Stel je persoonlijke vraag #59

Wij hebben een prima stofzuiger voor beneden maar voor de andere verdiepingen merk ik gewoon dat ik hem te zwaar vind en ik daar dus super weinig stofzuig. Dus het zou inderdaad een “tweede” stofzuiger zijn. En moet het een Dyson zijn, nee niet per se, maar dacht dat die de beste zuigkracht hadden haha

1 like

Ik vind de mijne voor harde vloeren gewoon prima! Maar als je vloerkleed boven hebt zou ik het zelf niet voldoende vinden.

1 like

Heb je huisdieren? En hoeveel oppervlakte wil je ermee doen? Wij hebben een appartement van zo’n 90m2 en kunnen maximaal de helft doen en dan is hij leeg en ik vind hem ook dingen als kattenhaar of kattenbakkorrels die er uit zijn gelopen echt heel slecht opzuigen

Er zijn inmiddels echt genoeg alternatieven die net zo goed zijn voor minder geld. Ik heb er een van Rowenta die 250€ kostte een paar jaar terug en die doet het heel goed (ook met kattenbakkorrels en haren). Heb wel maar klein appartementje (45m2), maar kan minstens twee keer zuigen voor ik hem weer op moet laden

1 like

Ze heten mcunnilingus en fellatio. De derde weet ik niet.

Naast dat ze minder zuigkracht hebben en er altijd wat mee is, ook als je hem netjes onderhoud, vind ik ook dat hij echt snel achteruit gaat. Weet niet of hij het nog jaren redt eigenlijk, denk het niet en heb hem ook pas een paar jaar.

Vind het nog steeds wel handig om snel dingen mee te doen of als kruimeldief te gebruiken voor sommige dingen, maar de “echte” stofzuiger doet het gewoon 10x beter voor 10x minder geld

4 likes

Ik had vroeger een huisdier met een mensennaam en die naam had ik bijna aan m’n kind gegeven :smiling_face_with_three_hearts: stel dat ik ooit nog een dochter krijg dat ze dikke kans dus zo heten haha

2 likes

Dit ligt echt aan welke je koopt. Wij hebben een V11 dyson. En kunnen ons hele huis van 120m2 ermee doen. Elke verdieping. En hebben dan nog batterij over.

4 likes

Geen idee welke dit is maar hij is nog niet super oud, en dan blijf ik erbij dat de batterij of uberhaupt beroerd is of gewoon heeeeeel vlot achteruit gaat

2 likes

Steelstofzuiger: ja
Dyson: nee

Ik was heel erg fan van mijn Dyson maar toen hij kapot ging heb ik er een van een ander merk gekocht die veel goedkoper was en die is echt 10x beter in elk opzicht. Nu denk ik echt ik had hem jaren eerder al moeten vervangen.

2 likes

Welke?

5 likes

Ja, maar alleen als je ook af en toe nieuwe filters etc koopt. Zal dus vast een goedkoper alternatief zijn.

1 like

Ik vind haar echt hot dus zou wel green flag willen stemmen, maar dat niemand dat heeft gedaan maakt me wat achterdochtig. Heeft ze iets controversieels gedaan of heb ik gewoon slechte smaak? Of beide kan ook natuurlijk.

5 likes

Ik vind de mijne juist heel goed op tapijt, maar in de keuken kan hij geen rijstkorrels opzuigen.

Het geld iig niet waard, maar zeker handig (niet nodig) om een steelstofzuiger erbij te hebben.

Ik denk echt dat het ligt aan welk type je hebt want ik herken dit eigenlijk niet. Neemt niet weg dat alle Dysons gewoon goed moeten werken natuurlijk.

5 likes

Ik wil minder afval produceren en bedacht me dat stoffen servetten een prima vervanger kunnen zijn van keukenrol, wat we nu aan tafel gebruiken.

Gebruik jij stoffen servetten
  • Nee
  • Ik heb ze wel maar gebruik ze niet/nauwelijks
  • Ja

0 stemmers

1 like

Als ik gasten heb, wel afgestapt van witte servetten.

Een vaatdoek of theedoek is ook een prima vervanger van keukenrolpapier. Wel minder leuk als er gasten zijn.

We hadden destijds het duurste model, maar als ik dat vergelijk op tapijt met die we nu ook hebben met draad is het verschil immens (geniet er echt van als hij nog net niet vacuüm zuigt :heart:). Onze dyson is nu ook bijna 3 jaar en hoe goed wij hem ook schoonmaken, de zuigkracht is gewoon niet meer hetzelfde (maar dat vond ik al een stuk eerder).

Ik ben wel heel typisch met stof want allergie en ook huisdieren. Terwijl hij op harde vloeren nog best oké is (al krijg ik soms een TIA van dat lampje en stofjes haha).

1 like

Een vaatdoek als servet is toch wel echt een beetje goor

10 likes