Stel je persoonlijke vraag #59

Als ik echt vet zin heb in een broodje Mario :heart_eyes:

4 likes

Er zijn hier best veel daklozen dus vind het wel fijn als ik wat kan geven.

14 likes

Wekelijks voor de schoonmaker, verder weinig.

4 likes

Maar die heb je in vrijwel elke stad toch? Ik zie in rotterdam niet zo dat ze om contant geld vragen. Ik kom er daarvoor ook niet vaak genoeg hoor. Maar dat zal vast gebeuren. Ik gaf wel eens zo’n vrouwtje geld die een krant uitdeelde maar dat mag niet meer.

2 likes

Inmiddels alleen nog met kerst (al krijg ik nog steeds grote spullen van haar. Recent de duurste spullen uit mn baby uitzet). Toen ik studeerde kreeg ik altijd wel wat, dan zei ze “voor je treinkaartje” of “voor de boodschappen”. Ben het overigens wel ook terug gaan doen, bosjes bloemen, dagje sauna etc. Liefste vind ik dat als ik nu iets krijg, mijn vriend dat ook krijgt.

Wil later ook zo iemand worden want ik had vroeger nooit zoveel en het was dus ook echt heel fijn.

Vind het ook wel jammer dat contant ten onder gaat. Is gewoon echt handig. Mijn neefjes en nichtjes zijn op de leeftijd dat je ze naar de supermarkt kan sturen met een tientje (en echt niet meer want het gaat soms fout) en denk daarnaast dat contant geld ook echt wat doet voor je geldbesef

10 likes

Als ik de glazenwasser moet betalen

3 likes

Ik moet actief goedkeuren als er geld van mijn rekening geschreven wordt bij bunq. Zo kan er nooit onverwachts geld van mijn rekening verdwijnen en heb ik altijd het idee dat ik in control ben.

2 likes

Nee pizza eet hij ook met bestek en snack uit de muur doet hij niet :joy:

2 likes

In Rotterdam is het daklozenprobleem best uitzonderlijk gegroeid volgens mij. In het centrum kom je in ieder geval op bepaalde plekken wel dagelijks meerdere mensen tegen die om geld vragen. Geef niet altijd, maar vooral als ik op een terras zit ofzo wel.

Verder heb ik wel altijd graag iets op zak voor het geval er weer een grote pinstoring is ofzo. Of als ik naar Duitsland ga of op vakantie/ in een hotel zit voor fooi.

2 likes

Ik heb een los briefje van tien in mijn tas. Gekregen bij een marktplaats verkoop denk ik? Elke keer als ik iets zoek, komt hij weer even voorbij :sweat_smile: Zit er denk ik echt al meer dan een jaar in.

Ik woon in Duitsland, dus heb altijd contact geld in mijn portemonnee :sob:

9 likes

Op dit moment met name als ik 1x per week loempia’s haal op de markt :sweat_smile:

3 likes

Same. Toen ik hier ging wonen kon ik me niet voorstellen dat ik altijd contant geld bij me zou hebben, maar op de een of andere manier heb ik nu toch altijd cash in m’n tas.

2 likes

Ik had laatst dat ik een ijsje ging kopen met een vriend en er was een pinstoring dus die vriend kon niet betalen. Ons ijsje was al klaar maar ik had contant geld dus dat was chill en geen extra gesmolten ijsje, dat had een andere vrouw wel.

En ik betaal ook bewust regelmatig contant omdat ik tegen het anti cash beleid ben en ik heb wel eens een klacht ingediend bij een bedrijf dat je niet contant kan betalen. Het heeft vast weinig nut want mijn telefoon heb ik altijd bij me, maar ik vind het ook fijn dat je niet al mijn betalingen terug kan zien op mijn bankafschriften.

11 likes

Mijn oma is zo ooit met haar kluis op haar rollator van haar huis naar mijn ouders gelopen. Ze voelde zich er ineens niet meer comfortabel bij om hem in huis te hebben. Maakten we hem open, zat er 40K cash in 🫠. Vooral dat ze daarmee gewoon casual over straat is gegaan bezorgde ons een rolberoerte/lachstuip

49 likes

Hahahaha omg dit is wel de overtreffende trap.

Na een miljoen polls over het noodpakket hier zou ik denken dat meer mensen iets van €500 cash oid in huis hebben. Ik zelf ook volgens mij maar ik weet het niet zeker, mini paniekbui nu want waar is het???

1 like

Het ging toch over contant geld op zak hebben, niet over in huis hebben?

8 likes

Maar als de wereld vergaat en de zombies komen heb ik ook niet zoveel aan cash denk ik

2 likes

Nou ik heb dat niet in huis, maar ik heb ongeveer 80% niet in huis van het noodpakket dus als iemand me zou kunnen komen ophalen als het nodig is graag.

17 likes