Stel je persoonlijke vraag #59

Op zich wel qua totaal aantal kledingstuuken voor het hele jaar maar daar zijn niet allemaal geschikte outfits voor 1 maand in een bepaald seizoen mee te maken

1 like

Zou het opzich wel kunnen, maar ben dan wel een rollade want 50% van mn kast bestaat uit “ooit op een dag pas ik dit weer” kleding. :smiling_face_with_tear:

14 likes

Ik heb helemaal geen 30 broeken. Dus ja zo vatte ik wel de poll op, elke dag een compleet nieuwe outfit.

Heb jij 30 + broeken? Ik bedoel dan wel lange broeken!

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb wel een doodsaai maar makkelijk figuur voor een wijde pantalon. Dus daar heb ik er veel van. Volgens mijn moeder kan ik gerust strakke pantalons aan maar helaas voor haar wil ik dat niet. Laat mij fladderen.

Doe jezelf een plezier en doe al die kleding in een zak en doneer het. Het leven is ingewikkeld genoeg zonder deze zelfkastijding!

15 likes

Ik vind het altijd zo knap als mensen dit kunnen. Ben daar echt te lui voor en ik vind het zonde van mn kleding ~want stel ik trek dat leuke kledingstuk aan tijdens een saaie thuiswerkdag terwijl ik hem nodig heb voor een andere leuke activiteit diezelfde week, dan kan dat niet want dan zit ie in de was :melting_face:

Maar moet wel zeggen dat wanneer ik thuiswerk en me fatsoenlijk aankleed m’n productiviteit hoger is

5 likes

Nee maar wel ‘onderkanten’, dus: broeken, lange rokken of rokjes met panty en anders jurken. Denk alleen niet dat ik alles nu pas, zoals @Spaarlamp zei

10 likes

Oh ja veel dingen zijn van voor m’n zwangerschap dus het plan is wel dat ik die straks weer pas haha.

1 like

Wist jij dat een (Amerikaans) billion geen biljoen is? En een trillion geen triljoen (maar een biljoen).

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Vind jij het irritant als iemand een voornaam als achternaam heeft, of iets dat er op lijkt (zoals Willems)?

• Ja
  • Nee
  • Ik ben zelf zo iemand

0 stemmers

Ik vergeet dan standaard de achternaam, iemand met wie ik werk heeft dat en ik moet hem altijd opzoeken in het systeem.

3 likes

Mijn schoonzus werkt 1 dag in de week vrijwillig bij de kruispost, waar ze zorg leveren voor dak- en thuislozen/mensen zonder paspoort etc, en ze willen/moeten/gaan verhuizen of zijn inmiddels verhuisd naar een andere locatie in de binnenstad van Amsterdam en de buren zijn BOOS jongen

Zo kinderachtig

Bij ons in de wijk komt er plek voor begeleid wonen voor mensen met verslaving, daar zeikt ook iedereen over. Gezeur

2 likes

Zou je graag een huis aan de kust/zee willen. HEY!! Er is geen, echt geen disgussie mogelijk waar dat is en hoe het gebouwd is. HET Is overal gevaarlijk:

• Ja ik wil het
  • Nee

0 stemmers

Ik heb al 35 standaard broeken (jeans en cargo zeg maar). En dan heb ik nog linnen broeken, nette broeken, leggings, werkbroeken, wandel broeken en shorts :sweat_smile: en natuurlijk rokken en jurken.

Dus ik kan ook wel 2 maanden een compleet ander outfit aan eigenlijk.

Ik vind Vinted echt duurzamer dan alles nieuw kopen hoor.

Er zijn wel goede argumenten te bedenken dat het geen ultieme oplossing is. Sowieso dat mensen misschien meer geneigd zijn om elk seizoen hun hele kast te vernieuwen en dan alles op Vinted te pleuren. Of allemaal kleine troepjes te kopen die dan een voor een in een bus van Spanje naar Friesland moeten. Het verzorgt zeker veel extra uitstoot als je het op die manier gebruikt.

Supermegaduurzaam is alles van de lokale kringloop / consignatiewinkel, of via clothing loops, en dan op zoek naar spullen van goede kwaliteit zodat het niet alsnog binnen een jaar microplastics in zee ligt te lekken in Ghana. Maar dat is best wel een tijdsinvestering. Voor mij is tweedehands winkelen echt een hobby maar als je er niet van houdt is het volgens mij best een sinecure.

Dan vind ik met aandacht dingen op Vinted kopen (voor kinderen sowieso veel in bulk, voor jezelf goed lettend op kwaliteit etc) echt een prima duurzame(re) optie.

6 likes

Ik wil het allerliefste dat mensen met een voornaam als achternaam (of iets wat er op lijkt) verplicht dezelfde voornaam moeten hebben dus ook Willem Willems. Dit is mijn heuvel.

4 likes

Door dit soort opmerkingen denk ik altijd dat wij collega’s zijn, maar waarschijnlijk is elke hogeschool even kut geregeld.

4 likes

Same!!!

2 likes

Doe jij iets met je trouwdag (dus de jaren nadat je getrouwd ben)

• Ben niet getrouwd
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Doen mensen buiten jezelf en Jeroen iets met je trouwdag?

• Ja mn ouders
  • Ja vrienden
  • Ja nog iemand
  • Nee

0 stemmers

Ik woon vlakbij een plek waar daklozen overdag kunnen verblijven en ik heb daar wel echt veel overlast van helaas. Het is belangrijk en ik zou nooit stemmen dat het weg moet, maar ik begrijp nu wel veel beter waarom je het liever niet in je eigen buurt hebt.

4 likes

Zelf ene keer wel, andere keer niet.
Is een appje met felicitatie van (schoon)fam ‘iets’ doen? Dan ja, anders nee en allebei helemaal goed

3 likes

Het was 2 weken geleden mijn trouwdag en ik was het vergeten 🫪 wel bloemen gehad en we gaan meestal naar een restaurant ofzo

2 likes

Wat zie jij voor je als je ‘een kleinigheidje’ krijgt, als je de waarde omzet in een geldbedrag

• Paar euro
  • €10
  • €25
  • €50
  • €100
  • €150
  • €200
  • meer dan dat

0 stemmers

Ken jij iemand die, in jouw ogen, een bizar idee van ‘een kleinigheidje’ heeft?

• Nee
  • Ja iemand
  • Ja meerdere iemanden

0 stemmers

4 likes