Stel je persoonlijke vraag #59

Dit vind ik ook leuk voor een poll.

Zou iemand uit het buitenland jou makkelijk kunnen verwarren met een van die twee vrouwen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

edit: O en denk nou niet aan België of Duitsland of zoiets. Mag wel wat verder van huis!

I mean ik ben wel een witte Nederlandse vrouw maar ik heb kort haar (en dan echt kort, niet “kort” en dan een lange bob ofzo) en een vrij opvallende bril. Dus in dat opzicht denk ik ook dat iemand die nog nooit Nederlanders heeft gezien mij met hun zou verwarren? Terwijl ik qua haarkleur en oogkleur echt een basic witte Nederlander ben ook

5 likes

Ik ben vroeger gepest omdat ik qua uiterlijk afweek van de norm. Blijkbaar val ik dus op of uit de toon, dus no way dat ik mij identificeer met tyfusnormalos.

3 likes

De norm op de middelbare school is ook een heel dunne lijn, de norm voor vrouwen van 30-40 is veel breder. Denk dat 90% van alle witte vrouwen hier prima genoeg op lijkt.

2 likes

Nee basisschool. Maar goed misschien geldt daar zelfde norm voor je.

2 likes

Ah ja, kinderen zijn echt aardsconservatief als ze iets raar vinden. (Vind ik dan he)

Wat vind je van de hr-afdeling op jouw werk? (deze poll wordt ingegeven door de constatering dat ik voornamelijk mensen ken met een matige tot slechte hr-afdeling)

• heel goed
  • goed
  • redelijk
  • matig
  • slecht
  • ik werk zelf op een hr-afdeling/team/ben een hr-persoon

0 stemmers

1 like

toen ik vorig jaar in thailand woonde moest ik even wachten op mijn faciliteitenpas en toen heb ik die van mijn moeder van een tijdje geleden en die van de zus van mijn russische buurvrouw gebruikt. de mensen die daar werkten keken naar die kaart en daarna naar mij en keurden het altijd goed.

mijn moeder is 55+ met kort haar en die russische zus heeft best wel een typische pillowface met fillers enzo. ik heb lang haar en gezichtspiercings en zou mezelf geen 55+ geven hahaha. ze zagen het echt niet dus de grens is heel laag daarvoor

12 likes

Ik heb geen idee. Ik heb gelukkig niet zoveel met de hr afdeling te maken gehad

3 likes

Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, want vorige werkgevers hadden geen hr, en daar waren dingen nog slechter (of eigenlijk gewoon helemaal niet) geregeld.

Maar hr bij ons regelt dingen voor de ene afdeling wel en andere niet. Alsof ze er dan geen zin meer in hebben, of kosten op personen moeten besparen ofzo. Ik moet altijd overal 2 tot 3x achteraan, en dan spreek ik een collega van een andere afdeling waarbij het al is geregeld. Erg vermoeiend.

2 likes

Ik heb geen hr/afdeling, maar in het verleden kan ik mij ook niet herinneren ooit met een hr afdeling te maken hebben gehad. Alleen bij je sollicitatie en teken van je contract? Nu vraag ik mij af, wat doen die mensen de hele dag :joy:

2 likes

Voor een jaar naar het buitenland gaan en je koophuis onderhuren met een winst van 600 per maand

• Prima toch
  • Ok
  • Mwoah niet zo sympathiek
  • Problematisch

0 stemmers

3 likes

Ligt voor mij aan de huurprijs.

7 likes

Problematisch maaaar hangt misschien nog wel een beetje van de situatie af? Ik kan het even niet helemaal goed uitleggen maar stel het is een afbetaald koophuis waar de huurder dan 600 euro + gwl voor betaald vind ik het toch anders.

7 likes

geen afbetaald koophuis, gaat meer verdienen in het buitenland, huurprijs van 2200 euro excl

ik sta er echt met open mond naar te kijken tbh, lekker meeprofiteren van de oververhitte markt en mensen die geen huis kunnen vinden terwijl je dit helemaal niet echt nodig hebt. huis ook gekocht met een jubeltonnetje van de ouders

7 likes

Ik vind 600 euro wel echt heel veel. Maar ik snap wel dat je meer vraagt dan de kosten ivm eventuele schade, inboedel, etc. Je doet dan ook verhuur inboedel erbij toch? Maar ja, of dat nou 600 euro moet zijn? Ik denk van niet. Ligt verder ook wel aan de huurprijs.

6 likes

Ik hoop in dat geval dat niemand het huurt en het leeg staat en gekraakt wordt :sparkling_heart:

16 likes

Ha, tot je bank erachter komt en hierdoor de de lening opeist. (Je denkt dat dit nooit gebeurt, maar ik heb het zien gebeuren, tenzij ze toestemming hebben gegeven uiteraard.)

7 likes

ja uiteraard is het zo’n geval, ga rechtstreeks naar de gevangenis, u komt niet langs start etc, echt hoe verzinnen mensen dit soort shit

Onze hr is echt een sociale werkplaats. Eigenlijk is dat nog een zware belediging voor sociale werkplaatsen, ik neem het terug.

9 likes