Stel je persoonlijke vraag #59

Jaaaa en dat zijn allemaal prachtige kunstwerken, de originelen zijn niet kitscherig. Maar het printje is dan dus wel kitsch.

(Beetje OT maar ik zag gisteren een toerist lopen in Amsterdam en die had een shirt aan met de Mona Lisa erop maar dan was de achtergrond Starry Night. En ze had óók nog een halsdoek om met heel vaak het gezicht van de Mona Lisa)

1 like

(Excuus alvast voor mijn snob rant)

In mijn vakantie in Wroclaw. Polen ging ik naar het Nationaal museum daar. En ik vind museumshops altijd wel geinig. En wat verkochten ze daar:
Een drinkfles met de pruimenbloesem
Een totebag met de golf van kanagawa
En volgens mij zag ik ook iets met de sterrennacht

Nou die kunstwerken hingen er toevallig niet (wel Hollandse Delfts blauwe tegeltjes, wat op zich grappig is). En dat vind ik altijd een beetje jammer.

2 likes

In mijn vorige woning stond een palmboom in de tuin, gezet door de vorige bewoners. Midden in het gras, en errond een ronde van stenen dus het zou er ook lelijk uitgezien hebben als we het weghaalden :sleepy: Er stond ook een bananenplant maar die heeft mijn hond uitgegraven (lukte niet met de palmboom vanwege de stenen :sweat_smile:)

1 like

5 tieners (jongens uiteraard) dood omdat ze auto’s stolen en daarmee gingen spook rijden op de snelweg, en daarbij op een onschuldige familie van 3 vrouwen en een kind botsten die allemaal zwaargewond zijn. Die jongens deden dit heel vaak en posten dat ook gewoon op TikTok

vorige maand hetzelfde verhaal met 8 tieners (jongens uiteraard) die ook crashten terwijl ze hetzelfde deden in een gestolen auto.

Heb jij dan medelijden?

• Alleen met de mensen op wie ze botsten
  • Ja ook met de jongens die expres in een gestolen auto gingen spook rijden

0 stemmers

Net als mensen die op hun telefoon zitten tijdens het rijden. Ik heb vooral medeleven met de hulpdiensten die hulp moeten verlenen e.d.

8 likes

Die witte bolhortensias is wel heel landelijk nieuwbouwwoning. Ik heb er een paar in mn volkstuintje nu (van de vorige bewoner) en het jammere is wel dat ze meeeeega veel water nodig hebben en ook dat de bloemen niks doen voor bestuivers. Een beetje als zo’n coniferenheg: het leeft, maar is eigenlijk een beetje doods.

4 likes

Ga jij over het algemeen met plezier naar je werk?

• Ja :heart:
  • Hmm jawel hoor
  • Nee niet echt
  • Absoluut niet

0 stemmers

3 likes

Sowieso is echt mijn nr. 1 museumfrustratie dat ze nooooit een kaartje of poster hebben van de dingen die ik juist mooi vond haha

13 likes

Haha er stonden hier en daar nog wat planten in de tuin toen ik het huis kocht en één daarvan was een klein palmpje. Staat vijf jaar later z’n beste leven te leven en is 3x zo groot geworden :heart_eyes: vind een bananenboom meer kitsch tbh

Edit: @NeverLeNkemise heb ik jouw huis gekocht?

2 likes

Omg JA!!! Soms ook niet eens van de topstukken maar dan wel van een ogenschijnlijk random niet bijzonder (nou ja bijzonder genoeg om daar te hangen, maar vergeleken met de rest) kunstwerk?

1 like

Ik ken een Jeroen die in een Hardrock band zit en de hele wereld overgaat voor tours/ optredens. Hij heeft lang haar en van die ‘demonische’ tattoos en idem kledingstijl.

4 likes

Liep gister tegen dit neokasteel aan in het oosten des lands

1 like

Ik vind dit ondanks dat het een nep nieuwbouw kasteel is dus alsnog mooier dan zo’n vierkant 1000 in een dozijn nieuwbouwhuis. Zou toch veel gezelliger zijn als we alsnog in deze stijl hadden gebouwd de laatste 100 jaar?En dat zeg ik terwijl ik zelf in een standaard saai nieuwbouwhuis woon

9 likes

Ik vind standaard nieuwbouwhuizen waar zorgvuldig is nagedacht over een moderne buitenkant wel echt veel mooier dan nepoud. Waar ik woon staat veel mooie moderne nieuwbouw staat. Mooie franse balkons, geglazuurde bakstenen tussen de normale, niet standaard kozijnkleuren, mix van huistypes in een blok. Maakt zoveel verschil, maar het is gewoon duurder bouwen.

4 likes

Als Griek kan ik dit alleen maar supporten :clap:t5::clap:t5:

3 likes

Heb je hier een visueel voorbeeld van?

2 likes

Bijvoorbeeld Wisselspoor in Utrecht

5 likes

Ik vind sowieso dat nederland het heel goed doet qua nieuwbouw hoor. Sorry lieve belgische forumleden maar daar is het vaak een zooitje bij elkaar geraapt. Duitsland heeft niet eens stijl.

Stel je kan/mag bouwen op een stuk grond waar een oud huis is afgebroken. Weet je dan direct welke stijl je wilt?

• Nee daar zou ik wel even over na moeten denken
  • Ja ik zie het al zo voor me
  • Ja ik weet een beetje wel stijl ik zou willen

0 stemmers

Ik vind in NL de meeste nieuwbouw vreselijk, van die zielloze vinex wijken. Zo saai en burgelijk.

Edit: geen idee hoe nieuwbouw in Belgie is trouwens.

1 like

Ja ga eerst maar jullie wegen fixen svp. Nee ik wil niet haten. Oke

Welke nieuwbouw is beter?

• Belgie
  • Nederland

0 stemmers

1 like