Stel je persoonlijke vraag #59

het gaat er ook niet om of het feitelijk wel of niet voor “overlast” kan zitgen, ik vind het gewoon zielig en kut om te zeiken erover

1 like

Ik woon vlakbij een grootschalige dak en thuislozenopvang voor mensen met verslaving en psychiatrische problematiek en sta er hetzelfde in. Opvangplekken zijn nou eenmaal nodig maar als ik eerlijk ben veroorzaakt het wel echt veel overlast. De gemeente is nu ook aan het kijken of de opvang kleinschaliger kan worden, ik denk dat dat wel een verbetering zou zijn. Ik denk dat dat voor wijken gewoon minder belastend is dan grootschalige opvang.

Maar als ze morgen aankondigen dat de opvang helemaal zou sluiten dan zou ik niet de vlag uitgehangen maar ik zou er ook weer geen traan om laten.

3 likes

Onze eerste trouwdag zijn we een nachtje weggeweest en volgend jaar als we 5 jaar getrouwd zijn willen we weer een nachtje weg samen. Tussenliggende jaren niks gedaan om erbij stil te staan.

2 likes

Allebei mijn ouders, maar ik klaag niet als ze af en toe zo’n “kleinigheidje” naar mijn bankrekening overmaken :smile:

12 likes

Wij werden dit jaar ineens gefeliciteerd door een vriend. Dus wij van: huh hoezo?

Bleek onze trouwdag te zijn :sweat_smile:. Maargoed wij hebben sowieso al dat we proberen iedere maand minimaal 1x iets leuks samen te gaan doen. Dus daar hoeft niet perse een datum aan te zitten.

1 like

Ahhh ja die ook idd! Maarja bij ouders hoort dat wel een beetje.

Ik kreeg van een buurvrouw een appje dat ze ‘een kleinigheidje’ in een envelop in m’n brievenbus had gedaan omdat ik haar post en een beetje planten water geven had gedaan tijdens haar vakantie.

Maar ik vind in dat geval ‘een kleinigheidje’ dat uit meerdere biljetten bestaat toch wel crazy, had eerder een meegenomen zeepje oid verwacht.

8 likes

Ja ik heb dit ook nu… maar heb alles nu uit de kast gehaald en op zolder gezet, zodat ik het niet heel de tijd zie. En ik ga komende week shoppen (en als dat niet lukt volgende maand)

2 likes

Hier namens een tweeling! Het is helemaal oké als je alleen voor je vriendin iets haalt. Vaak geven degene die bijv voor mijn zus komen wel een flesje wijn of iets kleins, maar 0 verwachtingen daar in :slight_smile:

7 likes

Je gaat 2 weken met vriendin A op vakantie. Vriendin B zegt tegen jou dat ze graag mee zou gaan. Vriendin A en B kennen elkaar niet. Als jij vriendin A was, wat zou je dan zeggen?

Geen nuances over wie het is, wat je gaat doen, elkaar nog leren kennen etc.

• Ja leuk, hoe meer zielen hoe meer vreugd
  • Nee dank je, ik ga liever niet met een onbekende op vakantie

0 stemmers

3 likes

Er zijn echt weinig mensen met wie ik op vakantie kan gaan zonder irritaties oid. Kan dan echt niet mezelf zijn en helemaal ontspannen dus nee bedankt.

14 likes

Ik vind het vooral raar dat vriendin B dat vraagt? Het is niet een avondje stappen ofzo. Je plaatst je vriendin dan wel in een lastige positie

26 likes

De meeste vrienden van vrienden zijn hartstikke chill. Maar ik vind een vakantie wel wat anders dan een festival of weekendje weg? Zelfs met je eigen vrienden kom je soms achter verrassingen als je op vakantie gaat. Dus ik pas voor deze!

12 likes

Ben ik de enige hier die eigenlijk maar 1 vriendin heeft en deze problemen niet kent :joy:

16 likes

Ik zou het ook niet zo snel vragen maar ik vind niet dat dit in een vriendschap een moeilijke positie zou moeten zijn hoor. Je kan het vragen en de ander kan nee zeggen

10 likes

Hier ook hetzelfde. Maar ik weet precies met wie ik wat kan doen en daarbij heb bewust ook een nano circle.

2 likes

Ja dit. Volgens mij is de kern van al deze dilemma’s dat je waar vriendinnen staat eerder goede kennissen moet lezen.

7 likes

Vind jij de vrienden van jouw vrienden leuk?

• Over het algemeen wel
  • Over het algemeen niet
  • Heel wisselend
  • Geen idee

0 stemmers

Ik wil zo iemand zijn! Wij hadden een jongen op de middelbare school die dit had en ik vond het heel cool haha. Lijkt me nog steeds best leuk

1 like

Heel wisselend wel! En dan vooral qua oude jeugdvrienden en nieuwere vriendschappen. Mijn oude vrienden zijn qua type andere mensen dan mijn nieuwere vrienden en daarmee hun cirkel ook.
Ik vind het leuk hoe een nieuwe vriendin heel erg uitnodigend altijd is “ik ga met die (en die) iets doen, je bent ook welkom!”. Naast dat ik me dan welkom voel, weet ik eigenlijk ook meteen dat het dan bijna geen ongemakkelijke avond kan worden maar het gezellig wordt.

3 likes

nou heb soms het idee dat 80% van de mensen liever gaat overanalyseren en drie slapeloze nachten heeft dan dit

4 likes