Stel je persoonlijke vraag #59

Maar gebruik jij iedere dag servetten ( of keukenrol) tijdens het eten dan? Dan zou ik wel stoffen servetten kopen denk ik.

3 likes

Jaaa, maar keukenrol gebruik je toch om wat op te ruimen als je gemorst hebt? Misschien snapte ik de opmerking niet. Als het voor je mond is of voor bezoekers, zijn servetten natuurlijk beter. Ik dacht meer aan drinken morsen op tafel of echt hele vieze handen of kinderen (daarom de theedoek).

1 like

Ja vrij vaak wel. Om bijvoorbeeld je mond even te vegen als je een slok drinken wil. Maar ook met dingen die je met de handen eet natuurlijk.

3 likes

Dan zou ik inderdaad gewoon eens stoffen servetten kopen.
Had er niet bij nagedacht, aangezien ik enkel friet met mijn handen eet, maar dan is tussendoor je handen lunnen poetsen wel fijn ja!

Ik denk dat je dan wel echt veel servetten moet kopen als je ze elke dag gebruikt en heel veel moet wassen.

2 likes

vind je het over het algemeen fijn om met je handen te eten? ik zelf niet omdat ik dat gevoel van vieze vingers/nagels zo naar vind. ik doe het wel gewoon bij dingen zoals enjera bijv waarbij het hoort. maar ik vind dat zo saai en stom (en wit) van mezelf haha

• ja juist fijn
  • neutraal
  • liever niet maar ik doe het wel wanneer het hoort
  • nee doe ik dus ook nooit
  • anders

0 stemmers

1 like

Heb ook echt tot mijn 8e levensjaar oid (misschien overdrijf ik) spaghetti met mijn handen gegeten :joy:

2 likes

M’n broer eet echt nooit iets met z’n handen? Ja alleen crackers of chips ofzo. Brood snijdt hij, maar bijv een saucijzenbroodje eet hij ook met mes en vork :joy: en friet dus ook

6 likes

Ja ik eet dus het liefst altijd met bestek, maar bepaald eten is dus echt minder lekker (als ik dus dosa eet bijv haha, of een hamburger of broodje ook wel). Dus dan eet ik met handen, maa die restaurants zijn vaak ook veel beter ingericht om voor en na het eten je handen goed te wassen.

3 likes

Ik vind het eten zelf ergens wel chill maar ik heb wel na iedere hap de neiging m’n handen af te vegen aan m’n servet. Zie met dat soort maaltijden altijd dat mijn servet heel snel super vies is terwijl dat van m’n tafelgenoten dan nog zo goed als schoon is haha

2 likes

Ik heb thuis van die vochtige doekjes die je hier krijgt als je mosselen eet. En nagelborsteltje ligt hier ook standaard naast het rsv-zeepje.

3 likes

ja dat heb ik ook idd! en ik heb neppe gelnagels dus daaronder wil ik het telkens gaan schoonmaken tussendoor. ik neem ook vaak een nagelborsteltje mee. maar brood en pa.tat vind ik minder vervelend aanvoelen dan echt gerechten met saus achtige dingen enzo.

2 likes

Oh ja gewoon een tatta-stijl boterham met pindakaas heb ik ook geen moeite mee, en friet ook niet zolang ik geen saus op m’n handen krijg haha. Maar wil in alle gevallen wel graag eerst m’n handen kunnen wassen!!!

3 likes

Nog steeds benieuwd naar

2 likes

Curry met rijst trek ik wel m’n grens, maar verder vind ik het wel fijn! Ook wel extra gezellig en bonding.

Ik heb ikea krama lapjes voor dat soort dingen, werkt heel goed en kan je gewoon op 60 graden wassen. Maar wel alleen voor kinderen haha, voor gasten gebruik ik wel papieren of stoffen servetten!

Ik eet het liefst alles met bestek en voornamelijk mes en vork. En dat heeft niet te maken met netjes zijn ofz maar met mijn afkeer om structuur te voelen.
Tijdje terug was ik in een Arabisch land waar ze rijst met de hand eten en ik wilde dat dus ook proberen maar dat lukte gewoon niet.

1 like

Oh nee toch haha dus hij kan ook nooit een slice pizza halen of een snack uit de muur oid.

1 like

Alleen bij een Indiase vriend, die maakt soms een curry die je met de hand moet eten, maar vind een vork of lepel of desnoods stokjes eigenlijk makkelijker en handiger, weet dan nooit echt wat ik met mijn ā€˜vieze’ handen moet doen tussen het eten door.
Bij bijvoorbeeld rijstevelloempia’s, brood of oliebollen eet ik zoveel mogelijk met twee vingers, dus dan worden mijn handen helemaal niet vies eigenlijk.

1 like

Hangt er natuurlijk af wat, couscoussalade liever niet natuurlijk maar bijvoorbeeld taco’s of roti wel.

1 like