Stel je persoonlijke vraag #59

Met als nuance, niet té kort.

School is geen plek waar je representatief hoeft te zijn, je vertegenwoordigt niet de school, het is juist een plek waar je jezelf mag zijn/ontdekken. Zolang de kleding fatsoenlijk/leeftijdsgebonden blijft en het geen winter is oid mogen mijn kinderen gerust met een croptop naar school. Ik snap echt het probleem niet. Vinden jullie hotpants dan ook niet kunnen? Of een korte rok?

8 likes

Ik hoor dit echt vaak als voordeel van boven een bepaalde leeftijd komen, maar herken dat dus helemaal niet.

Vroeger gaf ik denk ik ondergemiddeld over wat mensen van me vonden, maar tegenwoordig nog precies evenveel als toen voor mijn gevoel. Dus misschien inmiddels bovengemiddeld veel dan :smiling_face_with_tear:

  • Ik gaf vroeger niet veel om wat andere mensen denken en nu nog steeds niet
  • Ik gaf vroeger veel om wat andere mensen denken en nu nog steeds
  • Ik gaf vroeger niet veel om wat andere mensen denken en nu nog minder
  • Ik gaf vroeger veel om wat andere mensen denken maar nu niet meer

0 stemmers

1 like

Een paar jaar terug droeg ik vaak hele korte jurkjes, rokjes, hakken, crop tops, etc. En dan voelde ik me ook echt mooi. Ik was ook echt heel oppervlakkig en vond het leuk als mensen keken.

Nu boeit het me niet wat onbekenden denken, maar zou ik me wel ongemakkelijker voelen met heel blote kleding. Mijn man heeft altijd de voorkeur voor mijn strakkere/kortere jurkjes, maar dan denk ik alleen maar: echt zo geen zin meer om op te letten hoe ik zit/of het omhoog kruipt/dat het strak zit. Ondanks dat ik qua figuur niet echt heel erg veranderd ben.

Dus ik weet niet of het me dan juist meer of minder boeit :sweat_smile:.

1 like

Ik draag niet altijd wat ik wil, maar niet omdat ik er zelf onzeker van wordt maar vanwege mannen. Ik vind het vreselijk om op straat bekeken of aangesproken/geobjectiveerd te worden dus daar kleed ik me ook enigszins naar, dus veel oversized kleding. En heus niet alleen vanwege mannen, want wat ik aandoe vind ik ook echt leuk. Maar ik koop bijvoorbeeld geen tennisjurkjes terwijl ik dat wel zou willen.

5 likes

Ik droeg altijd wel wat ik zelf wilde, ik liet de smaak/mening van anderen het niet bepalen. Maar dan had ik wel in mijn hoofd zitten “mensen vinden dit lelijk/raar” en was ik me daar heel bewust van. Dat kan vermoeiend zijn.
Nu heb ik steeds minder die gedachten en als ik ze wel heb ze wel, maak ik er soms iets positiefs van: dan voel ik me stoer dat ik ondanks de geldende standaard, me daar niet door laat leiden :sweat_smile: Dit gaat vooral over beauty / mode standard zaken. Met buikrollen een korte top dragen, benen niet scheren, voor comfort kiezen ipv knapheid mbt schoeisel of een sportoutfit wat anderen dan misschien lelijk vinden. Ik vind het vaak bevrijdend!
En ik vind het jammer als ik van anderen hoor “Oh wat goed, dat durf ik niet”. Het is gewoon een kwestie van doen en als jullie het ook zouden doen, wordt het steeds normaler dusss kom op.

5 likes

Ja ik geef mijn hormonen door de perimenopauze “de schuld” haha!

Maar volgens mij is de discussie ook deels dat iedereen iets anders fatsoenlijk en leeftijdsadequaat vindt.

2 likes

Ik heb ja gestemd omdat we allemaal wit zijn, maar eigenlijk nee want de vader van mijn kinderen en ik zijn niet meer bij elkaar en ik zou mezelf of mijn kinderen nooit in het beige kleden.

3 likes

Ik herken het wel hoor! Ik was altijd ook wel heel girly gekleed met mary jane hakken en plooirokjes etc, en ik kleed mezelf nog wel vrouwelijk en met veel kleur maar niet meer zo strak en kort. En idd als je dan gaat zitten of, nog erger, fietsen met iets heel korts brrr

@quarterlife ahh ik hoop dat je dat van je af kan zetten ooit! Zo zonde eigenlijk om je daar door te laten leiden. Ik herken dat ook wel, maar ik ben inmiddels hier (010) afgestompt geraakt. Was wel echt een shock toen ik uit Utrecht kwam.

@Junebug85 ik vind een gezin dat niet meer bij elkaar is ook wel duidelijk anders hoor!

2 likes

Ik vind dat je op elke leeftijd lekker alles kan dragen was je wilt. Als je op 80-jarige leeftijd een minirok aan wil doen, lekker doen.

18 likes

Vind ik eigenlijk ook wel nu je dat zo zegt!

3 likes

Over het algemeen geen voorstander van korte broek voor docenten, maar moet ook zeggen dat ik een verschil zie in bijv. kleuterklas en hoger onderwijs.

Maar ik vind eigenlijk vooral dat we af moeten van het idee dat een korte broek/rok noodzakelijk is met hitte. Een lange broek in een luchtige stof kan net zo goed en is naar mijn mening zelfs prettiger met dit weer, maar Nederlanders shoppen daar gewoon te slecht voor. Het helpt niet dat de winkels vol liggen met polyester.

5 likes

Maar wat is er mis met iemand z’n kuiten zien? Of vind je een jurk tot iemand z’n knie als docent ook niet kunnen?

28 likes

Ligt eraan waar het over gaat. Het boeit me vrij weinig wat andere mensen vinden van mijn uiterlijk, levenskeuzes, kleding etc. Maar ik wil altijd wel heel graag aardig gevonden worden dus dat boeit me dan weer wel. Je mag me gek/lelijk/vreemd/nmsvpe vinden zolang je me maar aardig vindt :smiling_face_with_tear:

11 likes

Ik vind vooral dat we af moeten van het idee dat de ene kuit wel gezien mag worden en de ander niet :sweat_smile:

Iedereen heeft toch andere voorkeuren? Ik vind een lange linnen broek echt killing en een lange jurk veel chiller.

18 likes

Ik dacht toevallig van de week dat ik tegenwoordig 9 van de 10 keer nul make-up op heb en als ik het al op heb dan eigenlijk nooit meer foundation.

Maar 10 jaar geleden ongeveer ging ik dus serieus make-up op doen om naar de supermarkt te gaan, wilde echt niet zonder.

Jij? VROEGER ALS TIENER/BEGIN 20

  • Ik herken dit helemaal niet
  • Ik herken dit vrijwel niet
  • Ik herken dit deels
  • Ik herken dit volledig

0 stemmers

Voor de supermarkt niet, maar ik doe wel heel snel make up op (incl. iets van foundation/skin tint) enkel om het feit dat ik mega snel super rood word bij inspanning (fietsen bijvoorbeeld).

Bij bijna alles denk ik boeiend wat andere vinden, maar dat rood worden vind ik toch wel zo kut. Dan voel ik mij zo enorm opgelaten.

4 likes

Ja ik bedoelde eigenlijk toen je dus studeerde die leeftijd, beetje onduidelijk.

2 likes

2016 make-up was jarenlang mijn everyday look :ok_hand:t3: Ook als ik gewoon naar de AH ging

5 likes