- ik heb al van kinds af aan het gevoel dat er een touw aan mijn rug zit dat met mij meebeweegt. Dus als ik een rondje draai, draait het touw om mij heen en zit ik ‘vast’. Dus als ik me omkeer,.zal ik ook altijd weer terugdraaien op dezelfde manier. Vroeger met sport was dat soms best wel lastig want dan moest ik constant weer een draai maken, terugdraaien etc, terwijl ik dan een tegenstander moest verdedigen
- als ik de auto uit zet, moet ik altijd zeggen: off off off p p p p
- Ik heb dus iets met het getal 5 en 3. Dus bepaalde dingen raak ik minstens 5 keer aan, of 5 + 3 of 5x3. Bijvoorbeeld een bepaald stopcontact in de keuken. En bijv bij mn kinderen kijk ik altijd of ze minstens 5 x ademhalen.
- bij het dichtdoen van een deur tel ik ook altijd tot 5, telefoon s avonds 5x van schermbeveiliging af, voor ik uit bed stap moet ik tot 15 tellen en liefst ook 15 keer ademen, voor ik de douche uitga ook tot 15 tellen. Vast nog wel meer dingen die ik nu niet kan bedenken omdat ik ze bijna onbewust doe.
Ik ben overigens niet bang voor bepaalde getallen zoals je wel eens ziet. Getallen als 6 of 13 doen me niks.
Ik besef dat ik nu als volslagen idioot over kan kom, echter kan ik hiermee dus heel prima functioneren en vreemden weten dit ook niet van mij. Maar als ik stress ervaar of moe ben dan heb ik er wel veel meer last van. Ik heb er ook wel eens over gesproken met een professional maar ik functioneer gewoon te goed dat me echt werd aangeraden hier iets mee te doen.