Stel je persoonlijke vraag #59

Nee een avondje met een vriendin liever op korte termijn met een appje “wat doe je straks/morgen”. Maar helaas heb ik de weekenden alweer vrij vol de komende tijd. Dat zijn dan allemaal dingen als verjaardagen, ouders die zoveel jaar getrouwd zijn, logistieke dingen voor de hobby van kind (en ook verwachte aanwezigheid daar), een uitje van mijn werk, een etentje met een grotere groep, ook wat lesdagen voor een cursus die ik volg etc. Ik haat volle weekenden :smiling_face_with_tear:

Ik plan met vriendinnen echt maanden vooruit, we wonen allemaal uit elkaar en hebben gezinnen dus moeten wel.

1 like

Ik moet wel ver weg plannen, maar dat is bij mij ook een combinatie van werk en vrijwilligerswerk, en nu ben ik ook nog eens verder weg gaan wonen. Dus dat maakt iets spontaans met mijn vriendinnen al lastiger.

Gelukkig is alleen het najaar zo qua werk, 1 februari is mijn laatste grote event van dit seizoen en daarna valt de drukte wel weer mee.

Vreselijk, gelukkig is mijn leven niet zo. Ik werk onregelmatig en veel van mijn vrienden ook dus ik heb regelmatig spontane lunchdates op maandagmiddag

5 likes

Ik kreeg afgelopen weekend een uitnodiging voor een kinderverjaardag half november 🫠🫠🫠

Haha omg januari is wel echt next level. Tenzij ze aan de andere kant van de wereld wonen kan ik me amper voorstellen dat je werkelijk waar niet eerder kan.

1 like

Ik vier mn verjaardag volgende week zondag voor familie en heb dat gister naar iedereen gestuurd en dat voelde al aan de vroege kant. En tot nu toe kan iedereen en dan heb ik het over minimaal 20 mensen. Maarja mijn familie is ook niet zo van het plannen dus dit werkt dan voor ons beter.

3 likes

Het eerste weekend dat ik echt niks heb, is 7 decemer :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ja bah ik voor een kinderverjaardag laatste weekend van nov, ik wil dan eigenlijk uit principe weigeren :cry:

Ja ik snap het ook niet hoor. Altijd als ik met die 2 afspreek worden aan het einde de agenda’s getrokken voor de volgende afspraak. En dan zeg ik dus al dat zij er met zijn tweeën maar uit moeten komen want ik kan toch wel. Zitten ze dus 20 data af te gaan tot ze allebei kunnen en dat is dan minstens 3 maanden verder.

En nee, allemaal gewoon in NL :smiling_face_with_tear:

1 like

Maar heb je dan niet juist moeite om iets met een groepje tegelijk te plannen? Mijn vriendengroep van vroeger kan altijd binnen 2 weken wel samenkomen, maar met mijn vriendengroep van de studie zitten we nu te plannen in januari omdat iedereen en z’n partner niet-overlappende dienstblokken heeft.
Mijn vriend heeft het dienstrooster voor heel 2027 al, dus ik kan nu al zeggen dat ik in november 2027 niet zomaar een avondje weg kan zonder iets te moeten regelen voor de kinderen :sweat:

1 like

November niet gelukkig maar juli, augustus en september waren wel al twee maanden van te voren vol :sob: echt kut

1 like

Door de wedstrijden (en “verplicht” vrijwilligerswerk) van mijn sport heb ik bijna elk weekend tot mei al sowieso iets gepland staan…

mijn Creuset-ovenschaal was € 50 ofzo? En ik ben er nog steeds erg blij mee.

Ik maak echt wekelijks dingen in de oven en ik heb heel veel goedkope ovenschalen gehad die kapot gingen, dus ik vond dit een duurzamere investering.

3 likes

Ik heb vooral individuele vrienden en weinig vriendengroepen, en nog geen kinderen dus dat gaat beide niet op voor mij! Daarnaast roosteren we niet zo ver vooruit, heb mijn rooster voor de feestdagen nog niet. Mocht ik echt iets willen, zoals laatst doordeweeks naar een theater op 200 km rijden, dan is in overleg met de roostermaker veel mogelijk.

1 like

Nee ik kan dat ook niet. Heb soms met vriendinnen die verder weg wonen en een gezin dat ik dan maanden vooruit moet plannen.

Maar ik ga daar niet in mee eerlijk gezegd, niet als we 1 op 1 afspreken. Niet dat ik ze niet wil zien, maar heb mijn vakantie nog niet eens gepland. Bovendien vind ik maanden vooruit plannen echt heel erg verschrikkelijk. Maak wel uitzonderingen voor groepen of belangrijke momenten die je niet mag missen. Maar een gewone lunchdate over 3 maanden, doe normaal.

5 likes

Het ligt er ook wel echt aan wat je af wil spreken. Doordeweekse avonden heb ik echt vrijwel niks gepland dus kan ik prima dezelfde week nog. Op zondagen voetbal ik dus die is standaard al geblokt. Dus qua overdag hou je dan alleen nog de zaterdag over. Nou heb ik ook een aantal vriendinnen die zo moeke zijn dan in de avond afspreken geen optie is sinds ze kinderen hebben dus dat beperkt dan al tot zaterdag, waarop kinderen ook nog naar zwemles, judo, ballet etc. moeten. Dus voordat ik met zo’n vriendin een gaatje heb gevonden kan nog wel eens lastig zijn.

Sowieso is het met groepjes lastiger merk ik. Ik zit in november ook in de weekenden nog zeker niet vol, maar als je met z’n zessen af wil spreken dan is er altijd wel iemand die net dat weekend al wat heeft staan.

Ik vind t zelf overigens ook prima dat het zo gaat. Ik heb al wat leuke dingen gepland staan maar ook altijd nog wel ruimte voor spontane plannen, gaat vooral om de balans.

Wat kinderachtig.

14 likes

Vind dit ook redelijk zuur. Weet niet van wie dat kind is, maar blijkbaar vinden ze je belangrijk genoeg om nu al uit te nodigen.

12 likes

Haha ja tuurlijk is het kinderachtig en zuur van mij @Ludo en uiteraard ga ik niet echt afzeggen als ik gewoon kan. Maar ik vind het heel irritant dat er 2,5 maand van te voren een kinderverjaardag in m’n agenda staat :woman_shrugging:

1 like