterig maar had er toch een paar van gekregen van mijn moeder voor mijn tuin en nu vind ik ze geweldig!! Wil mijn hele tuin vol :smiley:

4 likes

Wel tevreden. Maar wil heel graag nog toscaanse jasmijn langs de muren hebben omdat het mooi is maar ook een koelend effect heeft.

3 likes

Dit vind ik echt super grappig en zou ik nooit wegdoen (maar ik heb ook net een 6 gestemd op de kitschpoll)

6 likes

Omg deze dames hebben wij ook!!! We willen een nieuwe badkamer maar ik hoop dat zij er netjes kunnen worden uitgesloopt want ik wil ze niet kwijt.

8 likes

Ik snap niet goed wat kitsch is denk ik :sweat_smile: als ik het google komt het niet echt overeen met wat hier genoemd wordt (hortensia’s en een teil bijv)

8 likes

Kitsch is ook heeeeeel subjectief

4 likes

Ik vind mijn lamp dus heel erg kitch! Heb hem gekocht in volendam dus extra kitch punten

43 likes

Omg deze zou ik echt nooit meer kwijt willen, wat heerlijk

4 likes

In mijn hoofd is het een neppige stijl, dus nep-oud, nep-chique; en dat het dan net de plank misslaat.

Een echt oud schilderijtje in houten lijstje is niet kitsch maar een krullerig Xenoslijstje met een Rijksmuseumprint erin wel.

Roedes in je raam vind ik niet per definitie kitsch (kan ook echt mooi gedaan worden binnen de architectuur van een huis) maar het is wel een beetje nadoen van de stijlen van eeuwen geleden, dus dat zou je kitscherig kunnen vinden.

Laatst ging het hier toch over dat neppe kasteel? Dat zou ook een goed voorbeeld kunnen zijn van kitsch in mijn eigen definitie.

3 likes

Vooral met de volgende kunstwerken:

• Meisje met de parel
  • De grote golf van Kanagawa
  • Sterrennacht
  • Pruimenbloesem

Ik zie die prints overal. Van drinkbekers tot kussentjes

3 likes

De vorige huurders van ons huis hebben op allemaal plekken deze ultra sjieke randen op het plafond geplakt

100% piepschuim :nail_care: we hebben het wel op sommige plekken weggehaald maar het is helemaal gelijmd en dus gedoe. En ik vind het ook wel grappig als mensen denken dat we dat zelf hebben gedaan.

22 likes