Stel je persoonlijke vraag #59

Draag je (wel eens) foundation of zoiets?

  • Foundation
  • Bb crème
  • Cc crème
  • Getinte dagcrème
  • Iets anders wat corrigeert zoals (alleen) concealer
  • Niks

0 stemmers

Ik wil soms wel iets meer polished er uit zien, ik hoor graag tips!

deze is NIET NORMAAL

ik draag al zeker 10 jaar standaard broekjes onder mn rokken/jurken en ik heb wel eens na (horeca)werken in een iets te kort en te niet ademend short dagen niet kunnen lopen van de schuurplekken en bijna brandwonden gewoon, ik ging dit proberen en had maar een broekje meegenomen want ik dacht dat het toch niet zou werken

maar het is echt ongelooflijk :star_struck: echt mega wennen dat ik ineens vrije blote benen heb!! niet extra stof als het al tering heet is :white_heart: voelt heel raar dat je benen elkaar ineens kunnen raken zonder dat dat pijn betekent
wel een geluk dat ik tegenwoordig ook midirokken en jurken draag want ik was wel gewend geraakt dat ik me ook nooit heel druk hoefde te maken met voorover bukken en wijdbeens zitren dus @ wie dit ook voor het eerst gaat proberen beware als je korte dingen draagt dat je zonder broekje ff gepaster moet bukken en zitten

ik neem m altijd wel mee om te reapplyen maar dat hoeft meestal maar na heel wat uur. ben er nog niet mee gaan dansen alleen

12 likes

Nouja niet altijd niks. Meestal niks, behalve normale dagcrème. Heb een tinted moisturizer van Catrice als ik wat meer vlekjes heb op mijn gezicht. Die is wel echt geweldig.

3 likes

Valt mij inderdaad ook op dat veel jongeren lange (spijker)broeken dragen met dit weer.

1 like

Ik vind dat we af moeten van het idee dat er zoiets is als professioneel gekleed :joy: ik bedoel, ik ben echt heel gevoelig voor of ik mij wel gepast kleed/gedraag maar waar slaat het eigenlijk op? Het gaat in vrijwel alle beroepen toch om wat je kan en niet om hoe je er uit ziet? Zou zo leuk zijn als mensen zich gewoon konden kleden zoals ze willen, zonder zo rekening te moeten houden met hoe anderen dat interpreteren/begrijpen/beoordelen?

4 likes

Is dat iets anders dan getinte dagcrème? En welke specifiek gebruik je? (Of hebben ze er maar 1?)

1 like

Als je lichte wenkbrauwen hebt, kan ik een gekleurde wenkbrauwgel aanraden. Even erop vegen en ik zie er wat wakkerder uit.

1 like

Geen idee of het anders is? Hij heet Skin like tinted moisturizer. Het wordt er allemaal wat gladder mee, zonder full face meteen.

2 likes

Ik gebruik de skin tint van Maybeline en L’oreal. Echt aanraders vind ik. Meng vaak een paar druppeltjes door mijn dagcreme.

4 likes

Poederfoundation. Is wat lichter/natuurlijker en sneller te doen. Heb geen tijd en zin meer om echte foundation aan te brengen.

2 likes

omg ik wil dit nu maar ik woon in een land zonder decathlon, ik ga nu m’n vriend instrueren dit voor me te halen hahaha

1 like

Welk ijsje kies je?

  • Raketje
  • Perenijsje
  • Split
  • Solero
  • Cornetto
  • Magnum
  • Twister
  • Calippo

0 stemmers

ik heb rosacea en ik vind de groene erborian (cc creme) echt heel mooi met iets van een liquid blush, wel koreans/voor lichte huid dus ik draag die zelf niet ‘s zomers. best duur maar zn geld waard imo en heb al meermaals naar dupes gezocht maar bij eigenlijk elke review of vergelijkingstest blijft erborian als beste eruit komen

echt foundation is heel persoonlijk heb ik het idee en ligt ook aan de andere producten die je gebruikt

5 likes

Sinds kort getinte spf omdat ik pigmentvlekken op mijn voorhoofd heb (schijnt daar beter tegen te beschermen dan gewone spf) en ik haat het. Ik hou niet van hetgevoel dan foundation of dus getinte dagcrème op mijn gezicht. En het vlekt op de kraag van mijn jas. Heb verder een prima huid dus ook niet ‘nodig’ om mijn huid egaler te maken.

1 like

Bedekt die eborian (de groene) goed de roodheden in je gezicht? En is die ook geschikt voor een heel lichte huid?
Ik ben daar al zo lang over aan het twijfelen gezien de prijs. Ben bang dat het mega oranje gaat worden ofzo.

Dit herinnert me eraan nog een lekker waterijsje te eten

1 like

Je gebruikt een gekleurde wenkbrauwgel voor je huid? Hoe werkt dat dan?

@issa ohja die had ik ook op het oog, ben ook benieuwd naar die groene!

2 likes

nouja het is niet volledig dekkend natuurlijk maar ik vind het voor als ik een afspraak heb of gewoon ff wat frisser eruit wil zien maar geen zin heb in foundation in ieder geval egaliserend genoeg. soms doe ik wat losse groene cc nog op mn kin als die erg rood is. qua huidskleur ben ik zelf ‘s winters volgens mij 2N of 3N van loreal?? heel standaard witte Nederlander kleur maar daarop is ie dus goed en ik vind hem niet oxideren. maar of ie te donker voor je is weet ik niet

je hebt wel een kleine versie trouwens die is alsnof niet heel goedkoop maar iig minder duur

Ik vind wel dat er een groot verschil zit tussen type onderwijs. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het een echt goed idee is om in een echt korte broek les te gaan geven in bijvoorbeeld het hoger onderwijs. Ik denk dat hoe ik mezelf presenteer wel degelijk effect heeft op hoe mijn boodschap overkomt op studenten en heb echt geen zin mijn eigen afleiding te gaan zijn. Merk dat ook bij hele andere dingen; als ik het met studenten over bijvoorbeeld festivals heb zie ik gewoon altijd dat ze ineens beseffen dat ik net zo goed jong ben en dat heeft al wel eens negatieve invloed gehad op de verhoudingen.

7 likes

Denk dat hij toch wat te donker gaat zijn dan voor mij, ik ben altijd 1N. Klinkt wel als een fijne formule

2 likes