Stel je persoonlijke vraag #59

ik had een tijd terug een dupe gevonden die lichter zou zijn, maar dat tabblad staat open op mn kapotte laptop :joy: als ik m heb gefixt zal ik je laten weten

2 likes

Ahaha thanks! :rofl:

Nee, ipv bb Cream doe ik even wenkbrauwgel op mijn wenkbrauwen.

Op een of andere manier zie ik daar minder doods uit, dan wanneer ik alleen bb cream op smeer

2 likes

Ik probeer dus al een paar jaar een korte wandelbroek te vinden zodat ik geen wonden op mn dijen krijg en dat is onmogelijk. Zo’n strakke legging rolt op na 3 passen en een losse zit opgefrommeld in mn kruis/liezen na 3 passen.

5 likes

Ja je omschrijft echt mijn leven in de zomer :smiling_face_with_tear: maar ik hou zo van zomer!!!

2 likes

De chub rub van snagtights idd! Is niet zo heel innovatief maar zorgt er wel voor dat mijn huid niet geirriteerd is.

1 like

Een collega komt terug van zwangerschaps- of vaderschapsverlof. Wat doe je?

  • Gefeliciteerd kus kus kus
  • Gefeliciteerd zwaai hallo
  • Hee hallo goed je weer te zien hoe gaat het met de baby!?!?
  • Een knikje ter erkenning van het bestaan van die persoon en je gaat weer door met je werk
  • Nog anders

0 stemmers

2 likes

Bijna. ‘Hoe gaat het met jou?’ Zou mijn eerste vraag zijn.

28 likes

Vroeger droeg ik altijd wel make up (niet voor de supermarkt, maar verder wel gewoon dagelijks mascara lippenstift blush eyeliner).

Vorig jaar burnout gehad en toen mee gestopt. Ben nu weer aan het werk, en draag nog steeds geen make up meer, en het is zo chill eigenlijk!

Dit weekend festival ga ik ook niks opdoen, en verder ook geen moeite doen, heerlijk!

1 like

Ligt helemaal aan de collega, de een krijgt een knuffel, de ander een knikje, haha

6 likes

Ik vind foundation gewoon niet zo mooi meer. Dan maar met wat rode plekken naar buiten.


Heb jij ooit een vraag naar de Girlz gestuurd?

  • Ja
  • Nee
  • Nvt

0 stemmers

Die vragen moeten toch gewoon verzonnen zijn?

Oké de doelgroep van wie de dijen elkaar raken, ik heb nog een vraag:

Slijten jullie spijkerbroeken ook heel erg op die plek? Bij donkere jeans heb ik al heel snel dat je daar wit ziet ipv de donkere kleur, heb er ook snel slijtage, echt zo kut want ik kan dus ook geen jaren met een broek doen

  • Nee mijn dijen raken elkaar wel maar mijn broeken slijten er niet door
  • Ja ik heb hier last van

0 stemmers

Misschien dat iemand ook hiervoor een fantastische tip heeft :pray:t3:

1 like

Heb het idee dat ik dat voorheen altijd had met stretch skinny jeans. Nu ik nooit meer stretch broeken draag, en eigenlijk ook nooit meer heel strakke broeken, heb ik er geen last meer van.

11 likes

Voor mensen die wel eens betrokken zijn (geweest) bij het aannemen van nieuwe werknemers

Heb je het idee dat je door de sollicitatieprocedures daadwerkelijk een goed beeld krijgt van hoe iemand is op de werkvloer?

  • Ja
  • Nee
  • Anders, namelijk

0 stemmers

Heb je achteraf wel eens heel erg gebaald van iemand die je hebt aangenomen?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat weegt het zwaarst mee in je oordeel?

  • Zelfvertrouwen, uitstraling, klik etc
  • Werkinhoudelijke zaken zoals kennis, cv etc

0 stemmers

Ik hielp met sollicitatiegesprekken dus ik nam niet zelf mensen aan. Maar twee keer had ik mijn mening gegeven dat ik het niet zag zitten met iemand en die werden toen toch aangenomen. En beide keren had ik gelijk en waren ze binnen de kortste keren ontslagen :sweat_smile:

5 likes

CV etc is meer bij het selecteren al (als die luxe er is) maar een goede motivatie(brief) vind ik eigenlijk altijd belangrijker, daar kun je mij echt mee overtuigen in ieder geval. Ligt denk ik ook wel aan mijn werkveld.

En helemaal weten hoe iemand op de werkvloer is kan niet maar ik vind wel dat een goede voorbereiding, dus goed met collega’s voor en nabespreken en twee gesprekken voeren allebei helpt om in ieder geval door bepaalde dingen heen te “prikken” (klinkt alsof er altijd sollicitanten zijn die bluffen maar ik bedoel het meer als in: past de kandidaat bij de functie).

3 likes

Toen ik sollicitatiegesprekken voerde was het voor een klantenservicebaan bij een startup, en natuurlijk is er wel werkervaring die daar goed bij aansluit maar cv etc was niet zo heel relevant. Vandaar m’n stem op zelfvertrouwen, klik, etcetera. Ik denk dat klik en uitstraling altijd onbewust flink meeweegt maar ik mag hopen dat het bij bepaalde functies niet de doorslaggevende factor is :stuck_out_tongue:

1 like

Dat zet het wel in perspectief haha, ik schrok al een beetje van die uitkomst. Logisch natuurlijk dat het altijd meespeelt, maar toch.

De laatste tijd zijn er op mijn werk na hele intensieve selectieprocedures een paar uitzonderlijk slecht functionerende mensen aangenomen. En ondertussen heb ik een aantal mensen om me heen waar iedere weldenkende werkgever dolgelukkig mee zou moeten zijn, die afwijzing na afwijzing krijgen. Dus dat maakt me wel eens cynisch.

1 like

Ik vind het altijd wel grappig hoe mensen praten over elke dag (of de meeste dagen) makeup/foundation dragen, alsof je elke dag super veel tijd erdoor kwijt bent. Ik ben in 5 minuten klaar en of ik nou een getinte dagcreme, alleen concealer of foundation draag het kost me net zoveel tijd :laughing:

4 likes

Ik doe/deed alleen gesprekken als collega, dus voornamelijk met het idee; past diegene in het team, kan diegene het werk aan, hoe is de klik, enz
Maar de meeste mensen met wie ik gesprekken heb gehad zijn niet aangenomen :sweat_smile: om uiteenlopende redenen overigens haha niet omdat ik iedereen heb afgewezen. Mijn mening is volgens mij sowieso niet doorslaggevend in het proces. Uiteindelijk bepalen mn leidinggevenden

2 likes