Stel je persoonlijke vraag #59

Absoluut niet, ook niet met collega’s waar ik bevriend mee ben als het iets voor werk is. Besluiten we op eigen houtje weg te gaan of het is een of ander weekend weg met de personeelsvereniging zou ik het anders vinden.

Maar iets echt voor werk met overnachting verwacht ik een kamer voor mezelf. Heb gelukkig ook nog nooit een werkgever gehad waarbij dat niet het geval was of niet geregeld kon worden.

1 like

Ik wil me heel graag ziekmelden nu (zwangerschapsgerelateerd dus ik kan niemand aansteken), maar dit jaar vind ik het echt lastig want ik heb een paar kleuters in mijn groep die daar volledig in paniek van zouden raken. Dat vind ik dan zo zielig ze zijn net door een hel gegaan om aan mij te wennen.

3 likes

Dit onlangs gedaan, we wilden graag een bepaald hotel maar dat was boven budget dus hebben het zo opgelost, vonden we beter dan twee minder mooie kamers.

Wel dus zelf gekozen, als het opeens opgelegd wordt zou ik er minder blij van worden.

3 likes

bij m’n huidige werk zou ik dit niet doen maar bij mijn vorige werk denk ik wel

maar daar hoefde het niet want daar had ik altijd een kamer voor mezelf. zelfs een keer twee tweepersoonsbedden voor mezelf gehad :sunglasses: was echt chill want toen had ik een eetbed (waar ik chips in kon eten) en een slaapbed

7 likes

Ik zou als de gelegenheid het waard was zelf een kamer boeken.

2 likes

Ik moest me gisteren ziek melden op mijn verjaardag :expressionless: dus daar had ik wel moeite mee want dat klinkt echt zo nep. En de dag ervoor voelde ik me echt 100% goed en energiek dus het kwam ook zo uit het niets

2 likes

Wat vind je van de ov staking?

• Stom
  • Goed

0 stemmers

heb jij een bijnaam?

• ja
  • nee
  • vroeger wel maar nu niet meer
  • nee maar zou ik wel willen

0 stemmers

Herkenbaar! En de dag erna puin ruimen…

Maar ik heb me tijdens mijn zwangerschap 2x ziek gemeld (1x 2 dagen en 1x 1 dag) en die 2e keer was ik grwoon niet lekker en bleh ipv heel ziek maar ik trok het ff niet en moest bijtanken en dat was zo fijn en nodig, kon ik daarna weer ff door dus tip: doe het gewoon hoe moeilijk ook. En de dag erna zijn je kleuters blij om je weer te zien :smiling_face_with_three_hearts:

Oh ik bedenk me wel die dag erna ging ik werken want ik had een oudergesprek wat ik niet wilde missen voor het kind… dus toen ben ik gaan werken terwijl ik me nog niet helemaal top voelde. Hahah dus ik snap je echt!

2 likes

Ik heb dit nooit bewust. Maar ik droom dit wel al mijn hele leven een paar keer per jaar! Alsof ik te veel tanden heb, het allemaal niet meer past en dan stik ik bijna en word ik wakker.

1 like

Op kantoor meldde ik me bij ziek zijn gewoon af. In het onderwijs durf ik dat echt niet. Dan weet je gewoon dat je het een andere collega zwaarder maakt en voor de kinderen eigenlijk ook.

2 likes

Het dragen van trainingspakken op een middelbare school verbieden

• Belachelijk
  • Logisch

0 stemmers

1 like

Ik vind dat docenten die zo denken zichzelf altijd volledig belachelijk maken. Discussie keert elk jaar weer terug op mijn werk en telkens ben ik verbaasd over de wereldvreemdheid.

9 likes

Ik had gestemd ‘logisch’ omdat ik me niet anders kan herinneren dat het bij ons ook niet mocht (net als voetbalshirts, joggingbroeken en spaghettibandjes) maar eigenlijk is het misschien wel belachelijk. Ik vind het logisch omdat ik het zo gewend ben, maar de reden waarom het niet zou mogen ontgaat me een beetje

5 likes

Mochten spagettibandjes niet? :open_mouth:

Nee, te bloot. Ik zat overigens op een christelijke school, dus misschien daarom. Maar het is niet zo dat we daar veel van merkten. We hadden verder geen speciaal christelijk programma ofzo

1 like

Ik had dit toen ik pas 3 maanden werkte waar ik nu werk en dat was wel een klein beetje awkward, maar eigenlijk ook geen probleem. Inmiddels al helemaal niet meer, heb een aantal collega’s met wie ik echt een vriendschap heb opgebouwd (waaronder die van die eerste keer) en zonder problemen een bed zou kunnen delen voor een nachtje. Als ik bij een groot (commercieel) bedrijf met veel omzet zou werken zou ik het wel anders vinden overigens, dan zou ik wel een eigen kamer willen/eisen.

Ik vind het belachelijk om wat voor kleding dan ook te verbieden, maar ik heb vanuit huis meegekregen dat sportkleding niet als ‘normale’ kleding geldt, dus zou mijn kind nooit in trainingspak de deur uit laten gaan, tenzij het sportdag was. Misschien maar goed dat ik geen kinderen heb :laughing:

Ik ga ook echt alleen de deur uit in een vorm van sportkleding als ik kan lopen/fietsen naar de sport die ik ga doen (en zalfs dan voel ik me die vijf-tien minuten op straat ongemakkelijk), als ik met het OV moet heb ik gewone kleding aan en kleed ik me daar om. Weet dat dit 100% in mezelf zit en judge mensen die wel gewoon in hun joggingbroek/sportlegging naar buiten gaan inmiddels niet meer, maar krijg dat er bij mezel echt niet meer uit.

Ik moet er nu aan denken dat ik in de klas zat bij iemand die nogal een extreme stijl had. Hij droeg bijvoorbeeld midden in de winter alleen een gazen shirt zonder iets eronder en je zag dan zn tepelpiercings erdoor. En soms zat er 1 tepelpiercing weer vast aan zn neuspiercing hahaha. Ik zat naast hem met geschiedenis, never forget.

6 likes

Altijd als ik over dit soort piercingconstructies hoor of zie krijg ik echt meteen het beeld dat je dan per ongeluk achter zo’n kettinkje blijft haken (wat mij sowieso zou gebeuren) en alles uitscheurt en dan krijg ik echt meteen de rillingen, stel je voor je tepel scheurt uit op die manier

5 likes

En dat je tepel dan aan je neus hangt :face_with_spiral_eyes:

3 likes