Stel je persoonlijke vraag #59

Ik heb echt de liefste buren op aard. Ik zat in de kraamweek op een bepaald moment op bed te bedenken dat ik honger had en een minuut later stond er een versgebakken banenenbrood voor mijn neus. Dag later zelfgemaakte indo rijsttafel. Iedereen ook heel voorzichtig steeds vragen of ze ze even mochten zien.

36 likes

De bovenburen begonnen altijd op hun vloer te kloppen als er gehuild werd. Meeeeega chill als je stresslevels al omhoog schieten door je huilende kind.

1 like

Ik vraag me dan ook echt af wat die mensen verwachten op dat moment? Dat je je kind bewusteloos smoort ofzo?

13 likes

Mijn buurvrouw van 90+ is echt een schat. Ze moedigt mijn man aan om vaker te drummen omdat ze een beetje muziek wel gezellig vind :joy:

17 likes

Nog gefeliciteerd!

2 likes

Wij hebben bovenburen die ons er van beschuldigen een hond te hebben die de hele dag blaft. Die hond horen wij ook blaffen, inderdaad de hele dag ergens in het gebouw. Alleen hebben wij geen hond, op 1x per week een oppashond na die niet blaft en ook niet alleen thuis is. Dat is ze uitgelegd, kreeg mijn vriend laatst toch weer een berichtje met dat ze toch wel echt veel last hadden van onze hond.

9 likes

Zo kwam de wijkagent bij mij een tijd terug aan de deur omdat mijn vriend steeds zou blowen in het trappenhuis

Ik heb geen vriend en ook geen vader of andere mannelijke personen die bij mij langskomen, laat staan blowen

Oh en ze wisten dat ie Vincent heette? Ik ontmoet m graag :joy:

17 likes

Ik ben vorige maand verhuisd en heel blij dat ik eindelijk normale mensen heb als buren, voor het eerst sinds ik uit huis ben🥲

In mijn vorige huis heb ik een paar keer lekkage gehad omdat de bovenbuurman hallucineerde dat alles in de brand stond en met de tuinslang een zwembad had gemaakt van zijn woning dus de lat lag niet heel hoog

8 likes

ik vind het niet echt lekker-lekker ruiken maar ik associeer de geur met zomeravonden dus daardoor vind ik het ook wel aangenaam ofzo! iig niet storend als het niet continu of heel veel is. ik heb wel eens in het burentopic hierover gepost maar ik heb ergens in mijn portiek een buurjongen die stiekem in de kelders blowt. love hoe dat voor hem waarschijnlijk super slim en sneaky lijkt terwijl er kruimels op de grond liggen en het hele trappenhuis ernaar ruikt. echt aandoenlijk, van dat naïeve rebelse pubergedrag

2 likes

Ik realiseer mij door deze buurverhalen dat ik eigenlijk al lang geen “last” van m’n controlerend buren heb gehad! Ik heb buren die direct klaagden over blaadjes van m’n krentenboompje in hun tegeltuin (toen er nog geen schutting stond, en het ging om een paar blaadjes van een klein boompje voor de duidelijkheid na wind), en de seconde dat een van m’n katten voor het eerst op de schutting sprong een foto in de buurtapp sturen met de vraag van wie die kat was. Ik kreeg daar zóveel stress van, want ik vind het echt heel vervelend als ik anderen tot last ben maar ik kreeg het ook spaansbenauwd van het idee dat ik zo in de gaten werd gehouden en er voor m’n gevoel nul tolerantie was. Maar ik heb eigenlijk al een paar maanden niets meer gehoord dus misschien zijn ze gekalmeerd :joy:

1 like

Ja dat is echt lief! Mijn buren ook, mijn dochter had een periode dat ze snachts heel veel huilde. En mijn buren bleven zeggen dat ze niks hoorde, want als ze sliepen dan werden ze nergens meer wakker van haha ik geloof het echt niet!
Mijn andere buren heb nu een huilbaby ‘s nachts en wij worden er wel wakker van, enige wat ik denk gelukkig is het niet die van mij haha

2 likes

Dankjewel!

2 likes

Ik mag de rest van de week stoppen om 12:00 uur :partying_face: is geen organisatie breed beleid maar mijn leidinggevende heeft dit besloten voor ons team.

4 likes

Ik heb de afgelopen dagen opvallend veel mensen zien sporten in lange broeken/shirts. Draag jij dit ook? Met dit warme weer dus.

Edit: misschien is lang shirt een beetje vaag. Ik bedoel met lange mouwen. :sweat_smile:

  • Ja, lange broek
  • Ja, lang shirt
  • Nee
  • Ik sport überhaupt niet
  • Ik sport niet met dit weer

0 stemmers

1 like

Niet elke keer maar als ik later ga (dus meer uv-sterkte) draag ik met hardlopen een shirt met lange mouwen waar UPF50+ in zit: dus zonbescherming.

7 likes

Slim! Ik ga met dit weer altijd vroeg of laat en dan zou zonnebrandcrème voldoende moeten zijn.

2 likes

Ja, ik ga meestal vroeg maar bij lang lopen vind ik zo’n shirt fijner: vind zonnebrand sensorisch ook echt heel naar dus elke keer dat het niet hoeft is mooi meegenomen.
Ik draag met wandelen/andere activiteiten ook een vest met zonbescherming erin, geen zin in verbranden.

9 likes

Over zonnebrand: je hebt ook van die poeders voor je gezicht (maar kan natuurlijk ook in je nek of armen oid), dan heb je niet dat nare plakkerige gevoel

2 likes

Ik sport binnen en draag het hele jaar hetzelfde: een lange legging en een sportshirt met korte mouwen.

6 likes

Nou nee, maar ik heb wel een dun vestje aan als ik wat langer fiets. Ik heb namelijk geen zin om mij te verbranden

3 likes