Stel je persoonlijke vraag #59

Hahaha die troffen wij gisteren ook eentje :joy: Kon er wel om lachen, beter dan de standaard crackjunkvrouw die hier rondhangt en contant geld wil en als je het niet hebt is t meteen ‘kankerhoer!!! Kankerwijf!!!’

Ik heb het idee dat een kind hebben als magneet werkt voor random gesprekken in supermarkten of whatever. Soms echt mega irritant.

15 likes

Een paar jaar geleden, vlak na corona, vonden de kinderen in mijn klas het heel moeilijk om zonder voorbeeld te tekenen. Inmiddels is dat weer hersteld en kunnen ze beter vrij tekenen.

4 likes

Ja sinds ik een baby heb heb je overal een praatje. Zelfs met mensen die je inhalen in de winkelstraat. Als je denkt ik wil helemaal veel praatjes dan moet je met een baby in een draagzak op pad.

3 likes

Ik wil dat dus niet, want dan heeft diegene meteen je gegevens en ik heb daar ooit een vervelende ervaring mee gehad. Dus toch altijd blij als ik wat contant bij me heb (en ik probeer er daarom vaker aan te denken). Dat dealtje dat @Bunnyslippers noemde is al helemaal ideaal

2 likes

haha oh hier druipen ze nog (?) meestal af, maar gaat niet lang meer duren denk ik

1 like

Is dit de mevrouw van ‘mag ik iets vragen ik ben dakloos…?’ die vaak in het centrum rondloopt? Met altijd nette kleding en handtas enzo?

Ik vind het altijd wel schrijnend dat je idd sommige mensen al jaaaren ziet, en zeker als ze dan opeens zo oud zijn/lijken :frowning:

5 likes

Ja die mevrouw

In Utrecht? Want ik denk ook te weten over wie dit gaat.

Ja! Maar ik ben wel echt vrij slecht met gezichten, weet zeker dat de warrige maar coherente vrouw en de vrouw die me laatst aansprak dezelfde zijn, dus in een verloop van iets van 2 jaar.

Maar als jullie de mevrouw met tas en verhaal het afgelopen jaar nog in haar normale staat hebben gezien is zij kennelijk niet de vrouw die steeds warriger wordt, dan heeft ze toevallig dezelfde haarkleur en bouw als de warrige vrouw en ik heb vrouw-met-tas zelf al tijden niet meer gezien maar dat kan dan toeval zijn.

Ik weet ook wie het is. Gaat niet beter met haar.

1 like

Wat is het kledingstuk dat je het langste draagt, en wat is het en hoe lang heb je het? Het moet dus wel iets zijn dat je gebruikt, niet je babyschoentjes oid. Ook niet het kledingstuk dat het oudste is, maar wat je het langst gebruikt.

Voor mij mn thermolegging en shirt, die heb ik in 2013 gekocht en draag ik sindsdien elk jaar in de winter als ik ga tuinieren of wandelen oid. Dat shirt heb ik ook zelden gewassen, merinowol gaat dus gewoon echt nooit stinken?

Oh en een sportlegging van de H&M, uit 2012 denk ik. Die draag ik wekelijks om te sporten of als huispak, en gaat gewoon niet kapot.

1 like

Ik heb nog best veel shirtjes van Primark van een van de eerste collecties in Nederland. Die blijven verassend lang goed.
Ik heb ook nog sport hempjes die bijna 20 jaar oud zijn en nog steeds fungeren als sport hempje onder mijn wedstrijd shirt.

1 like

Vooral dingen met emotionele waarde eigenlijk.
Een sjaal die mijn oma heel lang geleden gebreid heeft draag ik nog steeds elke winter. Een oude trui die ik ooit van mijn vader leende en nooit heb teruggegeven draag ik thuis altijd als ik het koud heb.

1 like

Wat een leuke vraag, ik heb nog een shirt van de H&M van de mannenafdeling dat ik in mijn eerste studiejaar droeg en supercool vond (2009). Is nu wel een slaapshirt. En een sportbroekje en thermolegging van de topsportcarrière van mijn zusje, daar stopte ze als tiener mee en ze is nu bijna 35, haha. Het broekje gebruik ik nog steeds iedere week, dus dat wel echt goede kwaliteit.

1 like

Een lichtblauwe vintage jurk die ik toen ik 15 was op de Franse rommelmarkt heb gekocht. Hij zit gewoon prachtig, nog steeds (al heb ik absoluut niet meer dezelfde maat als toen). Dat ding is echt onverwoestbaar, ik ga huilen als hij eindelijk uit elkaar valt

@Nox ik heb ook echt jaaaaren dezelfde topjes gehad van de allereerste Nederlandse Primark-collectie, waren die dingen van Teflon ofzo? Heb ze ooit weggedaan omdat ze te klein waren geworden maar daar heb ik nu stiekem spijt van want ze waren vet cute

3 likes

Een trui van mijn universiteit die ik aan het begin van mijn studietijd gekocht heb, ruim twintig jaar geleden. Afgelopen winter weer elke week gedragen bij het klussen. Er raken inmiddels wat naadjes los maar verder is ie nog functioneel.

3 likes

Een thermo shirt en jack voor hardlopen. Gekocht na mijn anorexia periode toen ik weer gezond mocht opbouwen met hardlopen en mezelf dus ook gunde om het dan gewoon comfortable warm te hebben? Niet koud (want dan verbrand je meer calorieën dus sowieso beter. Kuch.)

Ik heb 1x heel ongezond een halve marathon gelopen, met mijn vader. Die toen niet besefte dat ik dat ongezond deed. En heb toen nieuwe thermo kleding gekocht om GEZOND de halve van Egmond te lopen - met mijn vader.
Ik hardloop momenteel niet, maar als ik hardloop (wat ik dit najaar weer wil oppakken) in de winter draag ik die set. Maaar vooral het jack is wel lelek😝.

2 likes

Niet zo romantisch als sommige antwoorden, maar ik heb ook nog basics van h&m uit 2009/2010. Voornamelijk hemdjes en een paar shirts. Ik draag ze wel alleen nog onder iets, omdat het allemaal v-hals is en het is allemaal stretch stof, anders zou ik het ook niet meer passen. Destijds waren normale t-shirts voor vrouwen volgens mij meestal v-hals? Nu zie je bijna alleen nog ronde hals

4 likes

Ik heb ook nog een aantal basics van H&M uit die tijd. Ook een vest. Ik draag ze nog wel, maar niet per se heel regelmatig.

2 likes