Stel je persoonlijke vraag #59

De paar nederlandse boomers die er werken zijn echt chagerijnig en onvriendelijk. De andere dames zijn echt lief. En in het ziekenhuis zijn ze ook allemaal hartstikke vriendelijk.

1 like

Mijn apotheek werd gerund door een absolute heks, zo erg dat mijn huisarts haar patiĂ«nten er niet meer heenstuurde :joy:. Sinds een aantal jaar runt een andere apotheker de boel en werken er echt alleen nog maar aardige en vrolijke mensen. Ook geen types die dan door de hele toko iets toeteren van ‘NOU DEZE IS VOOR JE AAMBEIEN EN DIE VOOR JE SCHURFT’ oid.

7 likes

Mijn apotheker is de bom, het is een oude kennis van mijn vriend en altijd als ik daar kom en hij ziet me komt ‘ie even hoi zeggen en grappen over mijn vriend maken en mijn kind iets lekkers en een high five geven. Volgens mij is hij ook zo sociaal met z’n personeel, want het zijn al een decennium lang dezelfde gezichten en ze zijn altijd relaxed. En als er eens iets is doen ze ook echt hun best voor je, heel fijn.

Toen ik ging verhuizen ben ik uiteraard bij hun gebleven, ik ga liever iets verder naar een plek waar ik goed zit dan kans op gezeik.

8 likes

Ik heb prima ervaringen met B&B hotels in Frankrijk :joy: altijd schoon en netjes, online inchecken, en na een dag reizen heb ik helemaal geen zin in wachten bij een receptie

1 like

Ja ik tegelijkertijd ook haha. Ik zou ook niet alleen maar qr code tenten willen hoor, want ik vind bediening soms ook juist wel weer gezellig en echt wat toevoegen. Maar op de één of andere manier heb ik een hoofd waar de bediening altijd overheen kijkt, dus ik ben dan tijdens een gesprek heel de tijd bezig om te proberen de aandacht van de bediening te krijgen. En met zo’n qr code is het dan lekker makkelijk om weer iets te bestellen en het ook snel te krijgen.

2 likes

Nee hoor. De nummer 1 tip die ik hoor van mensen uit Syrië is zorgen dat je geld hebt. Als je ergens wilt komen in een oorlogssituatie je beste redmiddel om te vluchten.

Andere tips: benzine (zodat je weg kan komen en onderweg niet bij een tankstation hoeft te stoppen). Eten en drinken natuurlijk en veel hout om jezelf warm te houden.

3 likes

Idd contant geld, eten en benzine. Ik ken zelfs mensen die crypto hebben puur zodat het niet verloren kan raken in een coup oid.

1 like

Ik zei ook nog heel dom achteraf, maar hout? Ik heb geen kachel ofzo, toen zei hij in die situatie maak je wel een gat in de muur, je doet de gekste dingen. Dacht ik wel even ja Jezus jij hebt bizarre ellende meegemaakt.

4 likes

Maar ik denk ook beleid van een bedrijf. Bijv bij de winkels waar ik kom is er een groot verschil in hoe actief het personeel praat, mee loopt, hoi zegt enz. Bij de action als ik daar vraag waar iets ligt loopt er nooit iemand mee maar krijg ik een omschrijving bij de jumbo loopt er wel altijd iemand mee en als ze het niet kunnen vinden vragen ze bijna altijd een collega. Dat laatste gebeurd heel vaak niet trouwens in verschillende winkels dat ze iemand anders vragenen ik denk zelf dat dit ook komt door hoe personeel met elkaar omgaat, hoe goed ze ingewerkt zijn en ze zijn ook zo jong vaak. Ik weet nog wel can toen ik in de supermarkt werkte dan had je leuke leidinggevenden en echt hele stomme die je nog net niet uit schold als je iets vroeg. Dat creĂ«ert ook geen omgeving om te durven vragen en ik zie dat hier ook wel bij de kruidvat terug. Oh en ik denk dat de corona periode ongelofelijk veel negatieve impact heeft gehad op vooral jonge mensen en sociale communicatie. Het helpt niet mee dat ook oudere mensen, de mensen die het voorbeeld moeten geven zelf nou ook niet geweldig er in zijn/het allemaal maar laten voor wat het is. Het helpt denk ik ook niet mee dat veel mensen online boodschappen bestellen en ĂŒberhaupt weinig in winkels komen op die manier leert de nieuwe generatie veel basisvaardigheden niet als je dat niet actief op een andere manier stimuleert.

1 like

Voor mijn gevoel wel, maar doe dit werk pas 5 jaar dus eigenlijk is het eerder ‘ik maak me zorgen om het verbeeldingsvermogen (en concentratievermogen!!!) van kinderen’ dan dat ik echt met enige autoriteit kan stellen dat het achteruit gaat.

2 likes

Nou de daklozen in mijn buurt zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Zijn ook helemaal mee in de digitalisering. Vind het ongezellig.

Vroeger was het ‘heb je een muntje voor me’ en dan ging ik ff zoeken etc, nu lopen ze naar je toe als je met je telefoon bezig bent en vragen of je ff iets kan overmaken en heb zelf een keer een uitgeprinte qrcode gekregen die naar tikkie zou gaan (niet geprobeerd). Laatst ook echt een crackjunkie dat ik dacht wow maak jij het dan ook over naar je dealer? Zijn die ook al van de contanten af???

4 likes

Ja dat is niet goed, maar die simpele praatjes heb ik echt zoveeel los van een winkel of kassa, op straat, bij de tramhalte enz volgens mij heel normaal hier

1 like

Ja bij mij vroeg laatst een dakloze of ik 20 euro kon pinnen. Inflatie heeft ook toegeslagen.

10 likes

Bij mij idd ook al. Toen iemand me aansprak en ik zei sorry heb geen contant zei hij direct oh maar dan ga je toch even pinnen voor me? Ik moest gewoon spontaan lachen om hoe ad rem en brutaal dat was.

4 likes

Die is standaard haha!

Ze wijzen je hier ook vaak naar de dichtstbijzijnde pinautomaat, inclusief de route erheen, das dan wel weer aardig.

EEN PRAATJE MAAKT JE DAG :loud_sound::loud_sound::loud_sound::loud_sound::loud_sound:

Maak jij wel eens een praatje met een random?

• Nee en wil ik ook niet
  • Nee maar zou het vaker willen doen
  • Soms en wil niet vaker
  • Soms en zou het vaker willen doen
  • Vaak en das wel genoeg
  • Vaak en das me te weinig
  • Altijd overal iedereen een praatje maakt je dag

0 stemmers

Haha, ik heb wel dat een bepaalde dakloze een dealtje heeft met het cafĂ© waar ik wel vaker met @Flamoes kom en dan kan je het op je rekening zetten. Dan zie je mensen ook vaak een beetje sputteren als hij dat komt vertellen tegen iemand die zegt ‘sorry geen cash’.

5 likes

Hahaha ja ze lullen je er echt hoe dan ook in alsof ze van die verkopers van goede doelen zijn en je ineens een ongewenst abonnement op war child hebt joh. Als je nee zegt komen ze met minstens 3 alternatieven.

Maargoed moeten ze ook vooral doen natuurlijk, uiteindelijk werkt het altijd wel bij iemand en ze hebben toch geld nodig.

1 like

Wow dit doet me allemaal denken aan een sketch van Karin Bloemen bij een of ander tv programma waar ze in zat? van echt 25 jaar geleden ofzo, waarin ze als dakloze om geld zat te vragen. En toen mensen nee geen cash zeiden haalde ze een pinapparaat tevoorschijn. Misschien waren die handheld pinapparaten toen nieuw ofzo en was het een actuele sketch, of het was gewoon lolz daklozen be crazy en hebberig als grap.

6 likes

Heb jij lokale dakloze mensen die je heel vaak ziet?

• Er zijn hier geen daklozen
  • Nee herken ze niet
  • Herken er een of twee
  • Herken er een aantal
  • Herken er veel

0 stemmers

Zo ja, zie je ze afglijden, bv aan drugs?

• Ja
  • Nee
  • Sommigen niet
  • Sommigen wel

0 stemmers

Ik zie al jaren (5 misschien?) een vrouw die ik de eerste paar keer niet direct als dakloos inschatte en waarvan ik dacht dat ze een jaar of 10 ouder was dan ik. Omdat ze je altijd aansprak wist ik dat ze dakloos was. In latere jaren viel ze wel direct op als excentriek zeg maar, hoe ze liep etc merkte je wel dat er ‘iets’ was maar je kon nog wel prima een praatje houden en ze was vrij coherent. Laatst sprak ze me aan nadat ik haar een tijdje niet had gezien en haar hele blik was anders, alsof er een vlammetje van gekte brandde en verder niks, was ook geen gesprek meer mee te voeren en haar hele gezicht was ingevallen en ze zag er oprecht uit als een vrouw van in de zeventig.

1 like