Stel je persoonlijke vraag #59

Haha ja same en soms rook ik een joint op mn balkon en ik weet van het burentopic dat mensen dat haten als ze dat ruiken maar bij mij heeft nooit iemand geklaagd dus dan zie ik het maar als toestemming :cowboy_hat_face:

Edit: en ik doe dat niet tijdens hitteperiodes zonder wind als iedereens ramen openstaan en ook nooit op een tijdstip dat er kinderen op straat zijn dus eigenlijk ben ik wel echt heel coulant.

5 likes

We hebben nu wel een aangepast rooster, tot 12 u ipv tot 2. Maar alsnog zal minstens een kwart van de kindjes in de klas moeten blijven ivm bso of geen opvang thuis tot 2 u.

Mijn boven buurjongens roken ook dagelijks wiet op t balkon en ruik t altijd, soms zelfs in m’n slaapkamer eronder maar boeit me niks, wiet ruikt lekkker

4 likes

Hahaha dit vind ik wel een originele take!!!

2 likes

Ik hoorde daarstraks mijn buurman zijn nagels knippen op het terras. Ik durfde niet kijken of het zijn vinger- of teennagels waren.

Onze terrassen grenzen aan elkaar dus dat vind ik wel vrij vies.

Dat doet me er trouwens aan denken dat ik dringend een trellis moet kopen.

6 likes

Mijn buren zijn zo lief dat ze niet eens zeggen dat ik een on-chille buur ben.

Toen mijn jongste kind nog een baby was, heb ik wel eens gevraagd of ze last hadden van het (incidentele) nachtelijke gehuil.

Dan zei de buurvrouw altijd iets liefs terug als ‘Och ik begin slecht te horen, maak je geen zorgen’ of ‘Ach dat hoort er ook een beetje bij hoor’.

14 likes

Lief dat je het vraagt maar ja wat kan je er aan doen? Hoort er bij in het leven toch, is niet iets dat je kan voorkomen en ben toch blij dat er mensen zijn die babies krijgen.

Heb je een kind, if so heeft iemand ooit geklaagd over het gehuil?

• Ja
  • Nee
  • Ja maar toen deed ik ook wel iets echt kuts zoals m’n baby om 4:30 in de nacht buiten laten huilen oid

0 stemmers

1 like

Mijn jongste huilde echt uren, dagen, weken, maanden. De buren aan beide kanten hielden vol dat ze niets hoorden. Was echt onmogelijk, het was echt mega luid en echt heel veel. Was voor mij wel echt heel prettig dat ze deze alsof ze het niet hoorden.

28 likes

Misschien is het zoals naast een spoor wonen, na een tijdje hoor je de treinen amper nog.

4 likes

Ik heb geen ramen of ventilatie op kantoor. Het wordt er hartstikke heet en is echt niet vol te houden.
Vorige week vrijdag vroeg ik of ik thuis mocht werken. Nou, daar waren ze niet blij mee :smiling_face_with_tear:

@Schaakmat ja echt Picasso’s!

2 likes

Ja door een buurvrouw die zelf een jong kind had en die vroeg dan of we midden in een hittegolf niet even het bovenraampje dicht konden doen ‘want haar man kon er niet van slapen’. We hadden geen huilbaby, gewoon een kind dat af en toe even vijf minuten huilde en misschien één avond wat meer, maar dan liepen we al naar de andere kant van het appartement. Het is vijf jaar geleden en het maakt me nog woest.

8 likes

Mijn buren zijn ook heel lief en begripvol, horen de kinderen weleens huilen maar hoort erbij enzo zeggen ze. De vorige bewoonster van dit huis is weleens bij de buren ‘s nachts gaan klagen dat haar zoon toetsweek had en of de baby kon stoppen met huilen :joy: de buurvrouw is daar nog steeds zo boos over, die zal alleen daarom principieel nooit klagen haha

11 likes

Ik kan niet goed tegen de warmte maar een ritje op de racefiets vind ik inderdaad heerlijk met zulk weer!

1 like

Ik heb echt de liefste buren op aard. Ik zat in de kraamweek op een bepaald moment op bed te bedenken dat ik honger had en een minuut later stond er een versgebakken banenenbrood voor mijn neus. Dag later zelfgemaakte indo rijsttafel. Iedereen ook heel voorzichtig steeds vragen of ze ze even mochten zien.

36 likes

De bovenburen begonnen altijd op hun vloer te kloppen als er gehuild werd. Meeeeega chill als je stresslevels al omhoog schieten door je huilende kind.

1 like

Ik vraag me dan ook echt af wat die mensen verwachten op dat moment? Dat je je kind bewusteloos smoort ofzo?

14 likes

Mijn buurvrouw van 90+ is echt een schat. Ze moedigt mijn man aan om vaker te drummen omdat ze een beetje muziek wel gezellig vind :joy:

18 likes

Nog gefeliciteerd!

2 likes

Wij hebben bovenburen die ons er van beschuldigen een hond te hebben die de hele dag blaft. Die hond horen wij ook blaffen, inderdaad de hele dag ergens in het gebouw. Alleen hebben wij geen hond, op 1x per week een oppashond na die niet blaft en ook niet alleen thuis is. Dat is ze uitgelegd, kreeg mijn vriend laatst toch weer een berichtje met dat ze toch wel echt veel last hadden van onze hond.

10 likes

Zo kwam de wijkagent bij mij een tijd terug aan de deur omdat mijn vriend steeds zou blowen in het trappenhuis

Ik heb geen vriend en ook geen vader of andere mannelijke personen die bij mij langskomen, laat staan blowen

Oh en ze wisten dat ie Vincent heette? Ik ontmoet m graag :joy:

20 likes