Stel je persoonlijke vraag #59

Ik heb eerder niet dan wel geantwoord. Maar als je een beetje bij de mainstream winkels koopt, is het bijna onmogelijk om aan trends te ontkomen. Vooral ook wat trendkleuren betreft.

Ook bij broeken ga je makkelijk vanzelf met de trends mee; skinny jeans worden nog nauwelijks aangeboden - wie loopt er tegenwoordig nou niet in een wijde broek?

4 likes

Ja wat zijn trends? Ik heb mooie basics waar ik mezelf over 10 jaar nog in zie. Moet wel eerlijk zeggen dat ik bepaalde kleuren wel aanschaf die trend gevoelig zijn (aubergine bruin) maar vind dat echt prachtig al is het uit

1 like

Ik koop niet elk jaar kleding, pas als iets op is/niet te repareren.
Dat helpt. En ik draag altijd hetzelfde (korte) cargo(wandel)broek met shirt en in de winter een trui erover die ik al tig jaar heb.

4 likes

haha ik zie nu echt zo’n kledingkast voor me met allemaal dezelfde outfits zoals bij spongebob

30 likes

Ja, bijna wel haha

2 likes

Ik doe altijd alsof het niet zo is en ik heel erg mijn eigen stijl heb, maar ondanks dat ik weinig nieuw koop is dat wat ik tweedehands uitzoek zeker wel trendgevoelig qua modellen en kleuren. Heb tegenwoordig veel meer wijde broeken en lila in mijn kast dan 5 jaar geleden bijvoorbeeld. Ga alleen echt nooit meer terug naar de super low-waisted broeken, dat heb ik in de 90s/00s allemaal al gedaan en daarvoor voel ik me nu wel echt te oud :older_woman:t3:

1 like

Ik pas niks van al die hippe webshops of hoge laarzen of jorts ofzo dus dat is lekker makkelijk

1 like

Maar jij koopt zelf dan niet bij mainstream winkels en loopt inderdaad nog in skinny jeans? Want waarom zou je anders eerder niet dan wel stemmen? Ik verbaas me namelijk een beetje over de 60% die eerder niet dan wel stemt. Ik ben helemaal geen fashiongirlie maar doe dus precies wat jij zegt (bij mainstreamwinkels kopen en ik draag geen skinny jeans meer) dus hoewel ik geen jorts draag vind ik wel dat ik meer wel dan niet trendgevoelige kleding draag, en vind ik over het algemeen mooi wat op dit moment veel in het straatbeeld te zien is.

Ik vind het ook heel naief om te denken dat je je niet laat beïnvloeden door mode. Het zit echt in ons om om ons heen te kijken, te vergelijken en (onbewust) hierin mee te gaan. Ik koop voornamelijk in de kringloop en op Vinted, maar ook hier kun je echt precies elke trend volgen en kopen. En ik doe dan niet mee met microtrends, maar ik draag wel kleding die in deze tijd in de mode is. (Dus idd geen skinnyjeans bijv en dan weer wel bepaalde kleuren).

12 likes

Oh jawel, ik koop eigenlijk alles bij mainstream winkels.

En hoewel ik wel altijd probeer om niet met trends mee te gaan, realiseer ik me wel dat het vaak onvermijdelijk is.

Heb ook wel veel items die al jaren in m’n kast hangen en ik nog steeds kan dragen, zonder dat je er aan kunt ziet dat het een trend was die alweer voorbij was (vooral jurken, topjes, vesten, blouses en jassen).

Maar qua broeken, bijvoorbeeld, zie ik dus bij mezelf wel dat ik daar met de trend mee ga.

Met kleuren hangt het er vooral vanaf of het me staat natuurlijk.

1 like

Ik vind bijvoorbeeld lila best wel leuk maar eigenlijk ook wel een millennial-die-een-jaar-achterloopt-kleur en die wijde maar hoge broeken ook dus misschien ben je dan trend+2 jaar(?)-gevoelig haha

2 likes

Oh ja, geen idee welke kleur nu écht on trend is (kan me vaag iets van butter yellow herinneren, maar daarin zie ik eruit als een lijk), maar lila staat me goed en ben blij dat dat dan iig een tijdje hip was waardoor ik veel in die kleur kon (en nu kan) kopen. Ben ook zeker geen voorloper in trends, maar zeker wel trendgevoelig

3 likes

Ja dat is slim, als een kleur die jij mooi vindt/je goed staat in is om daar dan wat mooie stukken van te kopen. Volgens mij is het nu dat geel, teal en koningsblauw oid? Staat mij allemaal voor geen meter

1 like

Ik vind wel echt dat ik een heel eigen stijl heb, maar als ik een cool iemand met iets zie lopen dat ik leuk vind dan ben ik dat du moment al aan het opzoeken op Vinted, dus ik ben wel heel beïnvloedbaar. En ik woon in Amsterdam waar gewoon héél veel hippe mensen wonen, dus ongemerkt beweeg ik dan wel mee.

2 likes

Haha, ik merk meteen dat ik denk “oh, teal staat me ook, ga eens op zoek op Vinted”, terwijl ik helemaal niks nodig heb :sweat_smile: Dus ik hou me in, maar ga ongetwijfeld de tealkleurige trui die ik heb meer dragen deze herfst/winter :grin:

1 like

Ik vind van niet, maar mijn eigen stijl zou ik in de huidige trend woorden wel omschrijven als “old money chique” en dat voelt eigenlijk niet meer zo eigen, omdat het wel trendy is nu (wel onder andere types dan de jorts types).

1 like

Heb jij een makkelijk lichaam qua kleding passen? Als in, als je naar een H&M of Costes ofzo gaat pas je dan normaal in een maat die ze hebben?

• Ik pas überhaupt niet in standaardmaten
  • Ja ik pas daar over het algemeen goed in
  • Ik heb lichaamsverhoudingen die niet in evenwicht zijn en daardoor is het lastiger, ik moet iets laten innemen oid of het past niet

0 stemmers

Ik denk dat ik veel trendgevoeliger zou zijn als ik beter in kleding zou passen, ik kleed eigenlijk altijd om mijn lichaam heen. Als een spijkerbroek überhaupt past ben ik al blij, meestal is het dan geen super hippe helaas. Ik vind het makkelijk om online setjes te maken etc, maar bij mezelf moeilijk omdat het gewoon niet staat zoals bedoelt.

6 likes

Ik ben een dwerg dus alles van h&m en costes is te lang

4 likes

Klein maar fijn
Groot maar idioot
:star_struck:

2 likes

Ja same. Bovenstukken passen bijna altijd wel, broeken en vooral jeans passen zelden. En met passen bedoel ik dat ze bijna goed zitten, want als ik ze uberhaupt aan krijg zijn ze te lang en of gapen bij mijn rug.

3 likes