Stel je persoonlijke vraag #59

Idd ik zou overlijden aan een hartverzakking. Ik ken zelf eigenlijk 3 van dat soort verhalen. Allemaal waren het nog tieners. Bij 1 van die 3 hoorde je later van alles en iedereen uit haar omgeving dat ze er overduidelijk zwanger eruit zag(en dus was). Ze hield haar tas voor haar buik op school etc. Waarom zegt of doet niemand iets?! Haar vriendinnen werden op de hoogte gesteld via msn van 'ja eh annie is aan het bevallen". Wtf?

3 likes

Ik denk ook dat er helaas nog best veel jonge meisjes zijn die ongepland zwanger raken. Ook bijvoorbeeld gewoon van hun vriendje maar dan te bang zijn om het te vertellen aan de ouders/omgeving vanuit een soort schaamte.

Stel jij was als tiener ongepland zwanger geraakt had je dit dan makkelijk aan je ouders kunnen vertellen?

• Ja hoor geen probleem
  • Ja maar ik zou wel echt een drempel over moeten
  • Nee
  • Geen idee

0 stemmers

1 like

Geen idee, zag net iemand op insta voorbijkomen die er een diploma voor gehaald heeft

Mijn moeder zei altijd: als jullie zwanger raken trek ik je aan je heren naar de kliniek. :roll_eyes::clown_face:

Had het wel kunnen vertellen en ze zou mij heus helpen in het proces, maar die drempel zou er wel zijn. Al zou ik zelf sowieso niet besluiten het kind te houden, zou wel weet in niet hoe ze zou reageren als ik het wel zou willen houden

2 likes

Thank the lord voor katten :two_hearts: geen enkel ongedierte overleefd mijn huis.

Mijn duiveltjes vermoorden alles đŸ©·

3 likes

Iets anders maar wist je dat ongeveer 30% van alle zwangerschappen onbedoeld is? Komt dus ook veel voor bij oudere mensen. Maar goed in de meeste gevallen kom je er dan gelukkig achter dat je zwanger bent en kun je besluiten wat je wil doen :sweat_smile:

3 likes

Jesus christus “oudere mensen”

• 30 - 35
  • 40 +
  • 70 +
  • 80 +

0 stemmers

1 like

Hahaha sorry ik bedoelde ouder dan tienermoeders zeg maar :joy: iedereen 18+

4 likes

In de context van hierboven las ik het als meerderjarigen.

9 likes

oudere mensen vind ik boven 40/50, ouderen vind ik 70/80 +.

2 likes

Ja sinds ik las dat veel onbedoelde zwangerschappen voorkomen bij vrouwen bij vrouwen begin 40 omdat ze denken ‘Oh dat loopt nu niet meer met zo’n vaart’ ben ik nog secuurder met de pil.

(Ook omdat ik iemand ben die bijna 3 maanden ongemerkt zwanger was - toen zeer gewenst overigens. Maar gevalletje geen klachten en bloedverlies wat bij een onregelmatige menstuaties kon passen).

5 likes

Ik durfde het als volwassene met partner+baan+huis niet eens te vertellen. Laat staan als ik jonger was geweest.

4 likes

Ja, dit zie ik ook echt veel om me heen. Opvallend vaak een ongepland derde kind binnen een huwelijk en dat er daarnĂĄ dan pas een knip wordt gezet haha. En ook wel meerdere vrouwen waarvan ik zeker weet of sterk vermoed dat ze aan cyclus tracken/periodieke onthouding deden.

Cyclus tracken/periodieke onthouding als anticonceptiemethode?

• Nee, vertrouw ik niet
  • Doe ik niet maar lijkt me wel betrouwbaar als je het ruim neemt
  • Heb ik ooit gedaan maar nu niet meer
  • Doe ik nog steeds

0 stemmers

Ben sinds de geboorte van mijn kind niet meer aan de anticonceptie begonnen, had wel een voorschrift maar nooit opgehaald. Ben zo regelmatig als maar kan zijn en neem de volledige vruchtbare periode als no go of met een condoom. 17 maanden and still going strong :ok_hand:t5:

8 likes

Noooo way in hell hahaha. Ik ken ook een stel dat met die methode 2 verrassingsbaby’s heeft gekregen en dat wil ik echt niet.
Double dutch altijd, want ik wil eeeeecht niet zwanger worden (nou heb ik ook wat hormonale problemen wat de kans op zwangerschap nogal minimaliseert, maar toch, neem ik liever niet het risico). En ook regelmatig een zwangerschapstest zodat ik zeker weet dat ik echt niet zwanger ben :joy:

Mijn man wil zich nog niet laten steriliseren. En ik zou hoe dan ook wel hormonale anticonceptie blijven gebruiken ivm pcos dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit. Zou me gewoon extra gemoedsrust geven als hij niet meer vruchtbaar is :joy:

(Ps mijn kinderen zijn het meest dierbare in mijn leven, maar ik vind 2 gewoon echt echt echt genoeg haha)

3 likes

Mijn vader heeft zonder problemen de zwangere vriendin van mn broer in huis genomen toen ze beiden tiener waren, dus dat heeft de drempel voor mij wel weggehaald om hulp te vragen mocht mij zoiets gebeuren. Mn vader zei ook altijd dat we altijd op zijn hulp konden rekenen en dat was dus ook echt zo.

58 likes

Grootste ellende die er was die NLP cursus. Maar ik “moest” het doen van mijn ex-manager want “ik had het echt nodig om een volgende stap te zetten”. Je moest er ook nog eens 6x heen en dan 3 dagen achter elkaar, waardoor die ellende een half jaar duurde. Niets aan gehad en heb ook nog nooit zo weinig aansluiting gehad met mede cursisten. Would not recommend. Maar achteraf bleek mijn ex-manager wel in meer “vage dingen” te geloven zoals human design (was een fiasco toen we dat op een teambuilding gingen doen en het later nergens gecommuniceerd mocht worden omdat het negatief in het nieuws was geweest). Blij dat ik van haar van af ben.

1 like

Ken echt te veel kinderen die daardoor zijn geboren. Prima als je het geen ramp vindt om dan toch zwanger te raken maar anders voor mij echt no way dat ik daarop zou durven vertrouwen als je 100% niet zwanger wil raken.

10 likes

Idd waarom zou je dat risico nemen als er tegenwoordig zoveel anticonceptie middelen zijn? Maarja dit zeg ik die 2 keer is zwanger geraakt door de anticonceptie heen. Maar met die methode zou ik elke maand paniek hebben.

1 like

Heb jij de nuvaring gebruikt?

• Ja maar beviel niet
  • Ja nog steeds en het bevalt
  • Nog nooit
  • Nee maar ik wil het gaan gebruiken

0 stemmers

Dit raadde mijn huisarts dus aan want het was voor “jonge meiden” nadat ik zwanger raakte door de pil. Ik heb dat ding wel zo zorgvuldig en to op het uur nauwkeurig gebruikt en het gebeurde weer. :neutral_face: