Ik denk overall geen positieve invloed maar ik zie wel echt toepassingen die ik vet vind en die ook positief kunnen zijn. Vooral met betrekking tot data en coderen en tooltjes maken om dingen in je werk sneller te maken. Dus heb het niet over creatieve dingen of schrijven want gebruik daar geen ai voor. Ik heb bijvoorbeeld een eigen webshop en was altijd een eeuwigheid kwijt aan administratie en moest een boekhouder inhuren om mijn jaarcijfers op een rijtje te zetten. En nu heb ik met hulp van iemand die heel goed is met coderen via ai een mega handige tool kunnen maken precies op maat voor de manier waarop ik mijn administratie kan bijhouden. Hoef nu mijn jaarcijfers ook niet meer te laten opstellen maar alleen nog te laten controleren dus dat scheelt me super veel geld. En ik begrijp nu ook veel beter hoe ik tot die cijfers kom omdat ik het helemaal heb moeten uitpluizen maar wel daarbij geholpen werd door ai. En op dezelfde manier heb ik mijn website ook helemaal kunnen updaten en super veel gebruiksvriendelijker kunnen maken. Terwijl ik daar anders honderden euroâs voor had moeten betalen. En zo heb ik nog een paar tooltjes kunnen maken die me echt veel meer mogelijkheden geven en waardoor ik kan focussen op de leuke dingen van mân webshop.
Ik werk zelf ook veel met data op mijn andere werk en daar begin ik nu echt wel te zien hoe ongelooflijk veel tijd ik verspil aan handmatig of omslachtige dingen waar je dus zelf oplossingen voor kan maken met ai. Ben er zelf nog niet goed genoeg in maar zie dit echt als iets waar ik wel in moet proberen bij te blijven omdat ik anders echt geen baan meer heb over een paar jaar.