Stel je persoonlijke vraag #59

Is er er hier heeeeeel toevallig iemand die of bij DPD werkt of bij Deryan :tired_face:. Volgens DPD wordt mijn pakket tegengehouden door de douane, past het niet in de kluis(terwijl het een winkel is) en is het een scanfout. Krijg dus drie verschillende redenen en dan moet ik Deryan bellen om het adres te wijzigen of onderzoek te starten(?) maar die nemen uiteraard niet op en beantwoorden geen mails.

Dus volgens mij ben ik gewoon al het geld kwijt :tired_face:
Dit pakket is trouwens helemaal niet groot

Ik heb hetzelfde haha koop elk jaar havainas want zitten het lekkerste en loop daar dan ook altijd mee van mei tot oktober, overal vakantie, shoppen altijd die aan😂 alleen op werk kan het niet

Je hebt die vaste vrouw in Utrecht blond haar staartje in en kijkt scheel. Tijdens corona was ze zwanger en vroeg ze steeds geld zodat de gemeente haar een woning zou aanbieden en ze deze keer haar kindje kon houden. Eerste keer dacht ik wat een lulverhaal maar haar aantal maanden zwangerschap bleef steeds kloppen met het verstrijken van de tijd. Toen haar een aantal jaar niet gezien, maar kwam haar recent weer dakloos tegen bedelend om geld zonder kindje. Ik vraag me soms echt af wat er in die tussentijd gebeurd is.

1 like

Maar gaan ze dan kapot of wil je gewoon nieuwe? Ik loop ook het hele jaar op teenslippers waaronder havaiana’s en ze zien er gewoon nog nieuw uit :thinking:

1 like

Nee echt kapot meestal breekt gewoon dat ding tussen m’n tenen af, dat rondje aan de onderkant is dan dus los van de rest

Ik heb een crop top van American apparel die ik volgens mij in 2010 gekocht heb en nog steeds draag

Ik heb eigenlijk best veel kledingstukken die al heel oud zijn en ik nog draag. Mijn kledingkast puilt ook echt uit en dat is niet omdat ik nou zo extreem veel koop maar ik kan echt heel slecht dingen weggooien.

Wat echt goede kwaliteit is zijn de sokken van de H&M. Ik had deze sokken al op de middelbare school en ik heb in 2008 eindexamen gedaan. En sinds vorig jaar heb ik regelmatig ineens een gat in mn sok dus ze zijn ook wel min of meer tegelijk versleten maar echt bizar hoe lang die mee zijn gegaan. Heb vorig jaar ongeveer dezelfde gekocht maar ik merkte meteen al dat ze er op het plaatje hetzelfde uitzien maar dat ze van heel andere materiaal zijn en veel dunner. En ik heb ook een onverwoestbare sportlegging van de H&M wat mijn meest gedragen legging is en die ik al sinds zeker 2015 heb (maar misschien nog wel langer). Waar andere leggings van dure merken allang versleten zijn is deze still going strong.

Overigens heb ik mijn handdoeken van de V&D ook al sinds 2008 en die zien er ook nog steeds perfect uit.

1 like

Oh ik heb echt een stuk of 5 blazers die nog tot 2010-2012 terug gaan. Mijn leren jas van 2009, twee winterjassen uit 2014 en 2015. Maar lijkt erop dat de leren jas de oudste is.

1 like

Afschuwelijk, vraag me af hoeveel kinderen ze dan al had. Maar deze vrouw ken ik niet, hangt niet in mijn buurt rond denk ik.

2 likes

Je hebt met 3 vrienden een groepscampingticket geboekt voor Lowlands a 425 euro. Door wat minder leuke persoonlijke omstandigheden kan je uiteindelijk niet mee. Je denkt jammer geld weg maar niks aan te doen. Later hoor je dat er een andere vriend alsnog mee is gegaan. Verwacht je dan op financieel gebied nog iets?

• Nee hoor. Ik kan helaas niet mee en dan heeft die andere vriend een gelukje.
  • Ik vraag die andere vriend of hij mijn aandeel van het groepscamping ticket wil overnemen
  • Ik wacht af en hoop dat die vriend er nog op terug komt en zo niet dan laat ik het gaan.
  • Ik vraag de vriendengroep of we daar wellicht in de wiebetaaltwat nog iets mee kunnen verrekenen zodat ik mogelijk een deel terugkrijg (ieder betaalt bijv. 1/5 groepscamping ticket)
  • Ik benader die vriend persoonlijk met een voorstel om de kosten die ik gemaakt heb voor het groepsticket te splitsen
  • Anders, namelijk

0 stemmers

Even nog wat toelichting op de wiebetaaltwat optie. Meestal wordt voor dit weekend een wbw aangemaakt. Ik vermoed dat ze daar misschien voor die vriend wat op zetten omdat hij natuurlijk niks voor de camping betaald heeft en in die zin dus >100 euro in de min staat ten opzichte van hen.

1 like

Als je er wat voor had gewild, had je hen toen moeten vragen tegen som x een ander te zoeken. Vind het volledig logisch dat vrienden er anders gratis iemand bij zoeken.

13 likes

Ja, waarom heb je niet proactief het geprobeerd te verkopen?

1 like

Omdat ik hen niet op wil dragen er iemand bij te zoeken? Ik had alleen misschien wel een beetje verwacht dat ze het gemeld hadden dat er iemand anders mee ging, ik zit niet meer in de groepsapp namelijk sinds ik niet meer mee kan. Kwam er nu per toeval achter dat er iemand anders alsnog mee is gegaan. Het is natuurlijk een camping groepsticket dus niet een los kaartje dat je zelf op ticketswap kan zetten o.i.d. Het is wel zo dat als ik gewoon mee was gegaan en die extra vriend ook dat we dan ook iets verrekend hadden op de wiebetaaltwat omdat wij met z’n vieren die 425 euro al betaald hebben en hij nog niks. Vandaar dat ik denk dat ze dat nu ook doen. Dus dan heb ik straks eigenlijk juist meer betaald dan de mensen die mee zijn omdat zij het wel verrekenen, dat voelt wel een beetje krom. Aan de andere kant ik heb het al lang geleden betaald dus wat dat betreft denk ik ook laat maar zitten. Was vooral benieuwd wat anderen hiermee zouden doen.

1 like

Je kunt dit toch gewoon bespreken? Alhoewel dat misschien niet gewoonlijk is voor jullie aangezien zij jou ook niet vertellen dat er iemand anders mee is gegaan.

1 like

Nou ja ik had op dat moment sowieso andere dingen aan mijn hoofd dus heb er destijds ook niet zo diep over nagedacht en geen flauw idee of er nog andere mogelijk geïnteresseerden zouden zijn. Ik denk alleen dat als de rollen omgedraaid zouden zijn dat ik zelf wel even gezegd had van “Goh Hans wat gezellig dat je toch mee wil, misschien kan je het camping ticket dan even regelen met Pietje want die kan helaas niet meer mee.”

6 likes

Ja, als jij door een moeilijke periode ging zou het inderdaad wel zo meedenkend zijn van je vrienden als ze je daar in ieder geval even mee zouden ontlasten, maar ook vreemd van Hans, want je verwacht toch dat je moet bijdragen. Misschien komt het nog? Alhoewel je dit normaal gesproken van te voren regelt.

12 likes

Achja you win some you lose some
Heb wel ergere dingen om me druk over te maken

1 like

Ik ben het hier mee eens, maar ik vind het van die extra persoon wel gek dat die er niet naar heeft gevraagd of op zijn minst een gebaar heeft gemaakt. Want die gaat dan dus gratis mee? Of delen ze nu de campingkosten - jouw deel door de mensen die gaan? Want dan heeft diegene het misschien niet eens door. Of misschien komt het dan nog

37 likes

ja eens, ik zou er zelf geen geld voor willen oid maar als ik degene was die last minute mee kon zou ik juist mee willen betalen

13 likes

:face_with_raised_eyebrow: dit is toch altijd zo in het leven, flauw gezegd als iemand even ergens van baalt en niet zo goed weet hoe zich te voelen.

9 likes