Stel je persoonlijke vraag #59

Why would you care?

Leven is duur tegenwoordig en je kan niet in iemand’s portemonnee kijken.

10 likes

Precies dit. Vaak zijn het jonge mensen die achter me aan sneaken. Ik heb meerdere leerlingen waarvan ouders OV naar school niet kunnen betalen. Laatst zelfs een leerling die tijdens zijn examenjaar moest switchen van school omdat het onbetaalbaar werd qua OV. Echt, pls sneak achter me door als ik uit check hoor…

11 likes

ik had hier eerder een discussie over met een familielid dat vond dat jouw ticket dan duurder is. ik vind dat zo ‘ooo je mag niet spieken!!!’ op school vibes voor saaie brave mensen. net als snitchen als iemand steelt bij een grote winkel ofzo.

vandaag zag ik twee mensen waarbij samen door het poortje gaan niet lukte en toen vroeg ik of diegene met mij mee wilde. hoefde uiteindelijk niet maar het boeit mij echt zo weinig. ik vind het wel chiller als iemand het vraagt maar zo niet alsnog prima

10 likes

Vragen is ook zo’ groot woord. Ik vind het fijner als iemand zegt: “ja, ik ga even met je mee” en weet ik dat het normaal als iemand ineens heel dicht tegen mij aanloopt. Echt geen toestemming vragen, want het is mijn bedrijf niet en hun cijfers maken mij nul uit.

10 likes

ja true ik bedoel meer dat iemand het even aangeeft ipv random zo vlak achter je loopt

Nou project nodig is te veel gezegd, maar als ik geen ‘project’ of doel heb wst groter is dan weet ik niet zo goed ‘wat ik moet doen of waar ik heen moet met m’n leven’ ipv gewoon lekker in het hier en nu :joy: en gewoon het leven leven. Daar bevind ik me nu hahah en dat is best ingewikkeld voor mezelf soms

3 likes

Ik denk het echt niet, hier in de buurt wordt echt wekelijks vuurwerk afgestoken en ze zullen met oud en nieuw vast helemaal los gaan

3 likes

Ik vind het vooral irritant, omdat ik zeer gesteld ben op mijn persoonlijke ruimte. Ik heb geen zin in een nekhijger

3 likes

Het ov zou overal gratis moeten net als in luxemburg:

• Ja
  • Nee dat is in nederland gewoon niet mogelijk
  • Nee maar wel iig de helft goedkoper
  • Geen mening

0 stemmers

Vooral bij van die lijnbussen denk ik, die zitten zelden vol en anders kan je makkelijk staan. Het is niet alsof je daar uren in zit. Maargoed weetniet hoe het tegenwoordig zit want dat is lang geleden voor mij.

Zou jij een jaar overleven in je stad/waar je woont door alles op de fiets te moeten doen of lopend? Je mag NIET meerijden met iemand in de auto.

• Ja opzich wel
  • No way
  • Dat wordt lastig

0 stemmers

Ik dacht dat zou in mijn geval makkelijk kunnen maarja zou alleen een probleem zijn als ik een uitvaart/begrafenis ofzo heb haha.

1 like

Hoezo zou dat moeilijk zijn?
Is in mijn ogen een eitje

3 likes

Voor mensen die naar hun werk moeten rijden? Voor mensen die niet anders kunnen dan hun kinderen met de auto weg brengen naar school. Voor mensen die behandelingen in een ziekenhuis verderop nodig hebben. Ik kan zoveel redenen bedenken. En ik bedoel dan wel dat je niet met het ov of mee mag met iemand in de auto he. Dan wordt het heeeel makkelijk ja.

3 likes

Ik doelde eigenlijk op de begrafenis die je specifiek noemde!

1 like

Wilde huwelijk erbij zetten ja, op mn eigen uitvaart hoef ik dat niet meer idd.

Maar ben wel verbaasd dat zoveel stemmers dus gelukkig lopen of fietsend naar hun werk kunnen.

Ga jij lopend of fietsend naar je werk?

• Ja
  • Nee
  • N.v.t.

0 stemmers

Met het openbaar vervoer.

3 likes

Ik had bij ‘overleven in je stad’ niet aan werk gedacht eigenlijk

9 likes

Nouja dat hoort bij de vraag haha. Daarom ben ik ook verbaasd over de uitslag. Maar ik heb het waarschijnlijk verkeerd verwoord. Je leven moet dus gewoon doorgaan zoals gewoonlijk, alleen alles of op de fiets of lopend.

1 like

maar als je in een andere stad werkt mag je dan wel met het ov en dan lopend naar het station? of moet je dan nee stemmen

2 likes

Nee, dus daarom denk ik dan wordt het voor velen heel erg lastig toch? Ik bedacht me alleen dat dit in mijn geval zelf wel zou kunnen en dan dus bij wijze van spreke een heel jaar zou “opgesloten” zitten in een stad.

1 like