Ik snap wel wat @sjern bedoelt. Heb dit een paar weken geleden ook gedaan bij 30 graden op een gewone fiets, elke dag +100 km gefietst met bepakking, en het was uiteraard zwaar, maar het briesje koelt je wel wat af. Voelt frisser terwijl je fietst vs de stops. Ik ging ook niet aan max race tempo natuurlijk
Ik snap wel wat je bedoelt maar zowel gisteren als vandaag waren er echt heel veel (race) fietsers en het is gewoon best lekker met het briesje. Blijkbaar was ik niet de enige die daar van genoot en ik wilde delen dat fietsen dus fijner was dan ik van te voren dacht.
En ja op een e-bike is het vaak makkelijker fietsen, maar ik had hem vaak op de laagste stand (en vandaag dus de hele tijd tegenwind), het is nou niet alsof ik daar niks van voel.
okok ja dat snap ik en ik vind (rustig) fietsen ook vaak lekker. maar vind wel dat iedereen die het over (lange afstanden) fietsen heeft en helemaal met verzwarende omstandigheden als het op een ebike is dat erbij moet zeggen want het is gewoon niet hetzelfde
Haha nee niet mee eens, het ging toch over het lekkere briesje en niet of ze een mega sportieve prestatie had bereikt in het wielrentopic ofzo. Een ebike is tering zwaar, ik vind oprecht fietsen op mân racefiets vaak lekkerder omdat die zo lichtgewicht is (zeker als je ingeklikt bent).
En 180km is trouwens sowieso ver, ook op een ebike haha (maar dat terzijde)
Ik zal er voortaan #ebike onder zetten om dit te voorkomen! ![]()
Heb jij chille buren?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Geen tussenantwoorden.
Ben jij chille buren?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik speel fucking luide reggaeton maar verder ben ik wel een lieverd.
Haha ja same en soms rook ik een joint op mn balkon en ik weet van het burentopic dat mensen dat haten als ze dat ruiken maar bij mij heeft nooit iemand geklaagd dus dan zie ik het maar als toestemming ![]()
Edit: en ik doe dat niet tijdens hitteperiodes zonder wind als iedereens ramen openstaan en ook nooit op een tijdstip dat er kinderen op straat zijn dus eigenlijk ben ik wel echt heel coulant.
We hebben nu wel een aangepast rooster, tot 12 u ipv tot 2. Maar alsnog zal minstens een kwart van de kindjes in de klas moeten blijven ivm bso of geen opvang thuis tot 2 u.
Mijn boven buurjongens roken ook dagelijks wiet op t balkon en ruik t altijd, soms zelfs in mân slaapkamer eronder maar boeit me niks, wiet ruikt lekkker
Hahaha dit vind ik wel een originele take!!!
Ik hoorde daarstraks mijn buurman zijn nagels knippen op het terras. Ik durfde niet kijken of het zijn vinger- of teennagels waren.
Onze terrassen grenzen aan elkaar dus dat vind ik wel vrij vies.
Dat doet me er trouwens aan denken dat ik dringend een trellis moet kopen.
Mijn buren zijn zo lief dat ze niet eens zeggen dat ik een on-chille buur ben.
Toen mijn jongste kind nog een baby was, heb ik wel eens gevraagd of ze last hadden van het (incidentele) nachtelijke gehuil.
Dan zei de buurvrouw altijd iets liefs terug als âOch ik begin slecht te horen, maak je geen zorgenâ of âAch dat hoort er ook een beetje bij hoorâ.
Lief dat je het vraagt maar ja wat kan je er aan doen? Hoort er bij in het leven toch, is niet iets dat je kan voorkomen en ben toch blij dat er mensen zijn die babies krijgen.
Heb je een kind, if so heeft iemand ooit geklaagd over het gehuil?
- Ja
- Nee
- Ja maar toen deed ik ook wel iets echt kuts zoals mân baby om 4:30 in de nacht buiten laten huilen oid
0 stemmers
Mijn jongste huilde echt uren, dagen, weken, maanden. De buren aan beide kanten hielden vol dat ze niets hoorden. Was echt onmogelijk, het was echt mega luid en echt heel veel. Was voor mij wel echt heel prettig dat ze deze alsof ze het niet hoorden.
Misschien is het zoals naast een spoor wonen, na een tijdje hoor je de treinen amper nog.
Ik heb geen ramen of ventilatie op kantoor. Het wordt er hartstikke heet en is echt niet vol te houden.
Vorige week vrijdag vroeg ik of ik thuis mocht werken. Nou, daar waren ze niet blij mee ![]()
@Schaakmat ja echt Picassoâs!
Ja door een buurvrouw die zelf een jong kind had en die vroeg dan of we midden in een hittegolf niet even het bovenraampje dicht konden doen âwant haar man kon er niet van slapenâ. We hadden geen huilbaby, gewoon een kind dat af en toe even vijf minuten huilde en misschien één avond wat meer, maar dan liepen we al naar de andere kant van het appartement. Het is vijf jaar geleden en het maakt me nog woest.
Mijn buren zijn ook heel lief en begripvol, horen de kinderen weleens huilen maar hoort erbij enzo zeggen ze. De vorige bewoonster van dit huis is weleens bij de buren âs nachts gaan klagen dat haar zoon toetsweek had en of de baby kon stoppen met huilen
de buurvrouw is daar nog steeds zo boos over, die zal alleen daarom principieel nooit klagen haha
Ik kan niet goed tegen de warmte maar een ritje op de racefiets vind ik inderdaad heerlijk met zulk weer!