Stel je persoonlijke vraag #59

Goeie reminder om weer verder te gaan met mn zoveelste The OC rewatch :sunglasses:

Klinkt heel triest misschien maar the OC was echt zo’n deel van m’n tienerjaren. Uren op Livejournal (volgens mij bestond Tumblr nog niet) filmpjes, gossip, fanart etc scrollen. Was ook zelf allemaal fanart aan het maken in Photoshop, heb echt goede skills opgedaan in die tijd :joy: En vrijdagochtend voordat ik naar school ging al de torrent aanzetten zodat ik vrijdagmiddag na school meteen kon kijken. En dan de hele week de trailer voor de volgende aflevering overanalyseren, had gelukkig ook wat vrienden die fan waren.

En misschien nog meest belangrijk, de muziek! Zo’n groot deel van mn muzieksmaak heeft ergens een link met iets dat in the OC is gedraaid. Zo ga ik eind september weer naar Death Cab for Cutie, voor de 6e keer oid denk ik haha

Dit klinkt heel sneu als ik het zo lees maar echt hele goede herinneringen aan :sweat_smile:

18 likes

Ligt eraan met wie. Met collega’s 1 en dan met een vriendin ook 1. Dan vind ik het genoeg geweest. Of 3 als het met alleen heel goede vrienden is.

1 like

Ooooh ik heb ticketswap aanstaan voor death cab maar steeds te laat. De revival van imogen heap door die young Marco remix was echt :dizzy_face:

Honey and the moon. Heerlijke muziek nog steeds.

2 likes

Ik heb die van I Prevail aan staan en dat is ook om te janken. Vis aldoor achter het net.

3 likes

Niet sneu, juist heel leuk!

1 like

Hebben jullie ook dat bepaalde momenten in het jaar voelen als een ā€˜frisse start’?

• Ja, 1/begin september
  • Ja, mijn verjaardag
  • Ja, 1 januari
  • Ja, begin van de lente
  • Ja, anders (vertel!)
  • Nee, ik heb dat niet

0 stemmers

2 likes

Eigenlijk na de zomervakantie, als alle hobbyclubjes en scholen weer beginnen.

6 likes

laad jij je telefoon altijd 's nachts op?

• ja
  • nee
  • eerder wel dan niet
  • eerder niet dan wel

0 stemmers

is jouw telefoon eerder altijd redelijk vol of altijd redelijk leeg? edit: de batterij bedoel ik dan he

• eerder leeg dan vol
  • eerder vol dan leeg

0 stemmers

1 like

Sinds de nieuwe iOS update eerder leeg dan vol… gaat echt hard nu terwijl hij nog maar vier jaar oud is.

4 likes

De start van Ramadan voelt voor mij altijd als een frisse start! Laatste jaren wel iets minder omdat ik niet heb gevast, maar dat zou in principe niks uit moeten maken.

7 likes

Ik leef heel erg met de seizoenen, zowel met mn werk als privƩ en lente en september is voor mij wel de aftrap voor meer focus en acties uitvoeren. De winter is voor opladen, reflecteren en dingen uitdenken en hoog zomer is voor niksen.

8 likes

Mijn verjaardag is eind augustus dus verjaardag/september voelen voor mij altijd als frisse start/nieuw jaar

2 likes

In welk seizoen ben jij jarig?

• Lente
  • Zomer
  • Herfst
  • Winter

0 stemmers

En is dat ook je favo seizoen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb jij een vast ochtendritueel (buiten de standaard/noodzakelijke dingen als douchen, bed opmaken en ontbijten)?

• Ja en dat voer ik ook (bijna) dagelijks uit
  • Ja maar ik ben er niet zo consistent mee
  • Nee maar wil ik wel
  • Nee en hoef ik ook niet

0 stemmers

Als je een ochtendritueel hebt of zou willen, welke dingen zijn daar dan onderdeel van?

• Lezen
  • Mediteren
  • Schrijven (in een dagboek oid)
  • Naar buiten gaan
  • Stretchen of yoga
  • Een actievere vorm van sporten/bewegen
  • Nog iets anders, namelijk…

0 stemmers

3 likes

Ik kan er heel veel aan heb ik afgelopen weekend weer geleerd, maar ben nu wel compleet gesloopt :grimacing:

Vind de vrienden van mijn partner allemaal leuk tot nu toe, dus alleen maar gezellig. Laatst ook een weekend weggeweest met vrienden van hem die ik daarvoor 1x kort ontmoet had en dat was supergezellig!
Vind dat het soort mensen waar je bevriend mee bent best wat zegt over iemand, dus zou het ook wel een afknapper vinden als mijn partner vrienden had die ik stom zou vinden

Ik begin mijn dag echt 9 van de 10 keer met een rondje puzzels op mijn telefoon om mijn hersenen te activeren, heb echt het gevoel geestelijk nog niet helemaal aan te staan als ik dat niet doe. Zit waarschijnlijk hartstikke tussen mijn oren, net als dat ik een douche nodig heb om wakker te worden 's ochtends, maar hoort dus wel bij mijn ochtendritueel.

2 likes

wel altijd de krant lezen in het weekend :smiling_face_with_three_hearts:

maar verder is mijn ochtendritueel vrij beperkt door zaken die thuishoren op een ander subforum

8 likes

Tjonge wat zou dit nou kunnen zijn

2 likes

@Fukaeri Het is niet verboden om het woord ā€˜kind’ of ā€˜baby’ te noemen, hoor :smile:

5 likes

Volgens sommigen wel heb ik het idee, altijd als er een keer iets over kinderen of zwangerschap wordt gedeeld in een niet z&k-topic wordt er wel gezanikt. Wat ik (als kindvrij persoon die z&k op negeer heeft) persoonlijk een stuk irritanter vind dan af en toe een post over een zwangerschap of kind in een topic waar het eigenlijk niet thuishoort.

31 likes

Ik ben begin januari jarig. Niemand heeft dan zin in dat te vieren, inclusief ikzelf.
Iedereen is nog kotsmisselijk van de hoeveelheid oliebollen van vorige maand en willen weer wat gezonder doen. Plus iedereen is platzak want december is een dure maand.

En het weer is ook nog eens kut

10 likes