Ben je weleens in therapie geweest?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ben je weleens in therapie geweest?
0 stemmers
Wat is jouw âtheorieâ? Val je juist in de smaak bij mensen die op je lijken, of mensen die niet op je lijken? Ik zou juist denken dat je valt op wat je niet hebt.
â
Edit, anders heb ik een dubbelpost:
Ja mijn ex-date probeerde ook steeds de kennis die hij in therapie had geleerd op mij toe te passen, heel fijn dat het voor hem werkte, maar ik had helemaal geen last van zijn âprobleemâ dus dit had echt geen zin. Hij wilde ook alleen nog maar hele diepgaande gesprekken voeren en hij vond het heel vervelend als ik een keertje luchtig aan het kletsen was over hoe mijn dag was.
In je kracht staan ughhhh die hoor ik te vaak
haha ja dit idd, mân Portugese vriend is 1.82 en vindt zichzelf lang
is het daar ook, hier natuurlijk niet
âik moet leren om voor mezelf te kiezenâ, aldus de meest egoĂŻstische persoon die je ooit ontmoet hebt in je leven
Uuuughh op de werkvloer is dit bij ons zo erg.
Hahahaha ik heb meer ervaring met de grijze muis die dan met overslaand piep stem vol emotie een grens aankondigt waardoor niemand het serieus neemt en het daarna ongemakkelijk is.
Beetje Astrid uit BB vol liefde âdit is mijn grens en ook jij gaat daar niet overrheenâ vibes.
Er is niks zo kut als mensen die hun oplossing voor hun probleem voorstellen als oplossing voor jouw probleem.
âHeb je moeite met jezelf te activeren? Mij helpt het om een to-dolijstje te maken. Op papier hĂ©!!! Niet op je telefoon.â
Ja no shit sherlock denk je nu echt dat ik 35 ben geworden zonder ooit aan een to-dolijst te denken? Rot toch een eind op ![]()
En dat van âgrenzen bewakenâ wordt echt zo vaak fout geĂŻnterpreteerd als âje hoeft niks te doen waar je jezelf ongemakkelijk bij voeltâ.
ik had vroeger een leidinggevende toen ik bij de hema werkte en hij had soms een beetje moeite met leidinggeven aan leeftijdsgenoten. en regelmatig had hij van die interne trainingen en dan merkte je dat METEEN. dan ging hij helemaal geforceerd van die dingen toepassen. âik hoor je, bedankt voor de feedbackâ als je gewoon iets simpels aankaartte. of âik begrijp dat je erg in je emotie zit, dat komt omdat je rood bentâ omdat hij zoân gare kleurentest had gedaan, allemaal zulke dingen haha. dat was zo irritant maar ook grappig
Had jij voor vandaag van Overasselt gehoord?
0 stemmers
Ja en grenzen bewaken wordt vaak op een heel individualistische manier gebruikt, het idee dat jij nooit iets voor een ander moet doen waar je geen energie of zin voor hebt, ook al helpt het je op de lange termijn veeeeeel meer om dat wel te doen. Investeren in je gemeenschap en lange termijn relaties buiten je romantische partner worden zo aan de kant geschoven. Op een gezonde manier je grenzen bewaken is natuurlijk heel goed maar een ~village hebben kost nou eenmaal ook tijd en ongemak en conflict en energie.
Ik ken niemand die lang in therapie is geweest en daar leuker/beter van is geworden
haha dit vind ik ook zoân irritant modern hippie ding om lekker âvrijâ alleen te doen wat je zelf fijn vindt onder het mom van wat voelt goed voor mij
Kers op de taart als ze zichzelf nomade en egoloos
noemen (en intussen extreem gehecht aan hun spirituele identiteit). Namaste.
Ken je zo iemand?
0 stemmers
En (praat) therapie werkt niet voor iedereen. Sommige mensen werkt drie ochtenden op een aardappelveld staan beter, dan de zoveelste keer een cognitieve gedragstherapie erop loslaten omdat je overweldigd raakte in de supermarkt.
Toegegeven ik heb een wat negatiever beeld op therapie dan de meeste mensen. De meeste psychologen zijn zelf mentaal labiel (want waarom zou je anders zoân studie doen? Jij bent mentaal wankel of je hebt iemand in de omgeving die van het padje is geraakt. En anders ben je zoân gek dat graag in iemands gedachtegang wroet).
En psychiaters noem ik pillenboeren.
Plus de rare verhevenheid die je soms hebt in de mentale gezondheid. â Wij hebben ervoor gestudeerd, dus wij weten beter hoe jij in elkaar zit, dan jijzelf.
Dus ja af en toe lijkt therapie een soort nieuw geloof. Ipv zondag naar de kerk, ga je naar de therapeut om woensdag 15:00.
Excuus voor het pessimisme. Ik ben nu ook een boek aan het lezen over de geschiedenis van autisme, dus daar wordt je ook niet hoopvoller van.
Idk ik ging echt met minachtig (sorry maar ik ben gewoon vervelend vooringenomen en van mezelf overtuigd zoals jullie weten) mân eerste therapie gesprek in en toen moest ik mijn beeld wel echt bijdraaien want zij was fucking competent en scherp en toen dacht ik wow dit is wel echt een beroep wat jij hier aan het uitvoeren bent en dat doe je goed ook!!
ik ben laaaang in therapie geweest maar uiteindelijk helpt bij mij alleen ![]()
antidepressiva ![]()
![]()
echt wat een wondermiddel is dat
gebruik jij medicatie voor iets mentaals?
0 stemmers
Als het voor iemand werkt, dan werkt het. En elke psycholoog is weer anders. En je moet net iemand treffen.
Ik heb er eentje gehad die het een goed idee vond dat ik met een rubber elastiekje tegen mijn pols aan knal als ik een paniekaanval had. Tja zelfbeschadiging is ook coping. Slechte coping, maar nog steeds coping.
Ik vergeet al heel lang om nieuwe adhd medicatie te vragen en nu zit ik in een loop want heb alleen oude en die durf ik niet meer te gebruiken maar vind het ook stom dat ik weer moet bellen van hallo ik gebruik soms als ik het niet vergeet dit medicijn mag ik weer een recept en dan jullie over 4 jaar weer random bellen met hetzelfde verhaal.
Ik ben alleen in mijn kracht âs ochtends op het toilet wanneer mijn darmen langzaam wakker worden.