Stel je persoonlijke vraag #59

Voor mij wel. Toen student was liep ik gelijk op met leeftijdsgenoten. Toch wel iets wat ik achteraf erg waardeer, al was ik daar toen totaal niet mee bezig. Nu zitten mijn vriendinnen grotendeels in andere fases en blijf ik hangen. Ik voel me er oke over hoor, maar dat was wel leuker.

En ik ben gek op zuipen en stappen haha dus ja nee ik mis het wel eens. Maar dat wordt wel steeds minder.

2 likes

Ik vond de studententijd het leukst maar had toen ook veel zin in de fase erna. En ik denk dat ik als ik de fase waar ik nu in zit uit ben ik in retrospectief dit het leukste vindt, periode waarin ik zowel mn ouders nog heb als kleine kinderen.

4 likes

Mijn biologische ouders zijn beide rond of net na hun pensioen overleden. Dat ik voor niks voor mijn pensioen zit te sparen ging wel door mij heen. Heel jong is dat niet, maar wel jonger dan gemiddeld.

2 likes

Huh het gaat niet over geld?

1 like

Ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat je de tijd waarin je nu zit lastig kan vergelijken met bijv. je studententijd. Dat het achteraf allemaal anders voelt, als je er niet meer middenin zit.

Ik vond de middelbare school leuk, maar die tijd viel tegen toen ik eenmaal studeerde. Ik vond mijn studententijd namelijk ook erg leuk, maar die viel ten opzichte van de tijd daarna ook weer tegen. Het voelt gelukkig als een soort stijgende lijn, waarbij ik steeds gelukkiger word.

4 likes

Dat zegt ze toch niet. Is geen gekke volgende gedachte verder.

31 likes

Ik heb niet echt een studententijd gehad omdat ik pas laat een opleiding begon en ook daadwerkelijk afmaakte. Basisschool en middelbare waren beide ronduit kut. :woman_shrugging:t4:

1 like

Nee, basisschool en middelbaar was ronduit kut en met wurgen een middelbareschooldiploma gehaald en ongeveer gelijk erna werd ik (gesloten) opgenomen en ik heb nooit gestudeerd oid.

4 likes

Wat weinig voor basisschool.
Maar dat zorgeloze zonder verantwoordelijkheden en het gevoel dat alles mogelijk is, vond ik wel 1 van de leukste periodes.

7 likes

Ja, dat is ook de enige periode waar ik wel eens naar kan terugverlangen, haha. Lekker kind zijn, m’n ouders die alles voor me regelen, ik lekker knutselen en werkstukken maken en mijn grootste zorg was of ik mijn fietssleutel zou kwijtraken. Heerlijk. Ben dan ook wel gezegend met een veilige en gezellige jeugd.

3 likes

welke tijd vond je het leukste?

• basisschool
  • middelbare school
  • vervolgopleiding
  • andere soort school (bijv als je ergens anders woont)

0 stemmers

en welke het minste?

• basisschool
  • middelbare school
  • vervolgopleiding
  • andere soort school

0 stemmers

als je meerdere middelbare scholen of vervolgopleidingen bijv hebt gehad en je vond een daarvan het leukste of juist niet kun je die gewoon kiezen. ik vond de middelbare school, vooral de tweede helft, zo stom. zo onzeker en zelfbewust en gefrustreerd om niks

1 like

Ik kan me van mijn basisschooltijd niet heel veel herinneren

6 likes

Ik ook ja, ik weet nog net de namen van twee docenten en drie kinderen, maar verder niet echt een actieve herinnering. Zie wel dat ze nu op basisscholen leuke dingen toen, dus het was vast een fijne tijd, maar ik maakte waarschijnlijk weinig eigen keuzes.

3 likes

Gaat het hier nu te veel over de schooltijd terwijl we allemaal 73 zijn?

• Ja
  • Excuse me ik ben pas 62

0 stemmers

3 likes

Ik ben nog niet eens lang afgestudeerd 🫠

2 likes

Ik had op de basisschool en middelbare school echt heel veel last van depressie en angststoornissen. Ik herinner me dat gevoel ook echt goed ondanks dat ik altijd wel ook leuke vrienden had.

Het ging pas beter met studeren en is nu helemaal weg gelukkig. Ik denk dat hoe meer ik zelf bepaal, hoe beter het gaat. Voelde me op de basisschool en middelbare zo opgesloten en gedwongen tot alles.

9 likes

Eigenlijk vond ik de tijd van net klaar zijn met studie, nog thuis wonen en werken het leukste :joy: Elke avond en weekend vrij zonder huiswerk of tentamens Ʃn geld voor leuke uitjes, festivals, borrels en uit eten.

11 likes

Daar zat ik ook lang op. Ik was echt bang voor het lifestylekliekje

4 likes

Kommer en kwel, 100% (maar dat had misschien meer met mijn thuissituatie te maken dan met school)

1 like

Ik vond mijn studententijd heel leuk, echte warme gevoelens als ik eraan terugdenk. Er waren ook veel dingen niĆ©t leuk. Van depressieve gedachten door de pil, onzekerheid van een nieuwe stad, plotseling op jezelf wonen en nog niemand daar kennen, worstelen met studie…
Maar daar denk ik eigenlijk nooit meer aan, ik denk alleen blij terug aan de geluksmomenten, vrienden, leuke dingen doen :slight_smile:

1 like