Stel je persoonlijke vraag #59

Dit is precies hoe het bij een klasgenoot van mij op de middelbare school ging. Huisarts dacht gal/nierstenen. Doorgestuurd voor een echo. Het bleken weeën. Sta je dan als meid van 17. Gelijk je hele leven en toekomst overhoop.

3 likes

En een koperspiraal? Ik wilde ook geen hormonen meer en zou ook niet willen dat mijn vriend zich laat helpen. Vind dit wel een fijne oplossing

Ik heb nooit klachten gehad dat iemand ‘m voelt zitten? Wel altijd waarschuwen net vooraf, je voelt iets maar dat hoort daar :joy:

1 like

En AI gebruik bij sollicitaties? (Motivatiebrieven en zo)

• Moet kunnen
  • Moet niet kunnen

0 stemmers

Ik gebruik het alleen inspiratie als ik zelf even niet op de juiste woorden of formulering kan komen. Maar neem het nooit 1 op 1 over.

3 likes

Over getwijfeld. Maar door mijn endometriose word dit afgeraden. Vaak worden menstruaties erger van koperspiraal en die zijn bij mij al heel erg heftig😅

2 likes

Ik ben door cyclus bijhouden zwanger geworden oepsie poepsieeee

Doe nu nog steeds pull and pray maar weet nu precies mn eisprong (voel ik) en heb een super regelmatige cyclus. Is nog steeds niet 100% waterdicht natuurlijk maar ik heb alle anticonceptie geprobeerd en ALLES was kut

Impopulair, maar ik ben zelf weer terug bij de not so good but old anticonceptiepil. Ik was echt blij toen ik er vanaf was en het is echt niet top, maar voor mij toch wel de beste optie. Je moet alleen wel goed nemen en opletten als je last van je maag of darmen hebt gehad :smiling_face_with_tear:

9 likes

Vind jij dat het gebruik van AI een positieve invloed heeft op de wereld?

Even heel zwart wit, maakt niet uit met welke toepassing, invloed op mens, dier of natuur.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik klink nu vast net als de dinosaurussen die anti computers waren, maar ik vind het echt eng om zoveel mensen AI te zien gebruiken voor dingen die minimale denkkracht vereisen. Je verrot je hersenen ermee en je kunt er echt belangrijke vaardigheden mee verleren.

AI gebruiken als voorzetje vind ik als fietsen met oefenwieltjes terwijl je gewoon normaal kunt fietsen. Neem even 5 minuten de tijd om wat hersencellen tegen elkaar aan te schuren en je had er zelf ook mee kunnen komen.

21 likes

Ik word echt woest van die AI-posters die er allemaal hetzelfde uitzien. En je ziet ze echt OVERAL.

Ik ben zelf niet vies van AI maar wel als je het duidelijk ziet. Mijn collega is gebruikt het ook vaak om afbeeldingen te genereren maar ik zie dat echt meteen, ik gebruik zelf liever gewoon stockafbeeldingen.

64 likes

Ja fuck AI is mijn motto. Maar mag op werk niet teveel klagen want dat wordt als vervelend ervaren :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

8 likes

Echt zo’n ontwikkeling net zoals de smartphone en doorscroll sociale media waarvan ik zou willen dat het nooit zover was gekomen.

6 likes

Het maakt de mens nog luier dan het al is. Het kritisch denken is al beroerd, maar nu wordt het nog erger. En creatief nadenken gaat ook achteruit.

Een collega heeft het laatst gebruikt om kleuren te bepalen voor een interne handleiding. Creatief armoe ten top

8 likes

Ik maak graag van de gelegenheid gebruik om even op te komen voor Wikipedia t.o.v. AI.

https://www.standaard.be/media-en-cultuur/leve-wikipedia-oase-van-menselijke-kennis/160977781.html

4 likes

Niet alleen in de persoonlijke sfeer maar Mythos etc en de mogelijkheden voor overheden en bedrijven om elke vorm van privacy te overschrijden is echt echt echt angstaanjagend.

1 like

Vind het zo zonde dat grafisch designers hier nu hun werk aan verliezen

6 likes

Ik zit in een Facebookgroep met vacatures voor mijn werkveld. Werkelijk élke vacature ziet er hetzelfde uit :sob:. De enige variatie is de tint groen die gebruikt wordt…

Ik vraag me af of dat zo is, want de partijen die nu zo’n AI flyer laten maken hebben wellicht ook wel nooit een grafisch vormgever ingehuurd.

3 likes

ai ≠ chatgpt. het is veel groter, het wordt ingezet in de wetenschap, in de geneeskunde. het kan bergen data doorspitten, patronen herkennen, voorspellingen doen. en op kleinere schaal maakt het bijvoorbeeld ook programmeren veel toegankelijker. ik kan helemaal niet (goed) programmeren, maar ik bouw nu tools voor mijn team die ons werk een stuk makkelijker maken.

ik vind het dubbel hoor, het energieverbruik is een gigantisch probleem. maar ik denk dat het vooral belangrijk is om goed te leren omgaan met ai. te leren hoe het werkt, wat je ermee kunt en wat de (ethische) risico’s zijn. toen de computer kwam waren veel mensen ook heel sceptisch en bang, maar computers zijn ook niet meer uit ons leven weg te denken. we kunnen inderdaad niet meer goed hoofdrekenen, maar er zijn ook superveel mogelijkheden bijgekomen.

ik kan me wel vinden in die quote ‘ik wil dat ai de was en de afwas doet, zodat ik kunst kan maken en schrijven, en niet dat ai kunst maakt en schrijft in mijn plaats, zodat ik de was en de afwas kan doen’. ik denk dat we het moeten inzetten voor de juiste dingen, zoals repetitieve klusjes, zodat we meer tijd overhouden voor waar wij als mens echt van toegevoegde waarde zijn.

56 likes