Ik vind het eerder bijzonder om weinig te kijken, als je gescamd wordt ben je te laat
@lariks nee dat is het niet.
Ik vind het eerder bijzonder om weinig te kijken, als je gescamd wordt ben je te laat
@lariks nee dat is het niet.
ok, had die niet bedacht
Ik heb de ING app als widget op mijn homescreen staan dus daar zie ik meerdere keren per dag mijn/onze rekening met het bedrag wat er nog op staat, zonder de app te hoeven openen. Vind ik eigenlijk wel handig zo!
Maar als je gescamd wordt en je ziet het bijvoorbeeld uren later dan ben je vaak toch ook al te laat? Ik wist niet dat mensen dat echt zo actief controleerden.
Oh dat is niet de reden dat ik dagelijks kijk hoor, maar er zit wel een verschil in 1x per week of elke dag even kijken.
Dit heb ik ook, super handig! En verder krijg ik meldingen van zowel af- als bijschrijvingen, dus de app hoef ik alleen te openen als ik handmatig iets moet overmaken.
Heb jij de meldingen aanstaan van je bankapp?
0 stemmers
En als mān rekening onder een bepaald saldo komt
Vind het altijd heerlijk om wakker te worden met een melding dat mijn salaris gestort is ![]()
![]()
Om te kijken of er wel genoeg geld op staat om te kunnen betalen ![]()
Ik kijk maar 1x in de week als ik geld moet overmaken ofzo. Ik weet niet waarom ik verder elke dag zou moeten kijken? ![]()
En ik ben wel eens gescamd en heb het geld gewoon terug gekregen van mijn bank dus daarvoor hoef je niet elke dag te checken hoor.
Ik kijk idd mischien max 1 keer in de week? Maar als je online dingen besteld zie je je saldo ook toch?
Heb jij nog wel eens contant geld in je portemonnee? Ik heb dus al eeuwen 15 euro erin en ik heb geen idee waar dat vandaan komt lol. Zal er wel mee sterven.
0 stemmers
Alleen als ik weet dat ik contant geld nodig heb of wil gebruiken, bijvoorbeeld op de markt.
De rabobank heeft wel weer opnieuw het ingesteld dat als je weer een nieuwe pas aanvraagt je eerst 1 keer contant moet pinnen met je code. Ik denk dat ik daarom aan die 15 euro kom. Maar hoe die 20 euro dan gebroken is, no idea haha. Op de markt kan je ook overal pinnen toch?
Ik heb altijd wat in mijn telefoonhoesje zitten, maar gebruik het echt nooit. Als ik dan eens in de zoveel tijd mijn hoesje van mn telefoon haal is het elke keer weer āhey ik heb nog ā¬50ā ![]()
Heb jij iemand die je biljetten toestopt? Weet niet hoe gebruikelijk dat is maar ik heb twee vriendinnen en ikzelf dus die familieleden hebben die altijd 50tjes geven als ze je zien. Is iets van de vorige generatie denk ik?
0 stemmers
Zie op de markt vrijwel nooit mensen pinnen, maar zou best kunnen. Contant is sowieso sneller en makkelijker.
Ja maar die zijn dood. Kreeg altijd 500 euro voor mn verjaardag van mn laatst levende oma. Alle kleinkinderen kregen dat. Soms kregen we wel 50 euro idd. Als je een mooi rapport had oid, heel random.
Vind je het jammer dat er veel minder gebruikt wordt gemaakt van contant geld?
0 stemmers
Mijn oma standaard met kerst en verjaardagen. Nu gaat ze binnenkort verhuizen en heeft ze al het contant geld dat ze had gespaard verdeeld onder haar kleinkinderen. Geen idee waarom ze het een goed idee vond om zoveel cash in huis te hebben. Elke inbreker zou een toeval krijgen van geluk denk ik.
Ik heb het vrijwel altijd bij me, maar het is net zoals bij jou wel al sinds 2014 dezelfde ā¬20 denk ik ![]()
Ter aanvullingā¦
Hoe vaak gebruik jij contant geld? Ik bedoel in het dagelijks leven en dus niet op vakantie of zoiets.
0 stemmers