Dit, o alle keren dat ik naar bed wil en me dan realiseer dat de wasmachine klaar is maar nog niet uitgeruimd ![]()
En dan heb je in therapie van die blije kind oefeningenš die vond ik nog duizendmaal erger š«
Dit zegt mij niks itt het kwetsbare kind en en welke vorm van ouder dan ook + de gezonde volwassene waar ik tot in den treure over gehoord heb. Wat voor oefeningen horen daarbij? Misschien was dat het missende stuk voor mij :d
Betekent dat ik dan Ben & Jerryās kan vreten omwille van therapie?
Echt niet??? Wow dat verbaast me zo
Ik wel echt mensen die een stuk chiller zijn om mee om te gaan nu of waar ik veel dichterbij kan komen of waar nu ineens gesprekken op inhoud mee te voeren zijn
Maar goed mensen worden eerst vaak even irritant omdat ze iets leren dat ze niet kunnen, wel belangrijke dat die stap daarna van afstemmen komt ![]()
Lang als in jarenlang? Nee. Veel mensen die ik ken worden leuker van een beetje therapie voor een concreet probleem, maar de paar die echt al jaren in en uit de praatstoel gaan zijn er echt niet leuker op geworden. Misschien worden ze het met nog een paar jaar extra wel, maar ik kan het zelf dan weer niet aan om jaar in jaar uit met iemand door het slop te gaan.
En disclaimer voor ik een hele discussie ontketen, dit gaat niet om mensen met [insert zeldzaam ernstig trauma of heftig stoornis]. Vooral mensen die een keer omvallen of ergens tegenaan lopen en dan echt heel lang in dat circuit blijven hangen, daar kijk ik soms naar en denk: je hebt gewoon een nieuwe hobby/fling/baan whatever nodig.
Hmm oja misschien dat de mensen in mijn omgeving meer verknipt zijn dan de mensen in jouw voorbeelden ![]()
Ja zo mee eens. Ik ben zelf in behandeling geweest met een ervaringstherapeut die samenwerkte met een psychiater (dit klinkt ernstig maar dat was het niet). Ik was er zelf klaar mee op een gegeven moment, ik dacht waar moet ik nog over lullen ik heb nu wel de steun en handvaten gekregen die ik nodig heb. Dat heb ik aangegeven en ja, dat was dat. Ik vraag me dus af wat er was gebeurd als ik niet had gezegd van, dankjewel het is goed zo. Had misschien nog jaren kunnen duren?!
Ik vraag me nog steeds af of de haptonoom die me bevestigde dat ik met hele incompetente mensen werk een vloek was of een zegen. Kwam er niet uit dus ben maar gestopt (met haar, niet met mijn baan); ze leek me geschikter om mee in de kroeg te hangen ![]()
Ik ben door AI veel efficiƫnter en kan daardoor meer tijd besteden aan mijn familie en hobbies en gewoon, levuh (en nee, ik pak er niet meer werk door op).
Ik las gisteren nog iemand die het had uitgerekend en dat ze met 10 min per man zoān 7 dagen bezig zou zijn geweest en het dus waarschijnlijk allemaal nep is. Volgens mij is alles wat zij doet nep
Ik was het eerst niet met je eens maar door die laatste toevoeging nu wel helemaal
Welke van de volgende fotografen ken je
- Helmut Newton
- Saul Leiter
- Ed van der Elsken
- Anton Corbijn
- Andreas Gursky
- William Eggleston
- Erwin Olaf
- Vivian Maier
- Wolfgang Tillmans
- Sibylle Bergemann
- Niemand
0 stemmers
Door deze poll snap ik ineens de ggz wachtlijsten ![]()
Sow ik vind die percentages echt sick. ![]()
Een vriendin van mij heeft jaren in therapie gezeten, echt van haar 20ste tot 33ste ofzo. En bij haar denk ik heel vaak: ik weet niet of het jou echt zo heeft geholpen. Op een gegeven moment was een groot deel van haar tijdverdrijf die therapie en contact met alle anderen daar. Zij is toen ook echt overtuigd geraakt bijvoorbeeld dat ze niet kan werken. Nog steeds kan zij ogenschijnlijk (!) kleine problemen waar de tegenaanloopt, benaderen in van die typische therapietaal (ja dan schiet ik gewoon in mijn schema!!). Of dingen waar iedereen wel eens last van heeft, dat hoort voor haar dan weer bij het idee dat er van alles mis met haar is. Zij kan bijvoorbeeld ook heel verbaasd reageren als ik vertel dat ik ook wel eens iets spannend vind of me afvraag wat mensen van mij vinden. Dat kan zij gewoon niet rijmen met haar idee van iemand die dagelijks naar haar werk gaat, de functie die ik heb, etc. Zij is echt een beetje haar diagnose geworden. En ik heb zelfs wel eens gedacht dat haar diagnose en haar klachten, hoe heftig ook, op een of andere manier een veilige bubbel voor haar zijn geworden
Ik vraag me af hoe dit percentage zou zijn als je het aan een andere doelgroep zou vragen. Gelukkig is dit forum niet representatief voor heel Nederland. ![]()
Dit herken ik heel erg (niet van mezelf). Iemand die continu bij een ergenis terugkomt op het nooit hebben gehad van een vader, alsof elke ergenis een oorzaak heeft. Ik was bijvoorbeeld een keer heel geĆ«rgerd omdat ik steeds moest fietsen in de regen. Dan vraagt ze āwaar denk je dat dit vandaan komt?ā. En dat echt vooral zelf heeeel vaak over haar problemen uitleggen.
Gaan als die mensen dan zelf betaald in therapie? Dus niet naar een coach maar echt naar een (GZ) psycholoog / in de GGZ zonder indicatie en dan voor een kleinschalig(?) probleem jaren lang? Hoe betaal je dat haha. Ik dacht dat kinderopvang duur was maar je zou maar jaren lang zelf de psycholoog ophoesten ![]()
Kan me daar zo niks bij voorstellen
Je hebt zelf toch ook ājaā gestemd? Heb jij het zelf betaald? Of gaat dit nou over een andere poll?